DSP Mures

ASOCIATIA MEDICILOR DE FAMILIE MURES
 CUI : 11471720,  Banca Transilvania Tg Mures,  IBAN: RO52 BTRL 0270 1205 A503 88XX 

 

 

Buna ziua,

Conform adresei atasate,va rugam sa faceti raportarea anuala in tabelul atasat,
doar pe mail,la adresa statistica@aspms.ro, pana la data de 20 ianuarie 2016.

Tabelul de morbiditate are capul de tabel inghetat,pentru a fi vizibil la completare pe toate codurile si grupele de varsta.
Pe prima coloana dupa ultima grupa de varsta,se afla atentionarile la codurile posibile doar pentru un sex.

Numai bine,

dr.Cismas Felicia,
DSP Mures-Statistica
tel.0265/215914

 

Descarca documentele de mai jos

ADRESA SCANATA

macheta_med_fam_2015

 

 

 

DSP MURES

CJAS MURES- EVALUARE

RURAL

MEDICINA SCOLARA

PERMANENTA

SPORT

INLOCUIRE CONCEDII

Conturi BANCARE

Conducere AMFMS

SEDINTE

 schema vaccinare 1
 schema vaccinare 2

Având în vedere adresa Instituţiei Prefectului judeţului Mureş, privind informarea meteorologică pentru perioada 12-14.08.2014, potrivit căreia valul de căldură se va intensifica, vremea va fi călduroasă, pentru prevenirea riscurilor medicale cauzate de temperaturile foarte ridicate din această perioadă, vă rugăm să luaţi următoarele măsuri:

         -asigurarea stocurilor de medicamente de urgenţă, în special a medicamentelor pentru patologiile determinate/agravate de caniculă;

         -asigurarea rezervelor de apă proprii ale unităţii sanitare;

         -asigurarea aerului condiţionat în cabinetul medical;

         -recomandări de prevenire a efectelor caniculei în rândul populaţiei.

 

 

 

 

 

 

DIRECTOR EXECUTIV                                   DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

                                                                           SĂNĂTATE PUBLICĂ

DR.VASILE ADRIAN MUREŞAN              DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA

 

 

……………………………………………………………………………….

            Conform adresei Ministerul Sănătăţii – CNSCBT vă comunicăm :

–          Ungaria a transmis în sistemul de alertă rapidă şi răspuns ( EWRS ) informaţii referitoare la 2 focare de antrax ( cazuri animale şi umane ) care evoluează în 2 zone diferite ale ţării

–          Supravegherea antraxului face parte din sistemul de alertă precoce ( pragul de alertă fiind de 1 caz ) motiv pentru care vă rugăm să aveţi în vedere următoarele :

1. La depistarea unui caz suspect de antrax, furnizorii de servicii medicale vor

informa DSP  – Compartimentul de Epidemiologie imediat telefonic

– în zilele lucrătoare între orele 8-16 la nr. tel. – 0265-269880

între orele 16-20 la nr. tel. 0265-261152 şi

– în zilele nelucrătoare între orele 8-19 la nr. tel. 0265-261152

2.  Datele minime ce vor fi transmise telefonic sunt : numele, prenumele,   adresa, localitatea / ţara de expunere, data naşterii, sexul , ocupaţia, locul de muncă /         colectivitate, data debutului bolii, data depistării, data izolării în spital, data decesului

( dacă este cazul ), unitatea sanitară / numele persoanei care a raportat cazul suspect.

Mai multe informaţii sunt postate ( în limba maghiară ) pe site-urile :

https://www.nebih.gov.hu/ şi https://www.antsz.hu/ .

 

               DIRECTOR EXECUTIV,                          DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

           DR. VASILE ADRIAN MURESAN                          SĂNĂTATE PUBLICĂ,   

                                                                                         DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA

 

                                                                  Şef compartiment

                                                           DR. MARIALAKI ELLA

DSP MURES
COMPARTIMENT EPIDEMIOLOGIE
Cabinetele medicilor de familie
                Va reamintim ca, odata cu raportarea consumului lunar de vaccinuri obligatorii, in cadrul PNI si a catagrafiei pe luna iulie, trebuie sa inaintati la DSP, pana la data de 07.07.2012, si formularul de raportare trimestriala a vaccinurilor  efectuate in sistem public si/sau privat  la cererea  beneficiarului si a vaccinarilor optionale la grupe de risc, pe care il gasiti in atasament.
                                                                                        Va multumim,
                                                                                              Cu stima,
                                                                                       As. Petru Munteanu
…………………………………………………………………………………………………………….
DSP EPIDEMIOLOGIE
                    Revenim la adresa noastra nr. 3762/20.05.2014 privitoare la masurile de prevenire si de recuperare a restantierilor la vaccinarea polio, pe care v-o retrimitem in atasament. Va rugam sa trimiteti urgent !!! datele solicitate in aceasta adresa ( catagrafia restantierilor la vaccinarea polio pe grupele de varsta 0-12 luni; 13-23 luni; 2 ani – 6 ani ).  Mentionam ca sunt considerati restantieri copiii eligibili, nevaccinati sau incomplet vaccinati, indiferent de rangul dozei polio lipsa si pentru care exista posibilitatea recuperarii. Nu se vor catagrafia copiii care au o contraindicatie la vaccinarea polio, ai caror parinti refuza vaccinarea, care sunt plecati de mai multa vreme din localitate sau din tara sau copiii care nu au intervalele minime obligatorii intre doze – de exemplu copiii la care nu sa implinit termenul de 6 luni minim obligatoriu intre dozele 3 si 4 de polio respectiv DTP. Precizam ca nu ne sunt necesare alte date ( CNP, varsta, rangul dozei la care sunt restantieri copiii sau cate doze au primit, etc… )decat grupa de varsta si numarul de copii restantieri, dupa modelul :
               CMI DR. …………………………..
                – copii restantieri  0-12 luni =
                – copii restantieri  13-23 luni =
                – estimare copii recuperabili, restantieri 2-6 ani =
     
        Insistam cu rugamintea de a ne trimite cat mai urgent datele, intrucat termenul initial, conform adresei mai sus mentionate era 03.06.2014.  
                                                                                             Va multumim,
                                                                                                   As. Petru Munteanu

Metodologia de supraveghere a bolii diareice acute (BDA) si holerei

 

  1. I.                   Denumirea si incadrarea bolii

 

Cod CIM:

  • A00 = Holera

A 00.0 – cu Vibrio cholerae, serogrup O1, biovar ElTor sau clasis/O139

  • A02 = Alte salmonelloze (cuprinde infectia sau intoxicatia alimentara cu alte salmonelle decat typhi si paratyphi)
================================================
            Buna ziua!
            Va trimitem atasat extras din Planul de masuri – adresa MS-INSP nr. 5866/16.05.2014 – privind asigurarea vaccinarii poliomielitice de rutina si intarirea supravegherii cazurilor de PAF.
           Cu stima
           Dr. Marialaki Ella
 Click si descarca documentul   polio med fam
——————————————————————————————

TOTI MEDICII DE FAMILIE

IMPORTANT !

Avand in vedere ca in data de 13.V.2014  a fost confirmat  un caz de RUJEOLA la un sugar nevaccinat RRO cu domiciliul in judetul Mures va rugam sa luati urmatoarele masuri

-intensificarea supravegherii epidemiologice pentru Rujeola si Rubeola :

-raportarea telefonica  in primele 24 ore de la depistare a cazurilor suspecte /indrumarea la Clinica de Boli infrctioase I pt examen de specialitate

-catagrafierea si vaccinarea copiilor eligibili la vaccinarea RRO conform calendarului de vaccinare , precum si recuperarea in cel mai scurt timp posibil a restantierilor

– DSP Mures are in stoc sufient vaccin RRO , inclusiv pentru recuperarea restantierilor.

Buna ziua,
Conform adresei scanate va rog sa completati in anexa medicii care lucreaza in unitatea dv.,pana in data de 10 aprilie,pe adresa statistica@aspms.ro
numai bine
dr.Cismas Felicia
DSP Mures-Statistica
tel.0265/215914
VERIFICA BULETINE
adresa

————————————————————————————————————————-

HG 857/2011

CAPITOLUL XIII Contraventii la normele privind organizarea si functionarea institutiilor pentru protectia, educarea, instruirea, recreerea si odihna copiilor si tinerilor

Art. 55. – Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cuamendă de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
b) primirea in unitatile pentru protectia, educarea si instruirea copiilor si tinerilor fara dovada efectuarii imunizarilor profilactice obligatorii si fara documentele medicale eliberate de medicul de familie care atesta starea de sanatate a copiilor si tinerilor;.

………………………………………………………………………………………………………………

Poliomielita:
OMS anunta ca pana la data de 20 martie 2014, in Siria, s-au inregistrat 37 de cazuri de poliomielita. Cel mai recent caz a avut debutul paraliziei in 17 decembrie 2013. Se constata evidente de raspandire regionala a cazurilor, fiind detectat un caz WPV1 in Bagdad, Irak, la un copil in varsta de 6 luni nevaccinat. Secventierea genetica a aratat ca virusul este strans legat de tulpina detectats in Siria. WPV1 a fost detectat si in cazul surorii sale, in varsta de 3 ani,  care nu a manifestat simptomatologie. OMS si UNICEF estimeaza ca cele doua campanii de vaccinare derulate in 2012 au dus status-ul vaccinarii la un nivel de 70%, in Bagdad fiind estimat un nivel de 81% acoperire vaccinala.
In Israel continua sa fie detectate probe de mediu pozitive pt WPV1. Incepand cu 3 februarie 2013 au fost confirmate 186 de probe, cea mai recenta fiind in 16 februarie 2014. In West Bank si Gaza au fost detectate 3 probe WPV1 pozitive in probe de mediu. Niciun caz uman nu a fost confirmat pana in prezent in Israel, West Bank si Gaza.
Supravegherea din zona Orientului Mijlociu ramane in alerta, OMS solicita statelor membre sa caute activ cazuri potentiale, indeplinind in acelasi timp si recomandarile de imunizare. Avand in vedere ca riscul de raspndire in regiune este ridicat se recomanda ca toti calatorii din si catre zone afectate de polio sa fie imunizati contra poliomielitei.
Ebola:
Ministerul Sanatatii din Guineea a notificat OMS despre evolutia rapida a unui focar de febra hemoragica ebola in zonele forestiere din sud-estul tarii.
La 22 martie se inregistrau 49 de cazuri cu 29 de decese (CFR: 59%). Probele testate la Institutul Pasteur din Lyon au fost pozitive pentru ebola. Rezultatele preliminare ale secventierii indica o legatrura stransa de tulpina ebola-Zair. MS din Guineea, OMS si alti parteneri internationali au initiat masuri de control al focarului.
OMS nu recomanda restrictii de calatorie sau comert cu Guineea.
Va rugam sa acordati o atentie deosebita cazurilor de cetateni romani intorsi din Guineea care apeleaza la serviciile de urgenta.
Cu stima,
CNSCBT

Buna ziua  !

Va rugam ca in termen de 5 zile de la primirea acestui e mail sa ne trimiteti prin fax , e mail sau aduceti personal , actele necesare pentru intocmirea actelor aditionale la contractele de furnizare si administrare vaccinuri pentru 2014.

Mentionam ca semnarea contractului de furnizare a vaccinurilor este obligatorie pentru a va putea asigura dozele de vaccin necesare. Semnarea contractului de administrare (decont vaccinari ) este recomandabila.

Actele pe care trebuie sa le trimiteti depind de situatia in care ati fost cu contractele in 2013 , dupa cum urmeaza:

 

1. Medicul /Societatea are semnate ambele contracte pe 2013

– solicitam sa aduca copie asigurarea de malpraxis pt medic si asistenta pe 2014 si copie act aditional de la casa de asigurari pe 2014 sau declaratie ca aduce acesta in termen de 3 zile

 

2.Medicul / Societatea  are semnat numai furnizare vaccinuri pe 2013 , daca doreste sa semneze pentru 2014 si contractul de decontare a administrarii vaccinurilor trebuie sa aduca  :

-cerere pentru incheiere contract administrare vaccinuri

– copie certificat de inregistrare de la DSP

– copie autorizatie sanitara cabinet

-copie contract cu casa de asigurari pe 2013 plus act aditional pt 2014 sau declaratie ca il aduce dupa semnare in termen de 3 zile

– copie asigurare malpraxis 2014 pt medic si asistenta

– copie extras cont banca

-copie certificat de inregistrare fiscala

– copie buletin identitate medic

– date de contact nr de telefon , adresa si e mail cabinet

In cazul in care nu doreste sa incheie si contract pentru  decont administrare  vaccinuri si ramane numai cu furnizare vaccinuri aduce doar actele de la punctul 1

 

3. Medicul /Societatea nu are semnat nici un contract pe 2013 ,pentru incheierea contractului de furnizare si /sau decontare administrare , trebuie  sa aduca

-cerere pentru incheiere contract furnizare  si cerere pentru incheiere contract administrare vaccinuri

– copie certificat de inregistrare de la DSP

– copie autorizatie sanitara cabinet

-copie contract cu casa de asigurari pe 2013 plus act aditional pt 2014 sau declaratie ca il aduce dupa semnare in termen de 3 zile

– copie asigurare malpraxis 2014 pt medic si asistenta

– copie extras cont banca

-copie certificat de inregistrare fiscala

– copie buletin identitate medic

– date de contact nr de telefon , adresa si e mail cabinet

va multumim anticipat !

 

Nota:  Va rugam ca toate documentele solicitate sa poarte inscriptia ” Conform cu originalul “, sa fie semnate si stampilate de medicul titular al cabinetului.

 

 

Colectivul de la birou epidemiologie DSP Mures

——————————————————————————————————————–

DSP MURES – EPIDEMIOLOGIE

                        In perioada joi, 20 februarie – miercuri, 26 februarie se  distribuie vaccinurile pentru campania de rutina din luna februarie. Va rugam ca, in limita posibilitatilor, sa respectati intervalul in care se face distribuirea, perioada in care se desfasoara vaccinarea precum si cea de inaintare a rapoartelor.

                                                                                     Va multumim,

                                                                                          Cu stima,

                                                                                                 As. Petru Munteanu

———————————————————————————————————————————————-
Dragi colegi!
Avand in vedere ca anul 2014 se anunta a fi un an greu, cu probleme juridice, iar noile norme ne pregatesc surprize neplacute s-a hotarat ca in acest an cotizatiile sa fie achitate in cel mult doua rate semestriale (ianuarie si iulie 2014). De asemenea accesul la informatiile Asociatiei, sprijinul juridic si negocierea cu CJAS se va face doar pentru membrii cu cotizatia la zi. Din acest motiv in aceasta saptamana informatiile de la ultima sedinta din 31 ianuarie vor fi transmise doar catre aceste persoane. Informatiile vor contine: 1.Datele de contact si programul de lucru pentru toate cabinetele din Policlinica nr. 2 (reorganizata in ceea ce priveste ambulatorul), 2. Oferta pentru asistenta psihologica cu pret preferential pentru membrii Asociatiei si pacientii acestora, 3. Formularul ce trebuie completat de pacientul cu venituri 0-700 cu ocazia prescriercate 60 lei)ii retetelor cu grad de compensare suplimentara, astfel incat medicului de familie  sa nu i se poata imputa diferentele de compensare (formular agreat de CJAS Mures), 4. “Lista neagra” a DSP privind medicii care au intarziat cu raportarea anuala, 5. Grilele pentru evaluarea Eurespal.
Cei care doresc sa sa achite taxa prin OP(taxa a ramas aceeasi, 120 lei/an, achitabila integral sau in doua rate de 60 lei) ,  contul Asociatiei Medicilor de Familie – Medicina Generala Mures este
RO 52 BTRL 0270 1205 A503 88XX deschis la BANCA TRANSILVANIA
Avem rugamintea ca dupa efectuarea platii, pentru a putea primi informatiile sa trimiteti copie dupa OP si datele de contact la adresa de email a secretarului organizatiei dr. Finna Judit (finnajutka@yahoo.com)
La sedinta lunii februarie, a carei data se va anunta prin email si sms (pentru cei care si-au actualizat datele, cand au intervenit modificari) se va demara si procedura juridica pentru infintarea Patronatului Medicilor de Familie Mures cu personalitate juridica proprie (pentru a nu mai trimite toate cotizatiile Bucurestiului, ci doar o cota din ele).
Totodata la aceasta sedinta din luna februarie accesul in sala va fi permis doar membrilor cu cotizatia la zi (se poate plati si la intrare) iar invitati vor fi reprezentantii CJAS Mures, deoarece se va discuta despre normele noului Contract cadru!
Contam pe solidaritatea medicilor de familie, deoarece de-a lungul timpului acesta a fost principalul nostru atu, a fost ceea ce ne-a dat forta si posibilitatea de a ne impune! Impreuna suntem mai puternici!
Cu stima,
Consiliul Director AMMF-MG Mures

——————————————————————————————————————————————————–

DSP MURES – COMPARTIMENT EPIDEMIOLOGIE

CATRE

                                        CABINETELE MEDICILOR VACCINATORI

            Va aducem la cunostinta ca incepand de luni, ora 8.00, se distribuie vaccinurile pentru campania de rutina, vaccinari obligatorii, conform  PNI din luna decembrie.

                                                                          Cu stima,

                                                                             As. Munteanu Petru

………………………………………………………………………………………
Va trimitem macheta pentru sfarsitul anului,cu raportare pana in data de 20 ianuarie 2014.
Va rugam sa completati cele 3 rapoarte:de activitate,morbiditate si personal,dupa ce v-ati ales numele din lista,localitatea,zona si forma de proprietate.
multumim si numai bine,     macheta_activitate_2013 click pe link si descarca
DSP Mures-Statistica
tel.0265/215914

DSP MURES

Epidemiologie
            Va informam ca se distribuie vaccinul antigripal. Raportarea realizarilor se face saptamanal telefonic sau prin email conform machetei atasate.                Descarca:  macheta gripal
                 Va multumim!
————————————————————————————
Stimati colegi,

   Decontarea serviciilor medicale de vaccinare antigripala (conform Ordin 422/2013), cu vaccin gripal distribuit gratuit de catre Ministerul Sanatatii, efectuata de catre medicii de familie grupelor populationale considerate de risc, se va face pe baza formularului standard (atasat).

Formularul este postat si pe site-ul www.insp.gov.ro ,  sectiunea „REGISTRU VACCINARI” – categoria „Proceduri RENV”.

 Formular de decontare servicii medicale de vaccinare antigripala

Cu stima,

Echipa PN I.1 – CNSCBT

DSP MURES
Epidemiologie
     Vaccinarea antigripala va fi raportata lunar conform machetei atasate.
                   Va multumim!
 ——————————————————————

MASURI SEZON RECE- MEDICI DE FAMILIE

MASURI SEZON RECE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MASURI SEZON RECE

COMPARTIMENT EPIDEMIOLOGIE                                              CATRE                              CABINETELE MEDICILOR VACCINATORIVa aducem la cunostinta ca, in conformitate cu adresa MS nr.6432/23.10.2013, este in curs de livrare catre DSP vaccinul hexavalent necesar vaccinarii copiilor cu varsta de 2 si 6 luni, astfel incat acesta va fi disponibil pentru campania de rutina din luna noiembrie. Pentru buna desfasurare a vaccinarii acestor contingente de copii, va rugam ca la inaintarea catagrafiilor pentru luna noiembrie ( odata cu raportarile pe luna octombrie ) sa cuprindeti toti copiii, baza si restantieri,  eligibili la vaccinarea de 2 si 6 luni ( inclusiv copii restantieri de 2 si 6 luni nevaccinati in lunile septembrie si octombrie ).Va multumim,As. Munteanu Petru

—————————————————————————————————————-

 

  Incepand de marti, 22.10.2013, ora 9,00, se distribuie vaccinurile pentru campania de rutina din luna octombrie, cu exceptia vaccinului hexavalent pentru copiii de 2 si 6 luni, care inca nu este disponibil si nu detinem inca informatii referitoare la livrarea sa.

                                                                 As. Munteanu Petru

Va multumim!


CATRE

CABINETELE MEDICILOR DE FAMILIE
Va aducem la cunostinta ca noua adresa de e-mail a Compartimentului de Epidemiologie – Imunizari, fosta epid@aspms.ro, este prezenta adresa, respectiv epidms@aspms.ro.

Va reamintim ca, odata cu ”Formularele de raportare lunara a utilizarii vaccinurilor obligatorii în cadrul PNI “, pâna la data de 5 octombrie, în conformitate cu adresa DSP 2545/13.05.2013, pe care v-o retrimitem, aveti obligatia de a înainta la DSP- Epidemiologie si ” Formularul de raportare trimestriala a vaccinarilor efectuate în sistem public si/sau privat, la cererea beneficiarului ” si ” Formularul de raportare trimestriala a vaccinarilor optionale la grupele de risc, în cadrul PNI ”.

Va retrimitem în atasament formularele mai sus mentionate si formularul de catagrafie lunara.

Intrucât este posibil ca în stocurile cabinetelor Dvs. sa fie vaccinuri care se apropie de termenul de expirare ( de exemplu, vaccinul Priorix expira la 30.11.2013 ), va rugam sa folositi cu prioritate aceste vaccinuri iar în cazul în care nu puteti sa le utilizati va recomandam sa le dati colegilor care le-ar putea utiliza, în cazul cabinetelor comasate sau cu program alternativ ( cu mentionarea acestui lucru în raportul lunar de utilizare a vaccinurilor catre DSP ), sau sa le returnati la DSP în timp util, pentru a putea fi redistribuite.

Va rugam, de asemenea, sa respectati termenul de raportare.
Va multumim,

As. Munteanu Petru

descarca documentele pentru raportare-click


Compartimentul de supraveghere epidemiologica si control boli transmisibile

Târgu-Mures, Str. Gheorge Doja, Nr. 34

Tel. 0265269880, tel/ fax 0265261278

E-mail : statepid@aspms.ro, epid@aspms.ro

Nr. 6527 / 16.09.2013

 

 

C A T R E ,

CMI – în atentia medicilor de familie

 

 

DSP prin adresa Institutul National de Sanatate Publica Bucuresti – CNSCBT nr. 9598 / 12.09.2013 a fost informat asupra faptului ca în Israel ( în special zona de sud si centrala ) începând din luna aprilie si pâna în prezent s-a pus în evidenta circulatia virusului salbatic tip   atât în mediu  ( apa de canal ) cât si la subiecti sanatosi.

Dat fiind riscul de import al virusului polio salbatic în Europa, OMS si ECDC au facut recomandari adresate în mod special vaccinarii polio si supravegherii cazurilor de paralizie acuta flasca.

În acest sens va rugam sa luati masuri pentru :

 

–          identificarea copiilor nevaccinati sau vaccinati incomplet în vederea vaccinarii imediate

–          intensificarea supraveghererii paraliziei acute flasce

–          cazurile de PAF depistate vor fi raportate imediat la DSP – Compartimentul de Epidemiologie  / Serviciul de Permanenta telefonic la nr. telefon

- în zilele lucratoare între orele 8-16 – nr. telefon 0265-261278

- în zilele lucratoare între orele 16-22 si în zilele nelucratoare între orele 8-20 – la   nr. telefon 0265-261152

–          recomandarea de a efectua vaccinarea antipolio persoanelor care calatoresc în Israel indiferent de vârsta daca statutul vaccinal anterior nu poate fi dovedit prin documente.

DIRECTOR EXECUTIV,                           DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

DR. VASILE ADRIAN MURESAN                          SANATATE PUBLICA,

DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA

 

 

Sef compartiment

DR. MARIALAKI ELLA

 

Intocmit

Papp Melinda


Serviciul RUNOS DSP-Mures – despre obligatia medicului de familie de a verifica ” Buletinele sau cartile de identitate ” . In caz contrar amenda este intre 40 si 80 de RON !!!
click aici si descarca documentul


DSP MURES

Catre Cabinetele Medicilor de familie ale medicilor care efectueaza vaccinari conform PNI
Incepand cu marti, 20.08.2013, ora 9.00, se distribuie vaccinurile necesare realizarii vaccinarilor obligatorii din PNI pentru luna august 2013.

As. Munteanu Petru


In atentia medicilor de familie!!!

Precizari cu privire la anuntul:

In conformitate cu Ordinul CNAS  Nr. 190 /2013 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate curative pentru anii 2013 si 2014

ART. 32 lit.e)

Prescrierea  medicamentelor oncologice specifice  pentru tratamentul bolnavilor cu afectiuni oncologice( medicamentele corespunzatoare DCI-urilor prevazute în lista C – sectiunea C2 din Hotarârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internationale corespunzatoare medicamentelor de care beneficiaza asiguratii, cu sau fara contributie personala, pe baza de prescriptie medicala, în sistemul de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare) se realizeaza astfel:

” initierea si continuarea tratamentului se fac de catre medicul oncolog sau hematolog, dupa caz“.

Articolul se refera la medicamentele specifice  prevazute in lista C– sectiunea C2, nicidecum la medicamentele G10-din sectiunea C1 (de.ex morfina) care se prescrie in continuare de medicul de familie

In atentia medicilor de familie!!!!

 Medicul de familie înlocuit va depune anterior perioadei de absenta, la CAS Mures (minimum 5 zile lucratoare), un exemplar al conventiei de reciprocitate si va afisa la cabinetul medical numele si programul medicului înlocuitor, precum si adresa cabinetului unde îsi desfasoara activitatea.

In ceea ce priveste prescrierea retetelor electronice pe perioada de reciprocitate medicul titular va opera in sistemul informatic utilizat datele medicului inlocuitor (Parafa/Nume/CNP), astfel incat reteta sa aiba tiparit numele si parafa medicului inlocuitor.Pentru detalii privind configurarile necesare va rugam sa contactati firma care asigura serviciul informatic. Pentru aplicatia SIUI configurarea necesara se va face accesand urmatorul meniu: Administrare>Angajati/Inlocuitori.

 

Cu stima

CAS Mures


DSP MURES

EPIDEMIOLOGIE
Incepand de luni 22.07.2013 se distribuie vaccinul necesar campaniei de rutina pentru luna iulie.
Va rugam ca pe Formularul de raportare lunara a utilizarii vaccinurilor in cadrul PNI sa completati toate rubricile: stocuri, utilizate, iar la nr. doze ramase, daca sunt vaccinuri din mai multe loturi sa se scrie si lotul si cantitatile din fiecare lot.

Va multumim!

Dr. Marialaki Ella


PRESCRIERE – ELIBERARE RETETE TAB 3/2

Atentie !

Avand in vedere intentia CNAS de a introduce ca filtru de validare a retetelor TAB3/2 existenta pe aceste retete doar a medicamentelor prihotrope/stupefiante, va recomand sa prescrieti/eliberati retete verzi doar pentru medicamentele din aceasta grupa. Orice reteta care va contine pe langa medicamentul psihotrop/stupefiant orice alt medicament, vor fi respinse de catre CAS.


ORDIN Nr.5574 din 7 octombrie 2011                             FISA MEDICALA SINTETICA

pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin

educational pentru copiii,elevii si tinerii cu cerinte educationale

speciale integrati in invatamantul de masa

Buna ziua,
Asa cum am discutat la telefon, va scriu pentru a va da explicatiile necesare pentru diseminarea informatiilor cu referire la noua metodologie pentru serviciul scolar de sprijin. În primul rând, doresc sa va spun în câteva cuvinte problemele întâmpinate: unele dintre doamnele profesoare de sprijin (cadrul didactic de sprijin = profesor psihopedagog care lucreaza în scolile de masa cu copiii care au anumite dificultati de învatare la un moment dat sau cu copii integrati) au greutati în realizarea dosarelor copiilor pentru ca unii medici de familie refuza sa elibereze fisa medicala sintetica – fisa tip necesara în dosar. Motivul principal invocat este acela ca acea fisa se elibereaza doar pentru comisia de stabilire a gradului de handicap.

Întra-adevar, pâna acum un an asa a fost, însa odata cu Noua Lege a învatamântului s-au schimbat o serie de metodologii si din aceasta cauza copiii care beneficiaza de profesori de sprijin (copii care nu sunt încadrati si nici nu vor fi încadrati în niciun grad de handicap) trebuie sa primeasca si ei un certificat de orientare scolara în care sa fie precizat acest aspect, deoarece beneficiaza de un serviciu gratuit.

Pentru obtinerea certificatului de orientare scolara pe care apare numele scolii de unde este copilul si faptul ca beneficiaza de sprijin (care nu-i afecteaza cu absolut nimic, din contra, beneficiaza de un serviciu specializat gratuit), parintii trebuie sa întocmeasca un mic dosar care trebuie sa contina si acea fisa sintetica tip în care apare pur si simplu istoricul medical al copilului (daca are ceva de mentionat, daca nu, se precizeaza pur si simplu: clinic sanatos sau aparent sanatos).

De asemenea, trebuie cunoscut faptul ca aceasta Comisie de Orientare Scolara si Profesionala (COSP) functioneaza în cadrul CJRAE (Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala) din Inspectoratului Scolar Judetean Mures  si nu la DGASPC.

Am anexat ordinul si metodologia care atesta cele precizate si modelul de fisa medicala sintetica tip.

Va rog sa-mi dati un feed-back daca ati primit mesajul. Numarul  meu de telefon este 0752-18.22.48, în cazul în care mai doriti sa lamurim si alte      aspecte.
Va multumesc anticipat,

Cu stima,

CONTRACTpentru desfasurarea activitatilor prevazute în Programul National  de Imunizare încheiat între..
MODELUL contractului din partea Asociatiei Medicilor de Familie Mures……..Membrii cotizanti au primit modelul de contract agreat de AMFMS iar cei care nu l-au primit sunt rugati sa-si actualizeze datele de contact prin secretarul organizatiei, nr de tel al asociatiei si adresa de email a lui Dr. FINNA JUDIT disponibile pentru actualizari!Contractul se trimite doar la membrii cu cotizatia la zi
Pentru actualizarea datelor de contact se poate folosi urmatoarea adresa de emai si telefonul:
finnajutka@yahoo.com        074 605 2900
————————————-Acte, documente pentru contractare CU DSP-UL Mures- varianta oferita de DSP Mures

 

 

 

 

 

Psiholog Teodora Popescu CSEI NR. 2- membru în Comisia de Orientare Scolara si Profesionala, CJRAE Mures

 


Ordinul Nr.422 din 29.03.2013

privind aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate publica pentru anii 2013 si 2014

ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii

ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 173 din 29 martie 2013

citeste documentul

 


DSP MURES

Va prezentam in atasamente formularele necesare pentru incheierea contractelor cu DSP ( invitatia si cererile ), pentru realizarea imunizarilor

  

document 1    document 2    document 3


 

În  atentia  medicilor  de  familie  care  nu  au  trimis  necesarul  pentru  încheierea  contractului  de  furnizare  a  vaccinurilor.

 

Va  rugam  sa  trimiteti  pâna  la  data  de  09.05.2013  datele  solicitate  printr-un  e-mail  anterior  (necesarul  de  vaccinuri  pentru  perioada  01.04 – 31.12.2013,  conform  programului  national  de  vaccinari  transmis  prin  acelasi  e-mail).  Aceste  date  sunt  necesare  încheierii  de  contracte  cu  DSP  Mures.

Exista  riscul  de  nu  va  mai  putea  furniza  vaccinuri  (fara  cuntract)  începând  cu  luna  mai  2013.

Atentie!  Este  necesar  contractul  de  furnizari – vaccinuri  si  pentru  medicii  care  efectueaza  vaccinari  obtionale:  gripal,  VTA,  HPV,  hepatitic  A,  B. (deci  necesarul  de  VTA)

 

 

DSP  Mures

Compartiment  Epidemiologie

 


 

DSP MURES

EPIDEMIOLOGIE

Rugam cabinetele medicale care nu au ridicat vaccinul VPI necesar recuperarii restantierilor din clasele IV-VIII sa trimita un reprezentant.

        Mentionam ca avem obligativitatea raportarii realizarilor in termenul stabilit de Ministerul Sanatatii.

Contracte imunizari !!!   


 

Noile grupe de varsta pentru raportarea cazurilor noi de boala pe anul 2013,conform tabelului atasat

 

       

 


DSP MURES

Compartimentul Epidemiologie

CATRE

CABINETELE MEDICILOR DE FAMILIE

Avand in vedere adresa adresa Nr. 3092/12.04.2013 a Institutului de Sanatate Publica Bucuresti – Centrul National de Supraveghere si Control a Bolilor Transmisibile, va rugam ca pana la data de 17.04.2013, ora 14.00, sa ne transmiteti telefonic, la tel. 0265/269880 sau pe e-mail – epid@aspms.ro, urmatoarele date:

–  necesarul de vaccin Pneumococic conjugat ( vaccin ce se administreaza in 3 doze, la varstele de 2 luni, 4 luni si 14 luni ) pentru trimestrele II, III si IV, 2013.

–  necesarul de vaccin dT pentru gravide pentru trimestrele II, III si IV, 2013.

Tip vaccin Nr. doze estimate pe anul 2013 Total dozenecesare
Trimestrul II Trimestrul III Trimestrul IV
Pneumo conjugat
dT pt. gravide

Va aducem la cunostinta ca, incepand cu data de 20.04.2013, DSP Mures, Compartimentul de Epidemiologie va asigura necesarul de vaccin tetanic numai  pentru vaccinarea gravidelor.

Sef Compartiment

Medic primar epidemiolog

Dr. Marialaki Ella


DSP MURES

Epidemiologie

 

Va trimitem atasat macheta modificata pentru raportul statistic lunar . In aceasta macheta, fata de modificarile anterioare , sunt  introduse pentru monitorizare si helmintiazele

Va rugam sa folositi aceasta macheta.

 

Va multumim!

descarca macheta in care se introduc datele si apoi se trimit pe adresa statepid@aspms.ro

 

click pe link pentru a descarca materialul


DSP Neamt – ADRESA PRIVIND PRESCRIERE RETETA LAPTE PRAF

In conformitate cu Ordinul nr. 267/1253/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a

Legii nr. 321/2001 privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu vârste cuprinse între 0-12 luni,

care nu beneficiaza de lapte matern, cu modificarile si completarile ulterioare, precizam urmatoarele:

prescrierea laptelui praf formula pentru sugari, care se acorda gratuit copiilor cu vârste cuprinse între 0

si 12 luni, care nu beneficiaza de lapte matern si se încadreaza în criteriile de acordare se face pe reteta

tip Ministerul Sanatatii –

Reteta simpla în trei exemplare – si cuprinde, în mod obligatoriu, urmatoarele

date: denumirea cabinetului medical, datele de identificare ale copilului (numele, prenumele, CNP,

vârsta), criteriul de încadrare în program, numarul fisei de consultatie/din registrul de consultatie,

diagnosticul „alimentat artificial sau mixt”, denumirea laptelui praf indicat si cantitatea recomandata, data

prescrierii, semnatura si parafa medicului.

 

Un exemplar al retetei va ramâne la medicul de familie care a

eliberat reteta, al doilea exemplar va ramâne în evidenta primariei, iar al treilea va fi predat de catre

primarie Directiei de Sanatate Publica Neamt, însotit de borderou, pentru efectuarea descarcarii

extracontabile a cantitatii de lapte praf eliberate.

Prescriptia medicala pentru acordarea laptelui praf are

valabilitate pentru luna în curs.

Reteta electronica nu se accepta.

 


 

08 Februarie 2013

dsp mures

epidemiologie

 

catre

medicii de familie

 

atasat va trimitem formularul de raportare lunara a bolilor transmisibile, cu mentiunea ca au fost introduse de catre MS-INSP-CNSCBT inca doua boli – ERIZIPEL si SCABIE.

deoarece o parte dintre Dvs nu raporteaza GIARDIOZA confirmata cu laboratorul, va reamintim ca incepand cu anul 2012 este raportare obigatorie ( pe care ati facut-o retroactiv )  aceasta rubrica a fost introdusa la sfarsitul tabelului.

va rugam sa luati in considerare acest raport pe care il veti folosi incepand cu luna februarie 2013.  

 

va multumim

Dr. MARIALAKI ELLA

 


 

În  atentia  medicilor  vaccinatori:

            Centrul  National  de  Supraveghere  si  Control  a  Bolilor  Transmisibile  informeaza  ca  începând  cu  luna  ianuarie  2013  este  disponibil  un  serviciu  web  prin  intermediul  caruia  se  poate  realiza  transferul  datelor  vaccinale  în  RENV  direct  din  softurile  folosite  de  D-voastra  în  cadrul  cabinetului.

Informatii  suplimentare  puteti  obtine  prin  adresare  personala  trimitând  un  e-mail  pe  adresa  contact@renv.ro 

Tg  Mures  11.01.2013

                                                                        Director  executiv  adj.

                                                                        Dr  Csiki  Iren  Zsuzsanna

D.S.P.Mures – Masuri pentru sezonul de iarna –permanent

 


 

Va înaintam în atasament adresa MS – Directia Sanatate Publica si Control în Sanatate Publica, nr. 55444, din 30.10.2012, referitoare la recuperarea restantierilor la vaccinarea DTPa-VPI-Hib, corespunzatoare vârstei de 12 luni, cu vaccin pentavalent.


 


 

Targu Mures,str.Gheorghe Doja nr.34

E-mail: inspectie@aspms.ro

 

CATRE

ASOCIATIA MEDICILOR DE FAMILIE MURES

Având în vedere apropierea sezonului rece, va rugam sa întreprindeti   o serie de masuri pentru a preîntâmpina  aparitia unor evenimente nedorite legate de temperaturile scazute si caderile masive de zapada în asigurarea  asistentei medicale în  rândul populatiei.

1.     Catagrafierea si monitorizarea de catre medicii de familie, cu sprijinul asistentilor medicali comunitari, a pacientilor cu risc – pacienti cu afectiuni cronice care necesita monitorizare, bolnavi care necesita hemodializa, gravide cu risc, gravide  în ultimul  trimestru de sarcina, persoane dependente fizic, vârstnici cu nevoi speciale.

 Catagrafiile  cuprinzând bolnavii care necesita hemodializa, gravidele cu risc respectiv gravidele în ultimul trimestru de sarcina se vor transmite la Directia de Sanatate Publica Mures, pe adresa de e-mail aboghita@gmail.com  pâna vineri, 02.11.2012.

2.     Evaluarea stocului de medicamente si materiale sanitare din dulapul de urgenta al cabinetului medical individual.

3.     Identificarea nevoilor si asigurarea necesarului de medicamente si materiale sanitare pentru situatii de urgenta aparute în sezonul rece.

Va multumim pentru colaborare,

DIRECTOR EXECUTIV                      DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

                                                                                SANATATE  PUBLICA

DR. VASILE ADRIAN MURESAN                DR.CSIKI  IREN ZSUZSANNA

 


DSP MURES

Va comunicam ca incepand de luni, 29 octombrie, ora 10, se reia distributia de vaccinuri pentru campania de rutina din luna octombrie. Se vor distribui toate vaccinurile necesare realizarii campaniei, inclusiv vaccinul pentavalent.

De asemenea, va inaintam in atasament scrisoarea metodologica privind recuperarea restantierilor la vaccinarea cu DTPa-VPI-Hib ( vaccinul pentavalent ),  asa cum a fost inaintata catre DSP prin adresa Ministerului Sanatatii – Directia de Sanatate Publica si Control in Sanatate Publica,  nr. 52849/24.10.2012.

Cabinetele care au ridicat deja vaccinurile, fara vaccinul pentavalent, sunt rugate sa revina dupa acest vaccin pentru inceperea cat mai urgenta a recuperarii restantierilor.

Cu stima,

medic epidemiolog

Dr. Bogdan Ovidiu


 

DSP MURES

COMPARTIMENTUL DE EPIDEMIOLOGIE

CATRE

cabinetele medicale individuale

 

Va inaintam in document atasat extras din metodologia de supraveghere a  gripei si infectiilor acute respiratorii pentru sezonul 2012 – 2013 – MS – INSP – CNSCBT Nr 9781/02.10.2012.                                 Raportarea  cazurilor de ILI, ARI si Pneumonii inregistrate in cabinetul Dvs se face saptamanal in fiecare zi de luni la tel 0265 – 261278 si cuprinde datele inregistrate in saptamana precedenta.

Prima raportare este luni, 08.10.2012.

 

descarca de aici ” Metodologia de supraveghere “

DIRECTOR EXECUTIV                          DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

SANATATE PUBLICA

DR VASILE ADRIAN MURESAN             DR CSIKI IREN ZSUZSANNA

 


 

DSP MURES

Compartimentul de Epidemiologie

Va rugam sa ne raportati pana la data de 12.10.2012 catagrafia la vaccinarea antigripala pentru sezonul 2012-2013, respectand grupele de risc si grupele de varsta din macheta atasata.

Raportarea catagrafiei precum si urmatoarele raportari privind realizarile la vaccinarea antigripala se vor face la urmatoarea adresa de e-mail : bolitransmisibile@aspms.ro .

descarca de aici ” macheta antigripal “

 

Medic primar epidemiolog,

Dr. Bogdan Ovidiu


  FORMULARE NOIdin luna iulie 2012 

 

Adresa DSP despre Paralizia Acuta Flasca -PAF- click si citeste

06 iulie 2012

 

Precizari privind taxa  pentru viza anuala si autorizarea sanitara.

 

 

02 iulie 2012

 

Procedura de raportarea a gravidelor si bolnavilor cronici -completare ONLINE

21 IUNIE 2012

AM TRIMIS CATRE DSP

 

AMMF/MG MURES

TgMures.Bul republicii 21/1

Stimata D-na Dr Márialaki

 

Aceste date  sunt în posesia serviciului de epidemiologie, ele fiind raportate saptamânal telefonic, si pe suport de hârtie lunar, sever controlat de persoana care raspunde de acest sector.

Va comunicam, ca nu suntem de acord cu înca o raportare în acest sens.

Tg Mures, la 21.06.2012                                Dr Mihaescu Ileana-Greta

Presedinte AMMF/MG Mures

Dr Craciun Viola-Roli

Presedinte Patronatului MF Mures

Dr Kovacs Beatrix

Secretar AMMF/MG Mures

 

=======================================================

RASPUNS PRIMIT DE LA DSP:

 

dsp mures

epidemiologie

 

conform machetei noi de raportare a bolilor transmisibile , pneumoniile virale neclasate in alte locuri  ( cod CIM J 12 ) si infectiile acute ale cailor respiratorii inferioare ( cod CIM J 20 – 22 ), incepand cu 01.06.2012 trebuie rapportate pe coduri CIM separate, date care pana in 01.06.2012 au fost raportate cumulat – in conformitate cu vechiul model de raport statistic.

            conform adresei,  MS – INSP Bucuresti Nr 5198 din mai 2021 , datele defalcate pe cele doua coduri CIM pe care le-am cerut anterior  sunt solicitate si retroactiv pe perioada  ianuarie – mai.

            mentionam ca din rapoartele dumneavoastra saptamanale si lunare  – daca cititi cu atentie macheta noua de raportare  pe care ati primit-o in data de 11.06.2012 si metodologia de supraveghere a  gripei primita in 28.09.2011 – puteti sa constatati ca nu reies  cate cazuri de pneumonie virale neclasate in alte locuri  ( cod CIM J 12 ) si infecti acute ale cailor respiratorii inferioare ( cod CIM J 20 – 22 ) ati inregistrat si raportat.

            Pentru a evita o raportate nereala si incorecta, am solicitat si solicitam in continuare aceste date.

            tinand cont ca in urma adoptarii acestei pozitii din partea Dvs, nu vom avea datele

corecte si  de la toti medicii ( desi am primit de la o parte dintre colegi ) mailul Dvs a fost trimis la MS – INSP Bucuresti, MS – INSP – Centrul National de Statistica si  Informatica pentru Sanatatea Publica , Centrul Regional de Sanatate Publica – epidemiologie Cluj Napoca.

medic epidemiolog

dr Marialaki Ella


 

20 IUNIE 2012

dsp mures

epidemiologie

avand in vedere adresa MS – INSP Nr 5198 cu privire la raportarea bolilor transmisibile pe macheta noua ( care v-a fost transmisa pe e-mail ) va rugam ca pana in data de 26.06.2012 sa completati si sa returnati pe fax, e-mail sau personal la compartimentul de epidemiologie datele de pneumonie virala si infectii acute ale cailor respiratorii inferioare in conformitate cu tabelul atasat , retroactiv pentru perioada ianuarie – mai 2012.

multumim

dr Marialaki Ella

 

Raport pneumonii medici familie click pentru descarcare

 


 

24 MAI 2012

 

LISTA MEDICI DE FAMILIE CARE NU AU RAPORTAT LUNARUL LA DSP

 

ATENTIE click , citeste si trimite raportarea lunara

 

Lista medicilor de familie care nu au raportat niciodata lunarul cu gravidele,bolnavii cronici,etc.

Cu rosu sunt 3 medici pe care nu-i vad in lista actuala de la CAS,daca puteti sa-mi spuneti ce este cu ei.

Adresa de raportare:rap.mf@aspms.ro

DSP Mures

 

Comp. Informatica si Biostatistica Medicala

Tel: 0265 215914

Email: statistica@aspms.ro

 


       17 MAI 2012

 

DSP MURES

Compartimentul de Epidemiologie

 

Avand in vedere ca dupa actiunea de evaluare a cicatricii postvaccinale BCG a copiilor nascuti in luna septembrie 2011 ne-ati raportat dimensiuni cicatrice sub 3 mm, va comunicam urmatoarele :

Administrarea dozei a II-a de vaccin BCG se va face la nivelul CMI ( in acest caz, va rugam sa solicitati vaccin de la DSP ) sau daca nu este posibil, puteti indruma la Clinica de Neonatologie-Prematuri, Tg.Mures Bul.1848 nr. 24 tel. 0265-237 contactand asistenta sefa a clinicii pentru programare.

Va rugam sa intocmiti o adeverinta medicala privind starea de sanatate a copilului valabila 24 ore. Parintii se vor prezenta cu carnetul de vaccinare a copilului.

Recuperarea incepe in data de 22.05.2012 si se incheie cel tarziu in 25.06.2012 conform instructiunilor MS-CNSCBT.

 

Dr. Marialaki Ella


 

12 MARTIE 2012

CATRE ,

CABINET  MEDICAL  INDIVIDUAL

Urmare adresei Ministerului  Sanatatii – Centrul  National  de  Supraveghere  si  Control  al  Bolilor  Transmisibile  nr  1692  din  24.02.2012  catre  DSP  Mures,  prin  care  se  sesizeaza  ca  procentul  de  copii  vaccinati  BCG  fara  cicatrice  vaccinala  este  mare,  în  cursul  lunii  martie  2012  se  va  desfasura  o  actiune  de  citire  a  dimensiunilor  cicatricii  vaccinale  BCG  la  copiii  nascuti  în  luna  septembrie  2011  (la  vârsta  de  6  luni).

Dimensiunile  cicatricii  se  consemneaza  în  fisa  de  consultatie  a  copilului,  iar  rezultatele  se  completeaza  pe  formularul  din  anexa  pentru  fiecare  cabinet  medical  al  medicului  de  familie.

Formularul  din  anexa  completat  cu  toate  datele  si  semnat  va  fi  trimis  la  DSP  Mures  –  compartiment  epidemiologie  prin  fax  (0265-261152,  0265-269391),  e-mail  epid@aspms.ro,  epid1@aspms.ro,  epid2@aspms.ro)  sau  direct,  pâna  la  data  de  20.03.2012.

În  cursul  lunii  aprilie  2012,  DSP  Mures – Compartiment  epidemiologie  va  desfasura  o  actiune  de  evaluare  a  dimensiunilor  cicatricii  vaccinale  la  nivelul  cabinetelor  medicilor  de  familie,  verificând  datele  consemnate  în  evidente.

DIRECTOR EXECUTIV                                  DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT

DR. VASILE ADRIAN MURESAN                 SANATATE PUBLICA

                                                                                           DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA

                                                            Sef compartiment

                                                            Dr. MARIALLAKI ELLA

 

 

 

Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.