Înjuratul ne face bine la sănătate! Iată 5 motive!Previous Article
RELU FENECHIU a recunoscut faptele de coruptie, tremura cineva la ANTIBIOTICE SA ?Next Article

Asociatia Medicilor de Familie Mures

Something went wrong with the connection!

5 obiceiuri pe care le are un om sănătos

Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
5 obiceiuri pe care le are un om sănătos

De multe ori stăm de vorbă cu persoane care radiază de fericire, sunt într-o formă fizică excelentă sau se regenerează rapid după o perioadă stresantă şi consumatoare de energie. De tot atâtea ori ne întrebăm care este “marele secret”, iar răspunsul lor este mereu acelaşi “nu fac nimic deosebit”, lăsându-ne impresia că îi ajută natura şi genele.

În realitate, crede profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, acele persoane au repetat atât de des un set de 5 obiceiuri care le-au oferit sănătatea fizică şi mentală, încât au devenit specifice comportamentului lor, fără a le mai considera lucruri ieşite din comun. “Prin repetiţie, putem transforma un obicei bun în a doua noastră natură şi îl vom face fără efort dar mai ales, fără frustrare. Atunci când vorbim de sănătatea noastră fizică, deci implict cea mentală, sunt câteva mici reguli pe care dacă le vom introduce în viaţa noastră, vor face diferenţa, iar persoanele din jur vor simţi imediat că viaţa noastră a devenit mai bună”, crede Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

În accepţiunea specialistului, cele 5 obiceiuri pe care le are orice om sănătos sunt:
 
1. Mănâncă sănătos!

Chiar dacă ni se spune repetat si într-o manieră uneori agresivă, să mâncăm sănătos, un procent consistent al populației încă preferă mâncarea de tip fast-food sau supra procesată, contraindicată de specialiștii în nutriție și de medici. “Ca să ne menținem sănătoși trebuie pe cât posibil să mâncăm de 3 ori pe zi, să nu renunțăm la cele 2 gustări zilnice dintre mese, însă da, să renunțăm la ronțăiala infinită, din plictiseală sau făcută în mod inconștient. Ca să eliminăm acest viciu – care a devenit între timp, prin repetiție, un obicei, putem începe prin eliminarea din sertarele biroului toți covrigeii, ciocolatele etc. În locul lor, putem adăuga salate și fructe în dieta noastră zilnică. De asemenea, putem sta la masă cu persoanele pe care le admirăm, ca să observam lucid ce obișnuiesc acestia să mănânce, cât mănâncă și mai ales cum mănâncă (mai repede sau mai încet față de noi) pentru ca mai apoi, să putem face o comparație. Putem să revizuim și să aplicăm tot ceea ce ne inspiră și ne motivează pentru a ne atinge obiectivele: fie să slăbim, fie să avem mai multă energie”, explică Dana Țupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.
 
2. Fă mișcare!

La fel ca și alimentația sănătoasă, mișcarea trebuie să devină un obicei în viața noastră. Din cauză că au experimentat un timp îndelungat sedentarismul, multe persoane care vor sa înceapă un stil de viață mai activ, nu știu către ce sport sau mișcare s-ar putea îndrepta sau care li s-ar potrivi cel mai bine. În opinia specialistului, la ora actuală, cele mai eficiente sporturi sau modalități de mișcare, care atrag din ce în ce mai mulți practicanți, sunt: alergarea, fitness-ul, yoga, bodyART, pilates și aerobicul. Practicate între 60 și 90 de minute, timp de 3 ori pe săptămână, este ideal. “Multor oameni li se pare exagerat să facă mișcare între 60 și 90 de minute de 3 ori pe săptămână, însă nu trebuie să uităm, că mulți dintre noi petrecem la birou sau în mașină cel puțin 9-11 ore pe zi. Aceasta înseamnă aproximativ 50-60 de ore pe săptămână, la care se adaugă 7-8 ore de somn pe noapte, timp în care limfa stagnează, circulația sângelui către extremități este redusă, inclusiv către creier, deci oboseala corpului poate fi cauzată de sedentarism. Până la urmă, putem să ne întrebăm dacă suntem cumva obosiți din cauza sedentarismului și nu a mişcării? Răspunsul este inevitabil Da!, mișcarea ne revitalizează, nu ne obosește”, afirmă profesorul internațional de yoga Dana Țupa.
 
3. Ia suplimente alimentare și bea apa!

Cel puțin pe timpul iernii, specialistul ne recomandă să luăm spirulină, chlorella, pudră de orz verde și de grâu. În cazul în care mai vrem să și slăbim, se recomandă Omega 3 și 6, deoarece sunt extrem de importante în eliminarea stocului de grăsime acidă. “Este demonstrat că enzimele digestive ajută foarte mult, mai ales la persoanele de peste 35 de ani, dar în același timp trebuie să ne dezobișnuim de filosofia fast-food… trebuie să învățăm să mestecăm bine, să nu ne grăbim la masă și chiar să socializăm cu persoanele care ne țin companie. În același timp, să nu uităm de apă, care este un factor vital pentru sănătatea noastră, ce încetinește procesul de îmbătrânire, asigură funcționarea normală a organelor și chiar vindecă. Aici vorbim de apă pură, nu de sucuri, oricât de naturale ne sunt prezentate pe etichetă”, explică profesorul de yoga Dana Țupa.
 
4. Planifică în avans

Ne-am obișnuit să ne trăim viața mult prea spontant față decât este cazul. Facem treburi pe fugă, vorbim pe fugă, iubim pe fugă, am uitat să ne planificăm lucruri în avans. Chiar dacă nu este vorba de mâncare sau sedentarism, este tot un obicei nociv pe care ar trebui să-l eliminăm din viața noastră dacă vrem sănătate fizică și mentală. “Putem să ne alegem un timp al nostru, la început de lună sau în fiecare duminică, pentru 10-15 minute, în care să scriem pe o agendă ce vrem să rezolvăm în perioada propusă dar fără să ne impunem deadline-uri foarte restrictive în cazul în care ne propunem lucruri grele, foarte importante și nu uzuale. Rezultatele vor fi uluitoare, ne vom antrena mintea să planifice în avans, iar eficiența noastră va crește aproape fără să ne dăm seama. În punctul actual, majoritatea oamenilor încep mai multe lucruri concomitent, însă finalizează doar un sfert din ce și-au propus”, declară Dana Țupa.
 
5. Dormi suficient!

Spre deosebire de acum câteva decenii, oamenii dorm mult mai puțin, iar toate lucrurile acestea afectează organismul și mai ales starea mentală. “Știați că dacă dormim sub 7 ore, aceasta poate duce la o creștere în greutate în următoarele 4-6 luni? De regulă, se recomandă undeva la 7-8 ore pe noapte, însă nu durata este esențială, cât mai ales calitatea somnului. Mulți ne culcăm acaparați de griji, de probleme și, chiar dacă vom respecta durata de somn, ne vom trezi foarte obosiți. Este recomandat să învățăm să ne relaxăm înainte de culcare, să ne abandonăm cu totul și să ne ducem în lumea viselor fără nicio grijă. Există numeroase tehnici pentru asta, printre care amintesc Nidra Yoga, cunoscută drept yoga somnului conștient”, consideră profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

0 Comments

No Comments This Article Has No Comments Yet

Sorry, either someone took all the comments and ran away or no one left any in the first place !

But You can be first to leave a comment !

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Banner
Banner

Facebook

Banner

Aboneaza-te aici

Banner

INFORMATII UTILE

Reclamatii

 

 

 

STIRILE ZILEI

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.   0

read more
Persoanele cu venituri din drepturi de autor sunt neasigurate la Sănătate, deşi legea spune că sunt asigurate până pe 15 iulie. CNAS ne confirmă

Persoanele cu venituri din drepturi de autor sunt neasigurate la Sănătate, deşi legea spune că sunt asigurate până pe 15 iulie. CNAS ne confirmă   0

read more
Anunţ de ultimă oră! Cardul de sănătate se schimbă

Anunţ de ultimă oră! Cardul de sănătate se schimbă   0

read more
Medicul cardiolog Dan Fărcaș începe luni greva foamei din cauza bătăii de joc la care este supus de peste 15 ani

Medicul cardiolog Dan Fărcaș începe luni greva foamei din cauza bătăii de joc la care este supus de peste 15 ani   0

read more
Răul de la rădăcină.

Răul de la rădăcină.   1

read more
CONTRACT CADRU 2018 -2019. Anexe

CONTRACT CADRU 2018 -2019. Anexe   0

read more
RECOMANDARI la DOMICILIU  CJAS Mures

RECOMANDARI la DOMICILIU CJAS Mures   1

read more
Doi medici condamnați la închisoare cu executare; se va mobiliza Borcean vizat și el de un astfel de proces?

Doi medici condamnați la închisoare cu executare; se va mobiliza Borcean vizat și el de un astfel de proces?   0

read more
ALERTA – DOCUMENTE ACTUALIZATE pentru Contractare MEDICINA de FAMILIE 2018

ALERTA – DOCUMENTE ACTUALIZATE pentru Contractare MEDICINA de FAMILIE 2018   1

read more
ASISTENTA

ASISTENTA   1

read more
Glume

Glume   0

read more

Scrisoarea adresată de ANMCS Colegiului Medicilor din România, ca reacție la recomandarea adresată de CMR colegiilor teritoriale de a nu colabora cu ANMCS la organizarea unor evenimente educaționale   0

read more
Conducerea Societății Naționale de Medicina Familiei pe o nouă traiectorie

Conducerea Societății Naționale de Medicina Familiei pe o nouă traiectorie   0

read more
”Farmaciștii online”, eliberați din arest

”Farmaciștii online”, eliberați din arest   0

read more
Ce priorități IT are CNAS pentru acest an: Extinderea Dosarului Electronic de Sănătate și informatizarea certificatelor de concediu medical şi a biletelor de trimitere

Ce priorități IT are CNAS pentru acest an: Extinderea Dosarului Electronic de Sănătate și informatizarea certificatelor de concediu medical şi a biletelor de trimitere   0

read more
CONTRACT ADITIONAL .In atentia furnizorilor de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale

CONTRACT ADITIONAL .In atentia furnizorilor de servicii medicale, medicamente si dispozitive medicale   0

read more

Norme metodologice de aplicare în anul 2018 a Contractului Cadrul pentru 2018-2019   0

read more
Beneficiile extraordinare ale orgasmului

Beneficiile extraordinare ale orgasmului   0

read more
CONTRACT-CADRU 2018-2019, ce reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.

CONTRACT-CADRU 2018-2019, ce reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.   0

read more
Casele de asigurari de sanatate, obligate sa incheie contract cu medicii specialisti, in baza caruia sa elibereze certificate de concediu medical, bilete de trimitere si retete gratuite si compensate

Casele de asigurari de sanatate, obligate sa incheie contract cu medicii specialisti, in baza caruia sa elibereze certificate de concediu medical, bilete de trimitere si retete gratuite si compensate   0

read more
Hotarare de guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii 2018-2019 a fost publicata in MO

Hotarare de guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii 2018-2019 a fost publicata in MO   0

read more
Statul s-a răzgândit în decurs de câteva zile și a decis să îi acorde pensie de invaliditate unei femei care nu își mai poate folosi mâna după un accident de muncă, ”urmare a prezentării cazului de către mass-media”

Statul s-a răzgândit în decurs de câteva zile și a decis să îi acorde pensie de invaliditate unei femei care nu își mai poate folosi mâna după un accident de muncă, ”urmare a prezentării cazului de către mass-media”   0

read more
Colegiului Medicilor din România atrage atentia asupra ANMCS

Colegiului Medicilor din România atrage atentia asupra ANMCS   0

read more

Arhiva

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

ADT Healthcare offers free help and assistance to people suffering from drug and alcohol addiction. Contact: 0800 088 66 86

adt-logo
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.