Înjuratul ne face bine la sănătate! Iată 5 motive!Previous Article
RELU FENECHIU a recunoscut faptele de coruptie, tremura cineva la ANTIBIOTICE SA ?Next Article
amfms banner 2017

Asociatia Medicilor de Familie Mures

Something went wrong with the connection!

5 obiceiuri pe care le are un om sănătos

Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
5 obiceiuri pe care le are un om sănătos

De multe ori stăm de vorbă cu persoane care radiază de fericire, sunt într-o formă fizică excelentă sau se regenerează rapid după o perioadă stresantă şi consumatoare de energie. De tot atâtea ori ne întrebăm care este “marele secret”, iar răspunsul lor este mereu acelaşi “nu fac nimic deosebit”, lăsându-ne impresia că îi ajută natura şi genele.

În realitate, crede profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, acele persoane au repetat atât de des un set de 5 obiceiuri care le-au oferit sănătatea fizică şi mentală, încât au devenit specifice comportamentului lor, fără a le mai considera lucruri ieşite din comun. “Prin repetiţie, putem transforma un obicei bun în a doua noastră natură şi îl vom face fără efort dar mai ales, fără frustrare. Atunci când vorbim de sănătatea noastră fizică, deci implict cea mentală, sunt câteva mici reguli pe care dacă le vom introduce în viaţa noastră, vor face diferenţa, iar persoanele din jur vor simţi imediat că viaţa noastră a devenit mai bună”, crede Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

În accepţiunea specialistului, cele 5 obiceiuri pe care le are orice om sănătos sunt:
 
1. Mănâncă sănătos!

Chiar dacă ni se spune repetat si într-o manieră uneori agresivă, să mâncăm sănătos, un procent consistent al populației încă preferă mâncarea de tip fast-food sau supra procesată, contraindicată de specialiștii în nutriție și de medici. “Ca să ne menținem sănătoși trebuie pe cât posibil să mâncăm de 3 ori pe zi, să nu renunțăm la cele 2 gustări zilnice dintre mese, însă da, să renunțăm la ronțăiala infinită, din plictiseală sau făcută în mod inconștient. Ca să eliminăm acest viciu – care a devenit între timp, prin repetiție, un obicei, putem începe prin eliminarea din sertarele biroului toți covrigeii, ciocolatele etc. În locul lor, putem adăuga salate și fructe în dieta noastră zilnică. De asemenea, putem sta la masă cu persoanele pe care le admirăm, ca să observam lucid ce obișnuiesc acestia să mănânce, cât mănâncă și mai ales cum mănâncă (mai repede sau mai încet față de noi) pentru ca mai apoi, să putem face o comparație. Putem să revizuim și să aplicăm tot ceea ce ne inspiră și ne motivează pentru a ne atinge obiectivele: fie să slăbim, fie să avem mai multă energie”, explică Dana Țupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.
 
2. Fă mișcare!

La fel ca și alimentația sănătoasă, mișcarea trebuie să devină un obicei în viața noastră. Din cauză că au experimentat un timp îndelungat sedentarismul, multe persoane care vor sa înceapă un stil de viață mai activ, nu știu către ce sport sau mișcare s-ar putea îndrepta sau care li s-ar potrivi cel mai bine. În opinia specialistului, la ora actuală, cele mai eficiente sporturi sau modalități de mișcare, care atrag din ce în ce mai mulți practicanți, sunt: alergarea, fitness-ul, yoga, bodyART, pilates și aerobicul. Practicate între 60 și 90 de minute, timp de 3 ori pe săptămână, este ideal. “Multor oameni li se pare exagerat să facă mișcare între 60 și 90 de minute de 3 ori pe săptămână, însă nu trebuie să uităm, că mulți dintre noi petrecem la birou sau în mașină cel puțin 9-11 ore pe zi. Aceasta înseamnă aproximativ 50-60 de ore pe săptămână, la care se adaugă 7-8 ore de somn pe noapte, timp în care limfa stagnează, circulația sângelui către extremități este redusă, inclusiv către creier, deci oboseala corpului poate fi cauzată de sedentarism. Până la urmă, putem să ne întrebăm dacă suntem cumva obosiți din cauza sedentarismului și nu a mişcării? Răspunsul este inevitabil Da!, mișcarea ne revitalizează, nu ne obosește”, afirmă profesorul internațional de yoga Dana Țupa.
 
3. Ia suplimente alimentare și bea apa!

Cel puțin pe timpul iernii, specialistul ne recomandă să luăm spirulină, chlorella, pudră de orz verde și de grâu. În cazul în care mai vrem să și slăbim, se recomandă Omega 3 și 6, deoarece sunt extrem de importante în eliminarea stocului de grăsime acidă. “Este demonstrat că enzimele digestive ajută foarte mult, mai ales la persoanele de peste 35 de ani, dar în același timp trebuie să ne dezobișnuim de filosofia fast-food… trebuie să învățăm să mestecăm bine, să nu ne grăbim la masă și chiar să socializăm cu persoanele care ne țin companie. În același timp, să nu uităm de apă, care este un factor vital pentru sănătatea noastră, ce încetinește procesul de îmbătrânire, asigură funcționarea normală a organelor și chiar vindecă. Aici vorbim de apă pură, nu de sucuri, oricât de naturale ne sunt prezentate pe etichetă”, explică profesorul de yoga Dana Țupa.
 
4. Planifică în avans

Ne-am obișnuit să ne trăim viața mult prea spontant față decât este cazul. Facem treburi pe fugă, vorbim pe fugă, iubim pe fugă, am uitat să ne planificăm lucruri în avans. Chiar dacă nu este vorba de mâncare sau sedentarism, este tot un obicei nociv pe care ar trebui să-l eliminăm din viața noastră dacă vrem sănătate fizică și mentală. “Putem să ne alegem un timp al nostru, la început de lună sau în fiecare duminică, pentru 10-15 minute, în care să scriem pe o agendă ce vrem să rezolvăm în perioada propusă dar fără să ne impunem deadline-uri foarte restrictive în cazul în care ne propunem lucruri grele, foarte importante și nu uzuale. Rezultatele vor fi uluitoare, ne vom antrena mintea să planifice în avans, iar eficiența noastră va crește aproape fără să ne dăm seama. În punctul actual, majoritatea oamenilor încep mai multe lucruri concomitent, însă finalizează doar un sfert din ce și-au propus”, declară Dana Țupa.
 
5. Dormi suficient!

Spre deosebire de acum câteva decenii, oamenii dorm mult mai puțin, iar toate lucrurile acestea afectează organismul și mai ales starea mentală. “Știați că dacă dormim sub 7 ore, aceasta poate duce la o creștere în greutate în următoarele 4-6 luni? De regulă, se recomandă undeva la 7-8 ore pe noapte, însă nu durata este esențială, cât mai ales calitatea somnului. Mulți ne culcăm acaparați de griji, de probleme și, chiar dacă vom respecta durata de somn, ne vom trezi foarte obosiți. Este recomandat să învățăm să ne relaxăm înainte de culcare, să ne abandonăm cu totul și să ne ducem în lumea viselor fără nicio grijă. Există numeroase tehnici pentru asta, printre care amintesc Nidra Yoga, cunoscută drept yoga somnului conștient”, consideră profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

0 Comments

No Comments This Article Has No Comments Yet

Sorry, either someone took all the comments and ran away or no one left any in the first place !

But You can be first to leave a comment !

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Banner
Banner

Facebook

Banner

Aboneaza-te aici

Contract CADRU 2016-2017 PROTOCOALE, EXPLICATII , DOCUMENTE UTILE

Banner

INFORMATII UTILE

Reclamatii

 

 

 

STIRILE ZILEI

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.   0

read more
UE nu investește suficient in prevenirea bolilor cronice (raport oficial)

UE nu investește suficient in prevenirea bolilor cronice (raport oficial)   0

read more
3.000 de ieşeni fără medic. Totul are legătură directă cu primarul şi soţia lui!

3.000 de ieşeni fără medic. Totul are legătură directă cu primarul şi soţia lui!   0

read more
Mihai Tudose, mesaj neașteptat către cei care protestează împotriva Guvernului

Mihai Tudose, mesaj neașteptat către cei care protestează împotriva Guvernului   0

read more
Call-center-ul pediatric Peditel 1791 apelat și din SUA

Call-center-ul pediatric Peditel 1791 apelat și din SUA   0

read more
Laurentiu-Teodor Mihai a fost numit in functia de membru al Consiliului de Administratie si de presedinte al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS).

Laurentiu-Teodor Mihai a fost numit in functia de membru al Consiliului de Administratie si de presedinte al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS).   0

read more
Să mori cu zile în România! Un năsăudean a reclamat SAJ BN la parchet, după ce tatălui său i s-a refuzat şansa la viaţă

Să mori cu zile în România! Un năsăudean a reclamat SAJ BN la parchet, după ce tatălui său i s-a refuzat şansa la viaţă   0

read more
Casa de Sănătate a făcut reguli de băgat în boală

Casa de Sănătate a făcut reguli de băgat în boală   0

read more
România, somată de Comisia Europeană să reducă şpăgile și birocrația din sistemul medical

România, somată de Comisia Europeană să reducă şpăgile și birocrația din sistemul medical   0

read more

Un medic la 4.000 de elevi. Rețeaua de medicină școlară, la pământ   0

read more
Studiu: Peste 50% dintre pacienţii din Bucureşti au primit cel puţin o dată un diagnostic greşit

Studiu: Peste 50% dintre pacienţii din Bucureşti au primit cel puţin o dată un diagnostic greşit   0

read more
Asistați social pe motiv de hemoroizi ( “hemoraizi “)

Asistați social pe motiv de hemoroizi ( “hemoraizi “)   0

read more
Ordonanță de Urgență privind modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății ( ..abonamente..)

Ordonanță de Urgență privind modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății ( ..abonamente..)   0

read more
PROCEDURA: Prima ediție a standardelor de acreditare a cabinetelor de medicină de familie,

PROCEDURA: Prima ediție a standardelor de acreditare a cabinetelor de medicină de familie,   0

read more
Petitie impotriva unor avize extraordinare ce ascund costuri necunoscut de mari pentru toate institutile medicale din Romania

Petitie impotriva unor avize extraordinare ce ascund costuri necunoscut de mari pentru toate institutile medicale din Romania   1

read more
„Ni se pare lipsită de credibilitate <puterea> medicului de a da un telefon pentru a desfiinţa o farmacie”

„Ni se pare lipsită de credibilitate medicului de a da un telefon pentru a desfiinţa o farmacie”   0

read more
STUDIU Sistemul medical din România s-ar prăbuşi la un cutremur cu magnitudinea de 7 pe scara Richter

STUDIU Sistemul medical din România s-ar prăbuşi la un cutremur cu magnitudinea de 7 pe scara Richter   0

read more
Amendamentele aduse Legii vaccinării nu-i mai obligă pe părinţi să-şi imunizeze copiii. Specialişti: „E foarte grav, legea ar rămâne fără conţinut”

Amendamentele aduse Legii vaccinării nu-i mai obligă pe părinţi să-şi imunizeze copiii. Specialişti: „E foarte grav, legea ar rămâne fără conţinut”   0

read more
Medic de familie din Țăndărei, trimis în judecată de procurori pentru o fraudă de 726 mii de lei

Medic de familie din Țăndărei, trimis în judecată de procurori pentru o fraudă de 726 mii de lei   0

read more
Pentru cine mi-am sacrificat 10 ani din viata ca sa devin medic de familie ?

Pentru cine mi-am sacrificat 10 ani din viata ca sa devin medic de familie ?   0

read more
Cine sunt „proștii“ din sănătate?

Cine sunt „proștii“ din sănătate?   0

read more
Medicii de familie, lăsaţi să aştepte în anticamera sistemului medical

Medicii de familie, lăsaţi să aştepte în anticamera sistemului medical   0

read more
Nicio soluție pentru medicii de familie.

Nicio soluție pentru medicii de familie.   0

read more

Arhiva

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

ADT Healthcare offers free help and assistance to people suffering from drug and alcohol addiction. Contact: 0800 088 66 86

adt-logo
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.