Înjuratul ne face bine la sănătate! Iată 5 motive!Previous Article
RELU FENECHIU a recunoscut faptele de coruptie, tremura cineva la ANTIBIOTICE SA ?Next Article

Asociatia Medicilor de Familie Mures

Something went wrong with the connection!

5 obiceiuri pe care le are un om sănătos

Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
5 obiceiuri pe care le are un om sănătos

De multe ori stăm de vorbă cu persoane care radiază de fericire, sunt într-o formă fizică excelentă sau se regenerează rapid după o perioadă stresantă şi consumatoare de energie. De tot atâtea ori ne întrebăm care este “marele secret”, iar răspunsul lor este mereu acelaşi “nu fac nimic deosebit”, lăsându-ne impresia că îi ajută natura şi genele.

În realitate, crede profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, acele persoane au repetat atât de des un set de 5 obiceiuri care le-au oferit sănătatea fizică şi mentală, încât au devenit specifice comportamentului lor, fără a le mai considera lucruri ieşite din comun. “Prin repetiţie, putem transforma un obicei bun în a doua noastră natură şi îl vom face fără efort dar mai ales, fără frustrare. Atunci când vorbim de sănătatea noastră fizică, deci implict cea mentală, sunt câteva mici reguli pe care dacă le vom introduce în viaţa noastră, vor face diferenţa, iar persoanele din jur vor simţi imediat că viaţa noastră a devenit mai bună”, crede Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

În accepţiunea specialistului, cele 5 obiceiuri pe care le are orice om sănătos sunt:
 
1. Mănâncă sănătos!

Chiar dacă ni se spune repetat si într-o manieră uneori agresivă, să mâncăm sănătos, un procent consistent al populației încă preferă mâncarea de tip fast-food sau supra procesată, contraindicată de specialiștii în nutriție și de medici. “Ca să ne menținem sănătoși trebuie pe cât posibil să mâncăm de 3 ori pe zi, să nu renunțăm la cele 2 gustări zilnice dintre mese, însă da, să renunțăm la ronțăiala infinită, din plictiseală sau făcută în mod inconștient. Ca să eliminăm acest viciu – care a devenit între timp, prin repetiție, un obicei, putem începe prin eliminarea din sertarele biroului toți covrigeii, ciocolatele etc. În locul lor, putem adăuga salate și fructe în dieta noastră zilnică. De asemenea, putem sta la masă cu persoanele pe care le admirăm, ca să observam lucid ce obișnuiesc acestia să mănânce, cât mănâncă și mai ales cum mănâncă (mai repede sau mai încet față de noi) pentru ca mai apoi, să putem face o comparație. Putem să revizuim și să aplicăm tot ceea ce ne inspiră și ne motivează pentru a ne atinge obiectivele: fie să slăbim, fie să avem mai multă energie”, explică Dana Țupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.
 
2. Fă mișcare!

La fel ca și alimentația sănătoasă, mișcarea trebuie să devină un obicei în viața noastră. Din cauză că au experimentat un timp îndelungat sedentarismul, multe persoane care vor sa înceapă un stil de viață mai activ, nu știu către ce sport sau mișcare s-ar putea îndrepta sau care li s-ar potrivi cel mai bine. În opinia specialistului, la ora actuală, cele mai eficiente sporturi sau modalități de mișcare, care atrag din ce în ce mai mulți practicanți, sunt: alergarea, fitness-ul, yoga, bodyART, pilates și aerobicul. Practicate între 60 și 90 de minute, timp de 3 ori pe săptămână, este ideal. “Multor oameni li se pare exagerat să facă mișcare între 60 și 90 de minute de 3 ori pe săptămână, însă nu trebuie să uităm, că mulți dintre noi petrecem la birou sau în mașină cel puțin 9-11 ore pe zi. Aceasta înseamnă aproximativ 50-60 de ore pe săptămână, la care se adaugă 7-8 ore de somn pe noapte, timp în care limfa stagnează, circulația sângelui către extremități este redusă, inclusiv către creier, deci oboseala corpului poate fi cauzată de sedentarism. Până la urmă, putem să ne întrebăm dacă suntem cumva obosiți din cauza sedentarismului și nu a mişcării? Răspunsul este inevitabil Da!, mișcarea ne revitalizează, nu ne obosește”, afirmă profesorul internațional de yoga Dana Țupa.
 
3. Ia suplimente alimentare și bea apa!

Cel puțin pe timpul iernii, specialistul ne recomandă să luăm spirulină, chlorella, pudră de orz verde și de grâu. În cazul în care mai vrem să și slăbim, se recomandă Omega 3 și 6, deoarece sunt extrem de importante în eliminarea stocului de grăsime acidă. “Este demonstrat că enzimele digestive ajută foarte mult, mai ales la persoanele de peste 35 de ani, dar în același timp trebuie să ne dezobișnuim de filosofia fast-food… trebuie să învățăm să mestecăm bine, să nu ne grăbim la masă și chiar să socializăm cu persoanele care ne țin companie. În același timp, să nu uităm de apă, care este un factor vital pentru sănătatea noastră, ce încetinește procesul de îmbătrânire, asigură funcționarea normală a organelor și chiar vindecă. Aici vorbim de apă pură, nu de sucuri, oricât de naturale ne sunt prezentate pe etichetă”, explică profesorul de yoga Dana Țupa.
 
4. Planifică în avans

Ne-am obișnuit să ne trăim viața mult prea spontant față decât este cazul. Facem treburi pe fugă, vorbim pe fugă, iubim pe fugă, am uitat să ne planificăm lucruri în avans. Chiar dacă nu este vorba de mâncare sau sedentarism, este tot un obicei nociv pe care ar trebui să-l eliminăm din viața noastră dacă vrem sănătate fizică și mentală. “Putem să ne alegem un timp al nostru, la început de lună sau în fiecare duminică, pentru 10-15 minute, în care să scriem pe o agendă ce vrem să rezolvăm în perioada propusă dar fără să ne impunem deadline-uri foarte restrictive în cazul în care ne propunem lucruri grele, foarte importante și nu uzuale. Rezultatele vor fi uluitoare, ne vom antrena mintea să planifice în avans, iar eficiența noastră va crește aproape fără să ne dăm seama. În punctul actual, majoritatea oamenilor încep mai multe lucruri concomitent, însă finalizează doar un sfert din ce și-au propus”, declară Dana Țupa.
 
5. Dormi suficient!

Spre deosebire de acum câteva decenii, oamenii dorm mult mai puțin, iar toate lucrurile acestea afectează organismul și mai ales starea mentală. “Știați că dacă dormim sub 7 ore, aceasta poate duce la o creștere în greutate în următoarele 4-6 luni? De regulă, se recomandă undeva la 7-8 ore pe noapte, însă nu durata este esențială, cât mai ales calitatea somnului. Mulți ne culcăm acaparați de griji, de probleme și, chiar dacă vom respecta durata de somn, ne vom trezi foarte obosiți. Este recomandat să învățăm să ne relaxăm înainte de culcare, să ne abandonăm cu totul și să ne ducem în lumea viselor fără nicio grijă. Există numeroase tehnici pentru asta, printre care amintesc Nidra Yoga, cunoscută drept yoga somnului conștient”, consideră profesorul internaţional de yoga Dana Ţupa, fondatorul primei şcoli de yoga din România acreditată internaţional, PURNA Yoga Academy.

0 Comments

No Comments This Article Has No Comments Yet

Sorry, either someone took all the comments and ran away or no one left any in the first place !

But You can be first to leave a comment !

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Banner
Banner

Facebook

Banner

Aboneaza-te aici

Contract CADRU 2016-2017 PROTOCOALE, EXPLICATII , DOCUMENTE UTILE

Banner

INFORMATII UTILE

Reclamatii

 

 

 

STIRILE ZILEI

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.   0

read more
Salariile ca in Occident” nu se aplica si la medicii de familie, iar revolutia fiscala le-ar putea inchide cabinetele: Vorbim in pustiu!

Salariile ca in Occident” nu se aplica si la medicii de familie, iar revolutia fiscala le-ar putea inchide cabinetele: Vorbim in pustiu!   0

read more
Pacienţi ţinuţi de milă în spitale, în lipsa serviciilor paliative. Medic: „Când ne moare un pacient în secţie este îngrozitor pentru ceilalţi“

Pacienţi ţinuţi de milă în spitale, în lipsa serviciilor paliative. Medic: „Când ne moare un pacient în secţie este îngrozitor pentru ceilalţi“   0

read more

Ordonanța de urgență care rezolvă situația concediilor medicale, publicată de Guvern   0

read more
Inhalarea regulata a cocktailului de substante chimice din produsele de curatenie este nociva pentru sanatatea plamanilor si poate duce la aparitia astmului

Inhalarea regulata a cocktailului de substante chimice din produsele de curatenie este nociva pentru sanatatea plamanilor si poate duce la aparitia astmului   0

read more
Primul hibrid om-oaie a fost creat in laborator si ne arata ca suntem cu un pas mai aproape de cresterea organelor umane

Primul hibrid om-oaie a fost creat in laborator si ne arata ca suntem cu un pas mai aproape de cresterea organelor umane   0

read more
Medicii de familie, sacrificați de guvern

Medicii de familie, sacrificați de guvern   0

read more
Cum explică ministrul Sănătății problemele din spitale și valul de îmbolnăviri de gripă

Cum explică ministrul Sănătății problemele din spitale și valul de îmbolnăviri de gripă   0

read more
Lucian Duță și Cristian Bușoi, livrați la pachet procurorilor anticorupție

Lucian Duță și Cristian Bușoi, livrați la pachet procurorilor anticorupție   0

read more
Ministrul Sănătății: Spitalele au posibilitatea legală să efectueze servicii medicale la cerere

Ministrul Sănătății: Spitalele au posibilitatea legală să efectueze servicii medicale la cerere   0

read more
Studenții mediciniști protestează față de intenția PSD de a pedepsi cu închisoarea directorii care organizează educație sexuală în școli

Studenții mediciniști protestează față de intenția PSD de a pedepsi cu închisoarea directorii care organizează educație sexuală în școli   0

read more
Cum a ajuns România „campioana“ UE la mortalitatea prin cancer de col uterin. „Înainte să punem anatema pe populaţie, prefer să ne uităm în curtea sistemului

Cum a ajuns România „campioana“ UE la mortalitatea prin cancer de col uterin. „Înainte să punem anatema pe populaţie, prefer să ne uităm în curtea sistemului   0

read more
Criză de medici la cel mai mare spital din județul Sibiu. Nu vine nimeni la concursuri

Criză de medici la cel mai mare spital din județul Sibiu. Nu vine nimeni la concursuri   0

read more
Se actualizeaza SPORURILE din SANATATE! La ce salarii se aplica noile sporuri si de cand intra in vigoare

Se actualizeaza SPORURILE din SANATATE! La ce salarii se aplica noile sporuri si de cand intra in vigoare   0

read more
Dispozitive moderne pentru curăţenie exemplară în spitale. Vezi cum se detectează urmele de mizerie

Dispozitive moderne pentru curăţenie exemplară în spitale. Vezi cum se detectează urmele de mizerie   0

read more
Pacientii pot solicita efectuarea de tratamente medicale la domiciliu contracost.

Pacientii pot solicita efectuarea de tratamente medicale la domiciliu contracost.   0

read more
Aproape 75.000 de locuitori din Quebec refuzați de medicii de familie

Aproape 75.000 de locuitori din Quebec refuzați de medicii de familie   0

read more
Raport devastator al Curții de Conturi despre incompetenții din Ministerul Sănătății: nu cunosc, nu coordonează, nu analizează și risipesc

Raport devastator al Curții de Conturi despre incompetenții din Ministerul Sănătății: nu cunosc, nu coordonează, nu analizează și risipesc   0

read more
PALMED s-a speriat de creșterile salariale de la 1 martie anunțate pentru medici și asistenți

PALMED s-a speriat de creșterile salariale de la 1 martie anunțate pentru medici și asistenți   0

read more
Comunicat de presă – IT-ştii români de pretutindeni lansează o aplicaţie mobilă în cinstea Centenarului

Comunicat de presă – IT-ştii români de pretutindeni lansează o aplicaţie mobilă în cinstea Centenarului   0

read more
În sănătate corupția ucide la propriu! Mașinile nu pot circula fără ITP, dar în spitale avem aparatură fără aviz de funcționare

În sănătate corupția ucide la propriu! Mașinile nu pot circula fără ITP, dar în spitale avem aparatură fără aviz de funcționare   0

read more
Vor să afle cât de buni sunt medicii de familie

Vor să afle cât de buni sunt medicii de familie   0

read more
Doctorita, amenda de 10000 ron si “favorizarea infractorul prin neefectuarea analizei de risc la securitate fizică“.

Doctorita, amenda de 10000 ron si “favorizarea infractorul prin neefectuarea analizei de risc la securitate fizică“.   0

read more

Arhiva

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

ADT Healthcare offers free help and assistance to people suffering from drug and alcohol addiction. Contact: 0800 088 66 86

adt-logo
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.