Norme Coca 2023 - 2024

Confirmarea utilizării serviciilor medicale, prescrierii reţetelor şi eliberării medicamentelor prin cardul de sănătate vor putea fi efectuate numai în modul offline începând de duminică până la remedierea unei probleme apărute la sistem. 

"În perioada 14.02.2016 şi până la data publicării remedierii problemei, confirmarea semnării prin cardul de sănătate a serviciilor medicale / prescrierii reţetelor / eliberării medicamentelor vor putea fi efectuate în modul offline", se precizează pe site-ul CNAS. Serviciile operate în acest interval vor trebui încărcate în Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) în maxim 72 ore de la prestarea acestora.

Preşedintele Casei de Asigurări, dr Vasile Ciurchea, a declarat în exclusivitate pentru România Liberă că "echipa tehnică a Casei a constatat că unitatea de certificare din sistemul card nu răspunde şi atunci am anunţat pe site această defecţiune, ca utilizatorii de servicii să ştie acest lucru. Ce înseamnă? Că la momentul acordării unui serviciu medical introduci cardul, îţi cere PIN-ul, dar nu vezi confirmarea serviciului când îl trimiţi în sistemul informatic. În schimb, amprenta de timp şi de loc rămâne acolo şi acest serviciu trebuie ridicat în 72 de ore şi noi mâine (luni - n.r.) vom anunţa momentul când este gata". Întrebat dacă această defecţiune va fi pe termen scurt, ca şi blocajele anterioare din sistem, dr Ciurchea ne-a precizat că "astăzi, fiind duminică, nu s-a putut remedia mai mult, dar mâine, în cursul dimineţii vom remedia problema".

Preşedintele CNAS ne-a mai spus că "sistemul SIUI funcţionează, reţeta funcţionează, dosarul electronic funcţionează şi o parte din card. Deci, în momentul în care te duci la medic, introduci cardul şi îţi cere PIN-ul şi când trebuie sistemul să-ţi confirme serviciul, utilizatorul nu vede că i-a fost confirmat serviciul. Răspunsul la unitatea de certificare este problema".        

Medicii reclamă încă de anul trecut blocajele din sistemul informatic şi susţin că această nouă defecţiune vine ca o confirmare a erorilor periodice în validarea serviciilor medicale oferite prin intermediul cardului de sănătate, care întârzie acordarea asistenţei medicale pacienţilor.

"Se recunoaşte în sfârşit oficial ceea ce spunem de luni de zile, că sistemul informatic nu este structurat, nu este gândit, nu este dimensionat la nivelul la care există solicitare şi cu atât mai puţin la nivelul la care însăşi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate afirmă cererile. Deci cer imposibilul, în condiţiile în care nu au pus la dispoziţie un sistem informatic dimensionat adecvat" - a declarat pentru "România Liberă" dr Sandra Alexiu.

Vicepreşedintele Societăţii Naţionale a Medicilor de Familie ne-a precizat că acest anunţ aruncă în aer tot ce înseamnă asistenţă medicală primară. "Noi, nelucrând offline, nu avem nici un fel de confirmare a calităţii de asigurat pe loc, nu avem nici un fel de alertă asupra faptului că pacientul a mai primit reţete din alte părţi, nu avem nici un fel de confirmare a faptului că pacientul figurează în acel moment internat în alte părţi, toate acestea fiind motive pentru care reţetele noastre ne pot fi imputate". 

Dr Alexiu ne-a mai spus că această eroare a sistemului dovedeşte că medicii care au reclamat până acum acest lucru au fost acuzaţi fie personal, fie în grup că sunt "mincinoşi" de către CNAS şi conducerea Casei, însă acum se vede că au avut dreptate. 

 

Sursa

 

 

  • Newsletter

  • Medical Forum Targu Mures 24-25 aprilie 2024
    (Eveniment cu prezenta fizica)



  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro