Ordinul nr. 1484/7310/2017 Norme metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul nr. 697/112/2011 | Asociatia Medicilor de Familie Mures
Reprezentanţii autorităţilor au trecut la represalii si au luat la picior cabinetele pentru a-i sili pe doctori să semneze actele adiţionale chiar în faţa pacienţilorPrevious Article
MEDICUL ALEXANDRU VELICU, NOUL PRESEDINTE AL ANMDM.Next Article

Asociatia Medicilor de Familie Mures

Something went wrong with the connection!

Ordinul nr. 1484/7310/2017 Norme metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul nr. 697/112/2011

Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Ordinul nr. 1484/7310/2017  Norme metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul nr. 697/112/2011
Related Articles

Ministerul Sănătății

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene

Văzând Referatul de aprobare nr. F.B. 13.995 din 21.12.2017 al Direcției generale de asistență medicală și sănătate publică,

având în vedere prevederile Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, cu modificările și completările ulterioare, și ale titlului III din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

ținând cont de prevederile art. 63 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 12 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 14 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 15/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, ministrul sănătății și viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale, administrației publice și fondurilor europene, emit următorul ordin:

Art. I. 

Normele metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al ministrului administrației și internelor nr. 697/112/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 2 iunie 2011, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 7, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:

d) eliberarea unei scrisori medicale, conform normelor de aplicare a Contractului-cadru, pe care pacientul o va prezenta în zilele următoare la medicul său de familie pentru informare asupra diagnosticului și tratamentului administrat în centrul de permanență.”

2. La articolul 9, alineatele (1), (4), (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins:

 

Art. 9. 

(1) Pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă se poate înființa un centru de permanență prin voința liber exprimată a minimum 2 medici de familie, titulari de cabinete de medicină de familie, indiferent de forma de organizare, care pot coopta alți medici de familie pentru a se constitui un grup de 7 medici.

(4) În situațiile în care un medic de familie își pierde dreptul de practică medicală, se îmbolnăvește, survine decesul sau dorește să părăsească grupul de medici care participă la serviciul în regim de gardă în centrul de permanență, convenția și, implicit, centrul de permanență funcționează în continuare dacă medicii rămași consideră că pot derula activitatea în centrul de permanență.

(5) Medicul care participă la serviciul în regim de gardă în centrul de permanență și care dorește să părăsească grupul de medici va notifica în scris medicul coordonator cu cel puțin 60 de zile anterior părăsirii grupului.

(6) În situația în care se dorește înființarea unui centru de permanență, dar numărul medicilor din zonă este mai mic decât numărul minim de 5, atunci pot fi cooptați medici de familie care nu sunt titulari de cabinet pentru a constitui echipele de gardă necesare funcționării centrului de permanență.”

3. La articolul 11 alineatul (3), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:

a) în situația în care echipele de gardă asigură continuitatea asistenței medicale primare în cadrul unui centru de permanență mobil, se consemnează locația de la nivelul căreia fiecare medic de familie participant la asociere asigură continuitatea asistenței medicale primare;”.

4. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 16.

Pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă prin centrele de permanență, medicii de familie organizați în una dintre formele de exercitare a profesiei, potrivit legii, pot angaja ca salariați medici de familie, precum și asistenți medicali, în condițiile prevederilor legale în vigoare, sau pot încheia cu aceștia contracte de prestări de servicii.”

5. La articolul 24, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

(2) Sumele alocate potrivit alin. (1) se utilizează pentru plata medicilor de familie și asistenților medicali care participă la constituirea echipelor de gardă pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă prin centrele de permanență în condițiile prevăzute de prezentele norme metodologice, precum și pentru costurile aferente medicamentelor și materialelor sanitare necesare pentru trusele de urgență ale centrelor de permanență care funcționează în spații puse la dispoziție de consiliile locale. Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă, în spațiul pus la dispoziție de consiliul local, suportă și cheltuielile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, situație în care tariful orar al medicului de 40 lei/oră se majorează cu 4 lei/oră, pentru fiecare medic de familie care activează în cadrul centrului de permanență, indiferent dacă este medic titular sau medic angajat.”

6. La articolul 30, literele h) și j) se modifică și vor avea următorul cuprins:

h) să efectueze cel puțin anual controlul organizării și desfășurării activității în centrele de permanență;

j) să întocmească și să transmită Ministerului Sănătății, trimestrial, până cel târziu la data de 30 a lunii următoare încheierii trimestrului, evaluarea activității desfășurate în cadrul centrelor de permanență, pe baza analizei datelor raportate și a rezultatului controlului efectuat;”.

7. La articolul 30, după litera j) se introduc două noi litere, literele k) și l), cu următorul cuprins:

k) să transmită lunar Ministerului Sănătății datele de contact ale centrelor de permanență, dacă au suferit modificări față de luna anterioară;

l) să informeze publicul prin intermediul site-ului propriu și al mass-mediei asupra existenței și activității centrelor de permanență din județ, respectiv din municipiul București, precum și asupra datelor de contact ale acestora.”

8. La articolul 32, după litera f) se introduc două noi litere, literele g) și h), cu următorul cuprins:

g) să informeze pacienții, prin dispeceratul medical de urgență, pentru urgențele medico-chirurgicale (cod verde) cuprinse în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, asupra existenței și datelor de contact ale centrului de permanență cel mai apropiat, în intervalul orar de funcționare a centrului de permanență;

h) să analizeze lunar solicitările primite de la pacienți pentru a stabili cazurile care ar fi putut fi îndrumate către centrele de permanență.”

9. La articolul 34, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:

d) să transmită direcțiilor de sănătate publică, până la data de 15 a lunii în curs pentru luna precedentă, datele privind activitatea desfășurată în centrul de permanență, prin intermediul platformei electronice http://dsp.ms.ro;”.

10. La articolul 36 alineatul (1), litera g) se abrogă.

11. Articolul 39 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 39. 

(1) Tariful orar pentru medicul de medicină de familie este de 40 lei/oră.

(2) Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă, în cabinetul propriu sau prin rotație în spațiul pus la dispoziție de unul dintre medicii participanți la convenția de asociere, suportă și cheltuielile de administrare și funcționare ale cabinetului, precum și costurile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, situație în care tariful orar prevăzut la alin. (1) se majorează cu 50%, adică 20 lei/oră, pentru fiecare medic de familie care își desfășoară activitatea în acel cabinet, indiferent dacă este titular, asociat sau medic angajat. Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă în spațiul pus la dispoziție de autoritățile locale suportă și cheltuielile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, situație în care tariful orar de 40 lei/oră se majorează cu 4 lei/oră, pentru fiecare medic de familie care își desfășoară activitatea în acel centru de permanență, indiferent dacă este titular de cabinet, asociat sau medic angajat.

(3) Tariful orar pentru asistenții medicali care desfășoară serviciul în regim de gardă în cadrul centrelor de permanență se determină în funcție de salariul negociat, care cuprinde toate sporurile și contribuțiile aferente și nu poate fi mai mic de 20 lei/oră și mai mare de 22,5 lei/oră.

(4) Pentru veniturile realizate se calculează și se virează cotele potrivit reglementărilor legale în vigoare.”

12. La articolul 40, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 40. 

(1) Controlul privind respectarea asigurării continuității asistenței medicale primare în regim de gardă în centrele de permanență se exercită cel puțin anual de comisii mixte formate din reprezentanți ai direcțiilor de sănătate publică și ai casei de asigurări de sănătate, în funcție de domeniul de competență.”

13. Articolul 41 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 41. 

(1) La nivel local, monitorizarea și evaluarea activității centrelor de permanență se realizează trimestrial de către direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București și cuprind în principal următoarele elemente:

a) analiza datelor de activitate raportate de fiecare centru de permanență;

b) identificarea, analizarea și soluționarea, în limitele competențelor instituționale, a problemelor apărute în cadrul organizării și funcționării fiecărui centru de permanență;

c) adoptarea măsurilor de îmbunătățire a organizării și funcționării fiecărui centru de permanență și implementarea acestora.

(2) Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București au obligația de a elabora trimestrial un raport privind activitatea fiecărui centru de permanență, pe care îl vor transmite Ministerului Sănătății până cel târziu la data de 30 a lunii următoare încheierii trimestrului.”

14. Articolul 42 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 42. 

Evaluarea activității centrelor de permanență se realizează pe baza următoarelor date care vor fi raportate lunar prin intermediul platformei electronice http://dsp.ms.ro direcțiilor județene de sănătate publică și a municipiului București:

1. date de activitate raportate de centrul de permanență:

a) numărul de bolnavi care s-au prezentat în centrul de permanență în zilele lucrătoare;

b) numărul de bolnavi care s-au prezentat în centrul de permanență în zilele nelucrătoare;

c) numărul de bolnavi pentru care s-a solicitat intervenția unui echipaj de urgență;

d) numărul de bolnavi pentru care s-a solicitat ambulanța de transport;

e) numărul de bolnavi pentru care s-a eliberat bilet de trimitere către alte specialități în vederea internării;

f) numărul de bolnavi pentru care s-a asigurat tratament la sediul centrului de permanență;

g) numărul de bolnavi pentru care s-a asigurat consultație la domiciliul pacientului;

h) numărul de persoane care s-au prezentat în centrul de permanență pentru o afecțiune care nu a reprezentat o urgență medico-chirurgicală (cod verde) conform anexei nr. 1 la normele metodologice;

2. date raportate de direcțiile de sănătate publică:

a) consumul de medicamente și cheltuielile aferente;

b) consumul de materiale sanitare și cheltuielile aferente;

c) numărul personalului medical, pe categorii profesionale, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanență;

d) numărul centrelor de permanență din județ;

e) populația deservită estimată din județ prin centrele de permanență existente;

f) cost mediu/bolnav cu medicamente și materiale sanitare utilizate pentru tratamentul acordat la sediul centrului de permanență;

3. date raportate de către primarul unității administrativ- teritoriale:

a) numărul de centre de permanență care funcționează în sedii asigurate de către consiliile locale;

b) numărul autospecialelor de consultații la domiciliu puse la dispoziția centrelor de permanență de către consiliile locale;

c) cheltuieli efectuate pentru asigurarea utilităților;

d) cheltuieli efectuate pentru asigurarea personalului auxiliar și a pazei cabinetelor medicale care participă la constituirea centrelor de permanență, indiferent de forma de organizare și sediu.”

15. Anexa nr. 3 la normele metodologice se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

16. Anexa nr. 4 la normele metodologice se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

17. Anexa nr. 5 la normele metodologice se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

18. În anexa nr. 6 la normele metodologice la articolul 7, alineatele (2), (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) Tariful orar pentru medicii de familie titulari de cabinet, precum și pentru medicii angajați este de 40 lei/oră. (3)Tariful orar pentru asistenții medicali care desfășoară serviciu în regim de gardă în cadrul centrelor de permanență se determină în funcție de salariul negociat cu toate sporurile și contribuțiile aferente și nu poate fi mai mic de 20 lei/oră și mai mare de 22,5 lei/oră.

0 Comments

No Comments This Article Has No Comments Yet

Sorry, either someone took all the comments and ran away or no one left any in the first place !

But You can be first to leave a comment !

Leave Your Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Banner

Facebook

Aboneaza-te aici

Banner

INFORMATII UTILE

Reclamatii

 

 

 

STIRILE ZILEI

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.   0

read more
VIDEO. Ce se întâmplă cu coloana atunci când stăm la birou? O demonstrație practică

VIDEO. Ce se întâmplă cu coloana atunci când stăm la birou? O demonstrație practică   0

read more
Hemoroizii: ce sunt şi cum previi apariţia lor

Hemoroizii: ce sunt şi cum previi apariţia lor   0

read more
Tot mai multe alerte alimentare, pericol de contaminare cu Listeria. Cum ştii dacă ai luat bacteria

Tot mai multe alerte alimentare, pericol de contaminare cu Listeria. Cum ştii dacă ai luat bacteria   0

read more
Sanitas: Veniturile asistenţilor medicali sunt în pericol!

Sanitas: Veniturile asistenţilor medicali sunt în pericol!   0

read more
Cum scăpăm de hemoroizi. Alimentele de evitat

Cum scăpăm de hemoroizi. Alimentele de evitat   0

read more
Alertă după alertă în industria alimentară. Produse contaminate retrase din mai multe rețele de supermarketuri

Alertă după alertă în industria alimentară. Produse contaminate retrase din mai multe rețele de supermarketuri   0

read more
Cinci lucruri
care nu cresc riscul de cancer mamar

Cinci lucruri care nu cresc riscul de cancer mamar   0

read more
Încă un sirop de tuse, retras de la vânzare în România

Încă un sirop de tuse, retras de la vânzare în România   0

read more
Lidl retrage fulgi de cocos de la vânzare. Produsul vizat conține dioxid de sulf

Lidl retrage fulgi de cocos de la vânzare. Produsul vizat conține dioxid de sulf   0

read more
Medicamentele care scad aciditatea gastrică reduc eficienţa
unor tratamente anticancer. Studiu

Medicamentele care scad aciditatea gastrică reduc eficienţa unor tratamente anticancer. Studiu   0

read more
Cât costă o viață de om în România. Sancțiunea primită de medicul care a refuzat să consulte o pacientă, iar aceasta a murit

Cât costă o viață de om în România. Sancțiunea primită de medicul care a refuzat să consulte o pacientă, iar aceasta a murit   0

read more
Ghinion mortal: Internat cu altă problemă, a luat rujeolă din spital, apoi a fost mutat în altă unitate sanitară unde a contractat o gripă ce i-a fost fatală

Ghinion mortal: Internat cu altă problemă, a luat rujeolă din spital, apoi a fost mutat în altă unitate sanitară unde a contractat o gripă ce i-a fost fatală   0

read more
Încă trei bărbați morți de gripă. Numărul deceselor ajunge la 127

Încă trei bărbați morți de gripă. Numărul deceselor ajunge la 127   0

read more
A murit un al doilea pacient internat la Institutul „Marius Nasta”

A murit un al doilea pacient internat la Institutul „Marius Nasta”   0

read more
Falsul medic de la Spitalul Ilfov a fost și în săli de operație din clinici private

Falsul medic de la Spitalul Ilfov a fost și în săli de operație din clinici private   0

read more
Bacterie ucigașă într-un spital din București

Bacterie ucigașă într-un spital din București   0

read more
Psiholog de pacienţi cu cancer: „Terapiile
suport reduc suferinţa psihică“

Psiholog de pacienţi cu cancer: „Terapiile suport reduc suferinţa psihică“   0

read more
Ministerul Sănătății: Un produs cosmetic din două este fals. Creme cu substanțe chimice, vândute ca naturiste

Ministerul Sănătății: Un produs cosmetic din două este fals. Creme cu substanțe chimice, vândute ca naturiste   0

read more
Tinerețe fără bătrânețe. Metalele grele, un pericol pentru organism

Tinerețe fără bătrânețe. Metalele grele, un pericol pentru organism   0

read more
O nouă anchetă la spitalul din Târgu Jiu. Tunsoarea care i-ar putea costa funcţia pe doi asistenți

O nouă anchetă la spitalul din Târgu Jiu. Tunsoarea care i-ar putea costa funcţia pe doi asistenți   0

read more
Efectele vremii înșelătoare asupra sănătății. Avertismentul specialiștilor

Efectele vremii înșelătoare asupra sănătății. Avertismentul specialiștilor   0

read more
Europarlamentarii au adoptat o rezoluţie privind utilizarea canabisului în scopuri medicale

Europarlamentarii au adoptat o rezoluţie privind utilizarea canabisului în scopuri medicale   0

read more

Arhiva

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner

ADT Healthcare offers free help and assistance to people suffering from drug and alcohol addiction. Contact: 0800 088 66 86

adt-logo
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.