Reprezentanţii autorităţilor au trecut la represalii si au luat la picior cabinetele pentru a-i sili pe doctori să semneze actele adiţionale chiar în faţa pacienţilorPrevious Article
MEDICUL ALEXANDRU VELICU, NOUL PRESEDINTE AL ANMDM.Next Article

Ordinul nr. 1484/7310/2017 Norme metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul nr. 697/112/2011

Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Ordinul nr. 1484/7310/2017  Norme metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul nr. 697/112/2011
Related Articles

Ministerul Sănătății

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene

Văzând Referatul de aprobare nr. F.B. 13.995 din 21.12.2017 al Direcției generale de asistență medicală și sănătate publică,

având în vedere prevederile Legii nr. 263/2004 privind asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, cu modificările și completările ulterioare, și ale titlului III din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

ținând cont de prevederile art. 63 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale art. 12 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2017 pentru stabilirea unor măsuri în domeniul administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte normative, aprobată cu modificări prin Legea nr. 129/2017, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Sănătății, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 14 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 15/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, ministrul sănătății și viceprim-ministrul, ministrul dezvoltării regionale, administrației publice și fondurilor europene, emit următorul ordin:

Art. I. 

Normele metodologice cu privire la asigurarea continuității asistenței medicale primare prin centrele de permanență, aprobate prin Ordinul ministrului sănătății și al ministrului administrației și internelor nr. 697/112/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 2 iunie 2011, cu modificările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La articolul 7, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:

d) eliberarea unei scrisori medicale, conform normelor de aplicare a Contractului-cadru, pe care pacientul o va prezenta în zilele următoare la medicul său de familie pentru informare asupra diagnosticului și tratamentului administrat în centrul de permanență.”

2. La articolul 9, alineatele (1), (4), (5) și (6) se modifică și vor avea următorul cuprins:

 

Art. 9. 

(1) Pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă se poate înființa un centru de permanență prin voința liber exprimată a minimum 2 medici de familie, titulari de cabinete de medicină de familie, indiferent de forma de organizare, care pot coopta alți medici de familie pentru a se constitui un grup de 7 medici.

(4) În situațiile în care un medic de familie își pierde dreptul de practică medicală, se îmbolnăvește, survine decesul sau dorește să părăsească grupul de medici care participă la serviciul în regim de gardă în centrul de permanență, convenția și, implicit, centrul de permanență funcționează în continuare dacă medicii rămași consideră că pot derula activitatea în centrul de permanență.

(5) Medicul care participă la serviciul în regim de gardă în centrul de permanență și care dorește să părăsească grupul de medici va notifica în scris medicul coordonator cu cel puțin 60 de zile anterior părăsirii grupului.

(6) În situația în care se dorește înființarea unui centru de permanență, dar numărul medicilor din zonă este mai mic decât numărul minim de 5, atunci pot fi cooptați medici de familie care nu sunt titulari de cabinet pentru a constitui echipele de gardă necesare funcționării centrului de permanență.”

3. La articolul 11 alineatul (3), litera a) se modifică și va avea următorul cuprins:

a) în situația în care echipele de gardă asigură continuitatea asistenței medicale primare în cadrul unui centru de permanență mobil, se consemnează locația de la nivelul căreia fiecare medic de familie participant la asociere asigură continuitatea asistenței medicale primare;”.

4. Articolul 16 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 16.

Pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă prin centrele de permanență, medicii de familie organizați în una dintre formele de exercitare a profesiei, potrivit legii, pot angaja ca salariați medici de familie, precum și asistenți medicali, în condițiile prevederilor legale în vigoare, sau pot încheia cu aceștia contracte de prestări de servicii.”

5. La articolul 24, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:

(2) Sumele alocate potrivit alin. (1) se utilizează pentru plata medicilor de familie și asistenților medicali care participă la constituirea echipelor de gardă pentru asigurarea continuității asistenței medicale primare în regim de gardă prin centrele de permanență în condițiile prevăzute de prezentele norme metodologice, precum și pentru costurile aferente medicamentelor și materialelor sanitare necesare pentru trusele de urgență ale centrelor de permanență care funcționează în spații puse la dispoziție de consiliile locale. Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă, în spațiul pus la dispoziție de consiliul local, suportă și cheltuielile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, situație în care tariful orar al medicului de 40 lei/oră se majorează cu 4 lei/oră, pentru fiecare medic de familie care activează în cadrul centrului de permanență, indiferent dacă este medic titular sau medic angajat.”

6. La articolul 30, literele h) și j) se modifică și vor avea următorul cuprins:

h) să efectueze cel puțin anual controlul organizării și desfășurării activității în centrele de permanență;

j) să întocmească și să transmită Ministerului Sănătății, trimestrial, până cel târziu la data de 30 a lunii următoare încheierii trimestrului, evaluarea activității desfășurate în cadrul centrelor de permanență, pe baza analizei datelor raportate și a rezultatului controlului efectuat;”.

7. La articolul 30, după litera j) se introduc două noi litere, literele k) și l), cu următorul cuprins:

k) să transmită lunar Ministerului Sănătății datele de contact ale centrelor de permanență, dacă au suferit modificări față de luna anterioară;

l) să informeze publicul prin intermediul site-ului propriu și al mass-mediei asupra existenței și activității centrelor de permanență din județ, respectiv din municipiul București, precum și asupra datelor de contact ale acestora.”

8. La articolul 32, după litera f) se introduc două noi litere, literele g) și h), cu următorul cuprins:

g) să informeze pacienții, prin dispeceratul medical de urgență, pentru urgențele medico-chirurgicale (cod verde) cuprinse în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, asupra existenței și datelor de contact ale centrului de permanență cel mai apropiat, în intervalul orar de funcționare a centrului de permanență;

h) să analizeze lunar solicitările primite de la pacienți pentru a stabili cazurile care ar fi putut fi îndrumate către centrele de permanență.”

9. La articolul 34, litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:

d) să transmită direcțiilor de sănătate publică, până la data de 15 a lunii în curs pentru luna precedentă, datele privind activitatea desfășurată în centrul de permanență, prin intermediul platformei electronice http://dsp.ms.ro;”.

10. La articolul 36 alineatul (1), litera g) se abrogă.

11. Articolul 39 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 39. 

(1) Tariful orar pentru medicul de medicină de familie este de 40 lei/oră.

(2) Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă, în cabinetul propriu sau prin rotație în spațiul pus la dispoziție de unul dintre medicii participanți la convenția de asociere, suportă și cheltuielile de administrare și funcționare ale cabinetului, precum și costurile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, situație în care tariful orar prevăzut la alin. (1) se majorează cu 50%, adică 20 lei/oră, pentru fiecare medic de familie care își desfășoară activitatea în acel cabinet, indiferent dacă este titular, asociat sau medic angajat. Medicii de familie care participă la constituirea unui centru de permanență asigurând continuitatea asistenței medicale primare în regim de gardă în spațiul pus la dispoziție de autoritățile locale suportă și cheltuielile cu dotarea și menținerea trusei de urgență cu medicamente și materiale sanitare, situație în care tariful orar de 40 lei/oră se majorează cu 4 lei/oră, pentru fiecare medic de familie care își desfășoară activitatea în acel centru de permanență, indiferent dacă este titular de cabinet, asociat sau medic angajat.

(3) Tariful orar pentru asistenții medicali care desfășoară serviciul în regim de gardă în cadrul centrelor de permanență se determină în funcție de salariul negociat, care cuprinde toate sporurile și contribuțiile aferente și nu poate fi mai mic de 20 lei/oră și mai mare de 22,5 lei/oră.

(4) Pentru veniturile realizate se calculează și se virează cotele potrivit reglementărilor legale în vigoare.”

12. La articolul 40, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 40. 

(1) Controlul privind respectarea asigurării continuității asistenței medicale primare în regim de gardă în centrele de permanență se exercită cel puțin anual de comisii mixte formate din reprezentanți ai direcțiilor de sănătate publică și ai casei de asigurări de sănătate, în funcție de domeniul de competență.”

13. Articolul 41 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 41. 

(1) La nivel local, monitorizarea și evaluarea activității centrelor de permanență se realizează trimestrial de către direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București și cuprind în principal următoarele elemente:

a) analiza datelor de activitate raportate de fiecare centru de permanență;

b) identificarea, analizarea și soluționarea, în limitele competențelor instituționale, a problemelor apărute în cadrul organizării și funcționării fiecărui centru de permanență;

c) adoptarea măsurilor de îmbunătățire a organizării și funcționării fiecărui centru de permanență și implementarea acestora.

(2) Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București au obligația de a elabora trimestrial un raport privind activitatea fiecărui centru de permanență, pe care îl vor transmite Ministerului Sănătății până cel târziu la data de 30 a lunii următoare încheierii trimestrului.”

14. Articolul 42 se modifică și va avea următorul cuprins:

Art. 42. 

Evaluarea activității centrelor de permanență se realizează pe baza următoarelor date care vor fi raportate lunar prin intermediul platformei electronice http://dsp.ms.ro direcțiilor județene de sănătate publică și a municipiului București:

1. date de activitate raportate de centrul de permanență:

a) numărul de bolnavi care s-au prezentat în centrul de permanență în zilele lucrătoare;

b) numărul de bolnavi care s-au prezentat în centrul de permanență în zilele nelucrătoare;

c) numărul de bolnavi pentru care s-a solicitat intervenția unui echipaj de urgență;

d) numărul de bolnavi pentru care s-a solicitat ambulanța de transport;

e) numărul de bolnavi pentru care s-a eliberat bilet de trimitere către alte specialități în vederea internării;

f) numărul de bolnavi pentru care s-a asigurat tratament la sediul centrului de permanență;

g) numărul de bolnavi pentru care s-a asigurat consultație la domiciliul pacientului;

h) numărul de persoane care s-au prezentat în centrul de permanență pentru o afecțiune care nu a reprezentat o urgență medico-chirurgicală (cod verde) conform anexei nr. 1 la normele metodologice;

2. date raportate de direcțiile de sănătate publică:

a) consumul de medicamente și cheltuielile aferente;

b) consumul de materiale sanitare și cheltuielile aferente;

c) numărul personalului medical, pe categorii profesionale, detaliat pe formele de organizare a centrelor de permanență;

d) numărul centrelor de permanență din județ;

e) populația deservită estimată din județ prin centrele de permanență existente;

f) cost mediu/bolnav cu medicamente și materiale sanitare utilizate pentru tratamentul acordat la sediul centrului de permanență;

3. date raportate de către primarul unității administrativ- teritoriale:

a) numărul de centre de permanență care funcționează în sedii asigurate de către consiliile locale;

b) numărul autospecialelor de consultații la domiciliu puse la dispoziția centrelor de permanență de către consiliile locale;

c) cheltuieli efectuate pentru asigurarea utilităților;

d) cheltuieli efectuate pentru asigurarea personalului auxiliar și a pazei cabinetelor medicale care participă la constituirea centrelor de permanență, indiferent de forma de organizare și sediu.”

15. Anexa nr. 3 la normele metodologice se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.

16. Anexa nr. 4 la normele metodologice se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.

17. Anexa nr. 5 la normele metodologice se modifică și se înlocuiește cu anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentul ordin.

18. În anexa nr. 6 la normele metodologice la articolul 7, alineatele (2), (3) și (5) se modifică și vor avea următorul cuprins:

(2) Tariful orar pentru medicii de familie titulari de cabinet, precum și pentru medicii angajați este de 40 lei/oră. (3)Tariful orar pentru asistenții medicali care desfășoară serviciu în regim de gardă în cadrul centrelor de permanență se determină în funcție de salariul negociat cu toate sporurile și contribuțiile aferente și nu poate fi mai mic de 20 lei/oră și mai mare de 22,5 lei/oră.

0 Comments

No Comments This Article Has No Comments Yet

Sorry, either someone took all the comments and ran away or no one left any in the first place !

But You can be first to leave a comment !

Leave Your Comment

<

*

Pregatirea cabinetelor pentru COVID 19

 

OMS România: Material – personalul medical.  Descarca documentul

OMS România: Materiale informative pentru locul de muncă:  Descarca documentele

Ministerul Sănătății: Măsuri  recomandate pentru populație (12 martie) – link

 

 

 

Video confecționare mască și vizor de protecție

Facebook

Aboneaza-te aici

Banner

INFORMATII UTILE

Reclamatii

 

 

 

STIRILE ZILEI

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.   0

read more
Vaccinul Johnson & Johnson ar putea primi aprobarea Uniunii Europene pe 11 martie

Vaccinul Johnson & Johnson ar putea primi aprobarea Uniunii Europene pe 11 martie   0

read more
Teodor Blidaru, medic rezident: Nu avem la nivel
naţional un sistem digital centralizat, pacienţii încă vin cu istoricul medical
în plasă

Teodor Blidaru, medic rezident: Nu avem la nivel naţional un sistem digital centralizat, pacienţii încă vin cu istoricul medical în plasă   0

read more
Recuperarea post-COVID este de durată. De ce trebuie să mergi la analize chiar dacă te simţi bine şi care sunt tratamentele posibile

Recuperarea post-COVID este de durată. De ce trebuie să mergi la analize chiar dacă te simţi bine şi care sunt tratamentele posibile   0

read more
Pfizer studiază efectele unei a treia doze de vaccin anti-COVID-19 la persoanele imunizate în urmă cu mai mult de 6 luni

Pfizer studiază efectele unei a treia doze de vaccin anti-COVID-19 la persoanele imunizate în urmă cu mai mult de 6 luni   0

read more
O a treia doză a vaccinurilor Pfizer și Moderna ar putea fi administrată pentru a spori imunitatea

O a treia doză a vaccinurilor Pfizer și Moderna ar putea fi administrată pentru a spori imunitatea   0

read more
Pionefroză rezolvată cu succes prin nefrectomie totală stângă, la Spitalul Clinic SANADOR

Pionefroză rezolvată cu succes prin nefrectomie totală stângă, la Spitalul Clinic SANADOR   0

read more
Agenţia Europeană a Medicamentului analizează un nou tratament pentru COVID. Ce este Regdanvimab

Agenţia Europeană a Medicamentului analizează un nou tratament pentru COVID. Ce este Regdanvimab   0

read more
Nelu Tătaru propune ca farmaciile să devină centre de testare și vaccinare anti-COVID

Nelu Tătaru propune ca farmaciile să devină centre de testare și vaccinare anti-COVID   0

read more
Varianta britanică a coronavirusului este semnificativ mai periculoasă decât tulpina Covid, potrivit unui nou studiu

Varianta britanică a coronavirusului este semnificativ mai periculoasă decât tulpina Covid, potrivit unui nou studiu   0

read more
Care este eficienţa vaccinului Johnson&Johnson. România va primi opt milioane de doze

Care este eficienţa vaccinului Johnson&Johnson. România va primi opt milioane de doze   0

read more
Concluziile primului studiu post-vaccinare din România: Persoanele care s-au infectat cu COVID să facă o singură doză de vaccin

Concluziile primului studiu post-vaccinare din România: Persoanele care s-au infectat cu COVID să facă o singură doză de vaccin   0

read more
De ce apare efectul „piele de găină“ şi ce se întâmplă în organism

De ce apare efectul „piele de găină“ şi ce se întâmplă în organism   0

read more
Gheorghiță: Femeia care a avut reacția de tip anafilactic după vaccinare va fi externată. Astfel de reacții sunt extrem de rare

Gheorghiță: Femeia care a avut reacția de tip anafilactic după vaccinare va fi externată. Astfel de reacții sunt extrem de rare   0

read more
Un medic cere regândirea strategiei naționale: Toate spitalele ar trebui să aibă zone COVID. Anul trecut făceam rabat de la dezinfecţie

Un medic cere regândirea strategiei naționale: Toate spitalele ar trebui să aibă zone COVID. Anul trecut făceam rabat de la dezinfecţie   0

read more
GRAFICE. INSP: Tulpina britanică circulă în jumătate din județe. E probabilitate mare să cuprindă toată țara în viitorul apropiat

GRAFICE. INSP: Tulpina britanică circulă în jumătate din județe. E probabilitate mare să cuprindă toată țara în viitorul apropiat   0

read more
Adevărul Live de la 14.00: Vaccinarea anti-COVID-19, pe
înţelesul tuturor

Adevărul Live de la 14.00: Vaccinarea anti-COVID-19, pe înţelesul tuturor   0

read more
Valeriu Gheorghiță: România va primi din aprilie vaccinuri anti-COVID de la Johnson & Johnson

Valeriu Gheorghiță: România va primi din aprilie vaccinuri anti-COVID de la Johnson & Johnson   0

read more
Pfizer şi Moderna vor creşte spectaculos numărul
vaccinurilor livrate

Pfizer şi Moderna vor creşte spectaculos numărul vaccinurilor livrate   0

read more
Cine trebuie să facă analize pentru tiroidă şi cât trebuie să plătească pentru un set complet

Cine trebuie să facă analize pentru tiroidă şi cât trebuie să plătească pentru un set complet   0

read more
90% din durerile de cap nu au complicaţii. Ce semne arată că o durere de cap ascunde o boală gravă

90% din durerile de cap nu au complicaţii. Ce semne arată că o durere de cap ascunde o boală gravă   0

read more
(P) Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională

(P) Succesul Wörwag Pharma: de la farmacie la companie farmaceutică internațională   0

read more
Un om ajunge să aibă câte 80.000 de gânduri pe zi, iar 80% dintre ele sunt negative. Psiholog: 97% din griji sunt adesea exagerate

Un om ajunge să aibă câte 80.000 de gânduri pe zi, iar 80% dintre ele sunt negative. Psiholog: 97% din griji sunt adesea exagerate   0

read more

Arhiva

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.