SJU Tulcea risca sa piarda bani, deoarece 30% din pacienti nu au prezentat cardul de sanatatePrevious Article
Proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea pachetelor de servicii si a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2016 – 2017Next Article

Asociatia Medicilor de Familie Mures

Something went wrong with the connection!

Dr. Sandra Alexiu: Modul offline al sistemului electronic al cardului, o CARPEALA. Inghitim zilnic toate umilintele CNAS

Line Spacing+- AFont Size+- Print This Article
Dr. Sandra Alexiu:  Modul offline al sistemului electronic al cardului, o CARPEALA. Inghitim zilnic toate umilintele CNAS

Cardul naţional de sănătate a intrat în vigoare de la data de 1 septembrie 2015. La scurt timp, însă, de când a fost pus în funcţiune, problemele au început să apară. Medicii de familie au semnalat de nenumărate ori problemele cu care se confruntă. Din cauza sistemului electronic al cardului de sănătate care a fost blocat şi a picat de mai multe ori în mai puţin de două luni, medicii nu au putut să-şi desfăşoare în mod normal activitatea, producându-se astfel întârzieri ale consultaţiilor, decalaje ale internărilor sau externărilor din spitale şi multe alte probleme.

Medicii de familie spun că deja s-au obişnuit cu aceste probleme care tot apar în sistemul electronic al cardului naţional de sănătate. Cu toate acestea, întreruperile şi căderile de curent din sistem îngreunează munca tuturor celor care fac parte din sistemul sanitar, indiferent de specialitatea lor.

“Deja este o obişnuinţă. Apar probleme în permanenţă şi se accentuează în perioada în care raportăm serviciile medicale probabil prin supraaglomerarea serverelor. Plus că atunci când cade cu totul sistemul, nu se mai poate folosi cardul de sănătate, nu mai putem oferi servicii medicale pacienţilor care sunt beneficiari de card pentru că legea nu permite acest lucru. Legea nu mai permite o alternativă. Cu toate că pacienţii sunt trimişi prin comunicate liniştitoare la televizor din partea Casei Naţionale la medici ca să îşi rezolve lucrurile şi fără card, în realitate, legea nu mai permite de la 1 septembrie să acorzi servicii medicale pacienţilor care au carduri, dacă aceştia nu au carduri la ei. În momentul în care sistemul nu funcţionează este ca şi cum nu am avea carduri, nu funcţionează nimic. Aceste blocaje din ultima vreme se datorează faptului că nu a funcţionat nimic din platforma informatică din PIAS, dovadă că nici măcar pe site-ul Casei Naţionale unde se interoghează calitatea de asigurat şi se observă dacă există card emis, nu se mai încarcă pagina respectivă”, a declarat, pentru RomaniaTV.net, Sandra Adalgiza Alexiu, vicepreședintele Societăţii Naţionale de Medicina Familie (SNMF). 

În ceea ce priveşte modul offline, acesta nu este o variantă valabilă, în percepţia medicilor de familie. Ei nu pot folosi nici acest sistem pentru a activa carduri sau a introduce datele asiguraţilor.

“Aşa cum este acum, cardul nu a fost gândit să funcţioneze în modul offline. Specificaţiile cu care a fost creat sistemul de către firma Noventis nu conţineau ideea de a lucra offline. Această chestiune a apărut ca urmare a deselor întreruperi care au avut loc luna trecută. A început nebunia pe data de 18 (septembrie n.r.), a fost blocat în toată ţara şi atunci cei de la Siveco, din câte am înţeles, au încercat să găsească o soluţie ca să rezolve şi chestiunea cu mersul offline. Este un fel de cârpeală, pentru că oricum la ora actuală nu există o firmă care să se ocupe de mentenanţa sistemului pentru că firma Noventis a intrat în insolvenţă. Până nu va exista o firmă care să preia mentenanţa şi să se ocupe de funcţionarea corectă a platformei, stăm şi ne certăm în fiecare zi, ne certăm cu pacienţii, înghiţim toate umilinţele la care ne supune Casa Naţională. De fiecare dată când apar probleme, se scrie la adresele de suport, unde se trimit problemele. Sunt atât de multe, încât nu se mai obosesc să mai răspundă. Răspund foarte rar şi spun că problemele sunt în curs de rezolvare sau că s-au rezolvat. Pe moment e interesant că primeşti un răspuns, pe de altă parte nu ne încălzeşte cu nimic dacă a doua zi o luăm de la capăt”, a precizat Sandra Adalgiza Alexiu.

Acelaşi lucru este susţinut şi de Rodica Tănăsescu, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familie, care aprobă faptul că activitatea medicilor este îngreunată de sistemul electronic al cardului de sănătate.

În momentul în care aceste soft-uri nu funcţionează impecabil, automat nu putem valida într-un ritm normal serviciile şi asta ne împiedică să emitem reţetele, trimiterile ş.a.m.d. Este adevărat că la nivelul Casei Naţionale s-a precizat lucrul real, în norme există o asemenea precizare, că se pot face serviciile medicale offline şi să se urce ulterior în sistemul informatic. Din păcate, această prevedere nu este dublată de realitatea tehnică a soft-urilor Casei Naţionale care nu are prevăzute în aplicaţie aceste posibilităţi de lucru offline şi de ridicare apoi în sistem. Nu exista aşa-zisa amprentă de timp şi atunci pentru că riscăm ca în viitor să apară o imputare a reţetelor sau trimiterilor efectuate fără card, având în vedere că de la 1 septembrie, legea spune clar că serviciile medicale se oferă pacienţilor asiguraţi exclusiv pe baza cardului de asigurat, în asemenea perioade nu putem să ne facem activitatea”, a declarat, pentru RomaniaTV.net, Rodica Tănăsescu.

Mai mult, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familie a menţionat că medicii de familie au făcut sesizări la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în ceea ce priveşte problemele cu care se confruntă şi că speră ca aceste defecţiuni să se rezolve.

“Eu sper ca în viitor, soft-urile să meargă impecabil pentru că noi înţelegem necesitatea cardului de asigurat care să facă ordine în utilizarea banilor şi să valideze serviciile medicale efectuate, în acelaşi timp condiţia de bază este ca aceste soft-uri să funcţioneze impecabil 24 de ore pe zi şi să existe o variantă de rezervă, un soft care să preia activitatea integral, fără muncă administrativă sau informatică suplimentară din partea medicilor, indiferent de specialitatea lor. Un sistem informatic care în caz de avarie, aşa cum face generatorul electric în situaţie de avaria curentului electric a furnizării de curent electric, tot aşa să preia activitatea şi să putem lucra fără să existe asemenea întreruperi. Au fost mii, zeci de mii, sute de mii de oameni care au stat la uşile cabinetelor în perioadele în care s-a blocat sistemul informatic. Noi am trimis şi am depus document la Casa Naţională, ceea ce depinde de noi am făcut şi o să facem în continuare. Noi nu avem nevoie de promisiunile Casei Naţionale, e datoria lor să facă soft-ul funcţional.Am nevoie să funcţioneze (soft-ul n.r.), astfel încât să îmi pot desfăşura activitatea. În condiţiile în care în secolul 21 spune că au avut pană de curent, dacă nu ar fi trist ar fi de-a dreptul amuzant”, a precizat preşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familie.

PROBLEME la sistemul electronic al cardului de sănătate

Probleme din cauza sistemului electronic al cardului de sănătate au fost în mai multe zone din ţară. Aceste blocări ale sistemului generează însă probleme foarte grave atât la nivelul medicilor de familie, cât şi la nivelul farmaciilor, spitalelor şi alte unităţi spitaliceşti.

“Dacă în fiecare zi apar astfel de situaţii şi serviciile medicale nu pot fi efectuate, cât este de mult să-ţi dai seama, să te gândeşti la sfârşitul lunii că economiile care au fost anunţate apar prin… e ca şi cum s-ar sabota singur sistemul. Se aclamează aceste economii când sistemul nu funcţionează ore întregi. Sigur că se fac economii, pentru că tu nu poţi să faci servicii medicale şi serviciile medicale de la nivelul cabinetelor nu sunt la fel de scumpe cum sunt serviciile medicale din spitale. Nu se pot compara 20 de consultaţii, cât înseamnă într-o zi, plus reţetele aferente şi biletele de trimitere cu zilele de spitalizare. Nu se compară. Dacă nu merge cardul la un spital de la 6.00 dimineaţa până la 1.00 la prânz cum credeţi că este? Acei pacienţi nu pot fi internaţi. Dacă se întâmplă vinerea, ei nu pot fi externaţi. Prin urmare aceşti pacienţi vor beneficia de nişte zile în plus de spitalizare“, a declarat, pentru RomaniaTV.net, Sandra Adalgiza Alexiu, vicepreședinte SNMF.

Sistemul electronic al cardului de sănătate a fost blocat pe 18 septembrie mai multe ore. Atunci, purtătorul de cuvânt al CNAS, Mihaela Tănase, anunţase că există norme de utilizare a cardului de sănătate în care este prevăzută această situație în care furnizorii trebuie să utilizeze cardul în sistem offline.

“Mai exact, introduc cardul în cititor, acolo rămâne o amprentă de timp locală, pentru că principalul rol al cardului este de a lăsa o amprentă de timp în sistem. Această amprentă va fi urcată în sistem în termen de 72 de ore”, a explicat Tănase.

Ea a precizat că acest lucru trebuie respectat de toți furnizorii aflați în relație contractuală cu Casa de Asigurări.

“În cazul în care mai sunt furnizori care nu își reamintesc acest lucru, CNAS a postat pe site pașii care sunt de urmat în această situație. Important este ca pacienții să nu aibă de suferit în astfel de situații”, a mai spus purtătorul de cuvânt al CNAS.

Sistemul cardului de sănătate a avut însă probleme şi în data de 21 septembrie, preţ de două ore, din cauza unor variații de tensiune electrică, a precizat CNAS într-un comunicat remis presei.

“Din cauza unor variații de tensiune electrică, sistemul cardului de sănătate nu mai funcționează online începând cu orele 16.30. Specialiștii lucrează pentru remedierea defecțiunii și apreciem că în termen de maximum 3 ore sistemul va funcționa în parametrii normali”, se arată în comunicatul de presă al CNAS.

Totodată, CNAS sublinia că în acest interval furnizorii vor acorda servicii medicale și farmaceutice în sistem offline, așa cum prevăd normele de utilizare a cardului național de sănătate. Începând cu orele 18.30, sistemul a fost repornit.

Şi la spitalele din Roman au fost probleme din cauza cardului. La Spitalul Municipal de Urgenţă Roman au existat probleme cu pacienţii asiguraţi care s-au internat în regim de urgenţă, dar au avut, ulterior, nevoie, de spitalizare continuă şi nu au putut prezenta cardul de sănătate la externare. Prin urmare, serviciile medicale care le-au fost acordate pe perioada şederii în spital nu au putut fi decontate.

Şi reprezentanţii medicilor şi farmaciştilor din Vrancea au mers la Casa Judeţeană de Asigurări, pentru a-şi exprima nemulţumirea faţă de nefuncţionalitatea cardului de sănătate. Ei sunt nemulţumiţi de frecventele blocaje ale funcţionării Sistemului Informatic Unic Integrat pe cardul de sănătate, blocaj care face imposibilă eliberarea de reţete medicale către pacienţi, iar acest lucru se întâmplă mai ales în zilele de vineri. Faptul că acest lucru se întâmplă doar vinerea, înainte de weekend, îi face să se întrebe dacă nu cumva sistemul a fost gândit intenţionat să se strice, astfel încât să nu se valideze reţetele în termenul legal de 72 de ore, astfel încât să se facă economii pe spatele bolnavilor.

Acestea sunt doar câteva din cazurile în care sistemul electronic al cardului naţional de sănătate nu a funcţionat. Medicii de familie au semnalat însă nereguli de nenumărate ori. RomaniaTV.net a solicitat şi o poziţie oficială din partea CNAS în legătură cu problemele la sistemul electronic al cardului de sănătate, însă nici până în prezent nu am primit un răspuns.

Sursa

 

 

0 Comments

No Comments This Article Has No Comments Yet

Sorry, either someone took all the comments and ran away or no one left any in the first place !

But You can be first to leave a comment !

Leave Your Comment

<

*

Pregatirea cabinetelor pentru COVID 19

 

OMS România: Material – personalul medical.  Descarca documentul

OMS România: Materiale informative pentru locul de muncă:  Descarca documentele

Ministerul Sănătății: Măsuri  recomandate pentru populație (12 martie) – link

 

 

 

Video confecționare mască și vizor de protecție

Banner

Adio durere

Facebook

Aboneaza-te aici

Banner

INFORMATII UTILE

Reclamatii

 

 

 

STIRILE ZILEI

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.

Umilinta de a profesa ca medic in Romania.   0

read more
Raed Arafat explică de ce este necesară detaşarea medicilor: „Sunt infectaţi, intră în izolare. Cine lucrează?”

Raed Arafat explică de ce este necesară detaşarea medicilor: „Sunt infectaţi, intră în izolare. Cine lucrează?”   0

read more

Raed Arafat: Atenție, este posibil să se impună anumite restricții în anumite zone   0

read more
Prefectul de Olt a fost confirmat cu noul coronavirus. El era contact direct al unuia dintre șefii Poliției care au COVID-19

Prefectul de Olt a fost confirmat cu noul coronavirus. El era contact direct al unuia dintre șefii Poliției care au COVID-19   0

read more
Situație gravă la Galați: 78 de cadre medicale din 11 secții ale Spitalului Județean, diagnosticate cu COVID-19

Situație gravă la Galați: 78 de cadre medicale din 11 secții ale Spitalului Județean, diagnosticate cu COVID-19   0

read more
Avertismentul unui medic: Riscăm să ajungem în situația Italiei. Sunt zone în care capacitatea de Terapie Intensivă e deja depășită

Avertismentul unui medic: Riscăm să ajungem în situația Italiei. Sunt zone în care capacitatea de Terapie Intensivă e deja depășită   0

read more

Peste 100 de pacienți confirmați cu COVID-19 au ieșit din spital la cerere, în ultimele 24 de ore   0

read more
Alexandru Rafila comentează cele mai răspândite mituri despre coronavirus și lansează o provocare

Alexandru Rafila comentează cele mai răspândite mituri despre coronavirus și lansează o provocare   0

read more
Prof. Alexandru Rafila: „Nu cred că o să ajungem la 10.000 de cazuri noi pe zi”. Când ar fi necesară reimpunerea stării de urgență

Prof. Alexandru Rafila: „Nu cred că o să ajungem la 10.000 de cazuri noi pe zi”. Când ar fi necesară reimpunerea stării de urgență   0

read more
CTP: Văd că au revenit amenzile. Ce zice omul polițistului? Consumă-ți pixul de pomană că vine prietena mea doamna Weber și mă rezolvă

CTP: Văd că au revenit amenzile. Ce zice omul polițistului? Consumă-ți pixul de pomană că vine prietena mea doamna Weber și mă rezolvă   0

read more
Şefii IPJ Olt şi alţi patru poliţişti au fost diagnosticaţi cu COVID-19

Şefii IPJ Olt şi alţi patru poliţişti au fost diagnosticaţi cu COVID-19   0

read more
Cât costă și unde pot face un test anti-COVID românii care vor să își petreacă vacanța în Grecia. Rezultatul, obligatoriu la vamă

Cât costă și unde pot face un test anti-COVID românii care vor să își petreacă vacanța în Grecia. Rezultatul, obligatoriu la vamă   0

read more
De la toamnă ar putea fi posibil să ne vaccinăm și în farmacii. Șefa CNAS: Suntem în discuții avansate pentru implementarea proiectului

De la toamnă ar putea fi posibil să ne vaccinăm și în farmacii. Șefa CNAS: Suntem în discuții avansate pentru implementarea proiectului   0

read more
Focar de COVID la DGASPC Argeș. Prefect: Personalul va fi izolat timp de două săptămâni la locul de muncă

Focar de COVID la DGASPC Argeș. Prefect: Personalul va fi izolat timp de două săptămâni la locul de muncă   0

read more
Cele mai multe cazuri noi de COVID-19, în București. Medic: La spital vin tot mai mulți tineri și tot mai puțini asimptomatici

Cele mai multe cazuri noi de COVID-19, în București. Medic: La spital vin tot mai mulți tineri și tot mai puțini asimptomatici   0

read more
Rolul vitaminei D în menţinerea
sănătăţii: „Deficitul poate duce la apariţie bolilor autoimune“

Rolul vitaminei D în menţinerea sănătăţii: „Deficitul poate duce la apariţie bolilor autoimune“   0

read more
Laserul de la Măgurele în lupta anti-COVID. Universitatea Johns Hopkins solicită sprijin pentru realizarea unor radiografii performante

Laserul de la Măgurele în lupta anti-COVID. Universitatea Johns Hopkins solicită sprijin pentru realizarea unor radiografii performante   0

read more
OMS, detalii suplimentare despre transmiterea coronavirusului pe calea aerului

OMS, detalii suplimentare despre transmiterea coronavirusului pe calea aerului   0

read more
Educatoare: Există! Credeam că e de la căldură, apoi am avut probleme de respirație. M-am panicat și am sunat la 112

Educatoare: Există! Credeam că e de la căldură, apoi am avut probleme de respirație. M-am panicat și am sunat la 112   0

read more
66 de copii au fost internați cu COVID-19 la Spitalul de Boli Infecțioase din Iași

66 de copii au fost internați cu COVID-19 la Spitalul de Boli Infecțioase din Iași   0

read more
Mărturia unei femei care s-a externat la cerere: Veneau valuri de pacienți care aveau nevoie de oxigen. Atunci s-a instalat panica

Mărturia unei femei care s-a externat la cerere: Veneau valuri de pacienți care aveau nevoie de oxigen. Atunci s-a instalat panica   0

read more
Un medic infectat cu coronavirus a dat în judecată 6 instituții pentru a fi externat de urgență. Judecătorii i-au respins acțiunea

Un medic infectat cu coronavirus a dat în judecată 6 instituții pentru a fi externat de urgență. Judecătorii i-au respins acțiunea   0

read more
Focar de infecție uriaș în Dâmbovița. 106 persoane diagnosticate cu COVID-19 la un centru de recuperare din Moreni

Focar de infecție uriaș în Dâmbovița. 106 persoane diagnosticate cu COVID-19 la un centru de recuperare din Moreni   0

read more

Arhiva

Banner
Banner
Banner
Banner
Banner
Seo wordpress plugin by www.seowizard.org.