Norme Coca 2023 - 2024

Demarat în urmă cu nouă ani ca un proiect de voluntariat, Serviciul Reprezentantul Pacientului este la dispoziţia oricărui pacient care are o nemulţumire privind serviciile medicale de care beneficiază în spital.

Autor Andreea Vilcovschi Sursa Adevarul.ro

În 2007, la iniţiativa unui englez de numele căruia se leagă mai multe investiţii implementate la nivelul Spitalului Judeţean de Urgenţă Zalău lua fiinţă Serviciul Reprezentantul Pacientului (SPR), un proiect de voluntariat, într-o primă fază, inspirat din modelul celor din Anglia.

"Este primul serviciu de acest fel din Europa de Est", spune cu mândrie Patrick Colquhoun, "părintele" proiectului şi preşedinte al Medical Support in Romania, ONG-ul care a sprijinit spitalul. "În Marea Britanie există, încă din 2000, un organism numit PALS (Patient Advice and Liaison Service), care este la dispoziţia oricărui pacient ori aparţinător care are o nemulţumire sau nedumerire.

Este un departament cu un rol important în cadrul unităţilor medicale, acestea din urmă fiind obligate să ia atitudine în momentul în care li se raportează o problemă", explică Patrick Colquhoun.

Inspirat din exemplul englez

citeste-mai-departe

  • Newsletter

  • Medical Forum Targu Mures 24-25 aprilie 2024
    (Eveniment cu prezenta fizica)



  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro