Cardul DE SANATATE ce facem cu el din 1 MAI 2015

 

CNAS

Ministerul Sanatatii

Ce spune CNAS si MS

Ordin MS ( Nr. 557/2015) CNAS ( Nr. 246/2015) 30 aprilie

3. În anexa nr. 47, punctul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"13. Prevederile privind acordarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale prin utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate de către furnizorii de servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, sunt aplicabile de la data prevăzută la art. 2 alin (2) din HG nr. 900/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul naţional de asigurări sociale de sănătate din titlul IX "Cardul european şi cardul naţional de asigurări sociale de sănătate" din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările și completările ulterioare, cu excepţia situaţiilor în care asiguraţii nu pot prezenta/utiliza cardul naţional de asigurări sociale de sănătate."

După data de 1 mai 2015, pentru dovedirea calitatii de asigurat se utilizeaza:

  • cardul naţional;
  • adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, eliberată la solicitarea asiguratului de către casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, primirea cardului naţional;
  • documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, pentru persoanele asigurate cu vârsta peste 18 ani, pentru care nu a fost emis cardul naţional, până la data la care asiguratul intră în posesia acestuia, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii;
  • adeverinţă de înlocuire a cardului naţional pentru situaţiile în care se solicită emiterea cardului duplicat

 Deblocarea Cardului se poate efectua la sediul CJAS Mures. Din pacate nu se intampla asa.

Pacientul este retrimis la medicul de familie pentru " procedura de deblocare a cardului "

Pentru deblocarea unui card, medicul de familie respectiv se va adresa prin telefon la 021 202 69 95 pentru a primi un ticket, apoi va specifica toate detaliile cardului respectiv la adresa de e-mail suport.ceas@casan.ro.
      Pentru moment activarea cardurilor poate fi facuta doar de catre medicii de familie prin aplicatia specifica. Pe site-ul CNAS aplicatia MF este insotita de manualul de utilizare.

 
help desk card

LISTA CU PERSOANE DE CONTACT – CARD NATIONAL

pacient verifica daca are card

Ce trebuie sa faca PACIENTII

Pacientii trebuie sa se prezinte cu cardul de sanatate la consultatie la orice medic ( de familie, din policlinica, din spital), la farmacie, la laboratorul de analize, la spital.

 Verifica aici daca s-a eliberat cardul de sanatate  pe numele tau.click

ACTIVARE CARD, Cand trebuie facuta activarea si cine poate sa o faca !!! Activarea se va face la prima consultatie.

Cardul de sănătate poate fi activat şi peste doi ani, dacă asiguratul nu are nevoie de el.  Activarea cardului de sănătate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului  ( potrivit CNAS)

Documente importante pentru pacienti:

Pentru copiii cu varsta de pana la 18 ani nu se tiparesc carduri naționale de asigurari de sanatate.

După data de 1 mai 2015, pentru dovedirea calitatii de asigurat se utilizeaza:

  • cardul naţional;
  • adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, eliberată la solicitarea asiguratului de către casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, primirea cardului naţional;
  • documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, pentru persoanele asigurate cu vârsta peste 18 ani, pentru care nu a fost emis cardul naţional, până la data la care asiguratul intră în posesia acestuia, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii;
  • adeverinţă de înlocuire a cardului naţional pentru situaţiile în care se solicită emiterea cardului duplicat

 

Emiterea cardului duplicat se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.

Adeverinţa de înlocuire a cardului naţional are o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării acesteia şi încetează înainte de acest termen în momentul activării cardului duplicat.

Dragi pacienti  

Cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către asigurat pentru situaţiile prevăzute la lit. A), b) şi c). Pentru situaţiile prevăzute la lit. D), cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională” – S.A. Pentru situaţiile prevăzute la lit. E), cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către operatorul de servicii poştale care a realizat distribuţia.

Modelul de cerere privind eliberarea cardului duplicat pentru situaţiile prevăzute lit. A) – d) este prevăzut în anexa nr. 1 din Ordinul CNAS nr.98/2015.

Cardurile nationale ale asiguratilor CASOPSNAJ nu se afla la CASMures. In vederea obtinerii informatiilor despre modalitatea de intrare in posesia cardurilor, va rugam sa va adresati CASOPSNAJ.

Vasile Ciurchea: Asiguratii OPSNAJ ar putea primi cardurile de sanatate centralizat in functie de institutie.

Ce trebuie sa faceti in situatia in care CARDUL ESTE BLOCAT.

Deblocarea cardului poate fi facuta dupa un apel la 021 202 69 95, se obtine un ticket si apoi prin adresa de email suport.ceas@casan.ro se dau amanuntele privind cardul blocat (numar card de exemplu). Medicul va primi instructiunile de resetare a PIN-ului. 

Dragi pacienti DIN RESPECT PENTRU MEDICUL CARE VA TRATEAZA VA RUGAM SA VA ADRESATI CJAS Mures SERVICIUL TEHNIC PENTRU DEBLOCAREA CARDULUI DE SANATATE.

 

La internare, în afara cazurilor de urgenţă, pacientii trebuie să deţină card. Fără acest document, nu se pot face formalităţile de internare. Aşa cum avem asupra noastră actul de identitate, la fel e necesar şi cardul.

Important! Cardul national de sanatate poate fi folosit doar pe teritoriul Romaniei. Persoanele care pleaca temporar intr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau in Elvetia pot folosi doar cardul european de sanatate, care se elibereaza la cerere de catre casele de sanatate.

Asiguratii isi pot schimba medicul de familie in baza cardului

Concret, schimbarea medicului poate fi facuta, dupa cel putin sase luni de la momentul inscrierii pe lista acestuia, in baza cardului de sanatate si a unei cereri de inscriere prin transfer.

In cazul persoanelor care, din diverse motive justificate, n-au card de sanatate, cererea de inscriere prin transfer este de ajuns.

Nota: Schimbarea medicului de familie in mai putin de sase luni de la inscrierea pe lista acestuia se poate face daca acesta moare, nu se mai afla sub contract cu casa de sanatate sau praxisul sau este preluat.

Verifica daca s-a eliberat card

Ce trebuie sa stie MEDICII

Noutăți legislative

Vă informăm că, potrivit modificărilor aprobate prin Ordinul M.S./C.N.A.S. nr.557/246/29.04.2015, prevederile privind acordarea serviciilor medicale, medicamentelor, materialelor sanitare specifice, precum şi a dispozitivelor medicale prin utilizarea cardului naţional se aplică de la 1 mai 2015, cu excepţia situaţiilor în care asiguraţii nu pot prezenta/utiliza cardul naţional de asigurări de sănătate.

Textul este interpretabil.

Verbal avem confirmarea din partea Director CNAS CIURCHEA si Director CJAS Mures ca acele servicii ce se vor acorda pacientilor care nu prezinta card de sanatate ( dar la care prin verificarea link ului special al CNAS constatam ca pe numele lor s-a eliberat card ),  se vor contoriza separat si vor fi decontate.

 

 

Procedura in momentul BLOCARII cardului de sanatate ( adica ce facem cand se blocheaza un card de sanatate )- Aceasta procedura se poate executa in cazul in care avem timp, DAR AVEM CONFIRMAREA CA DEBLOCAREA SE VA EFECTUA LA SEDIUL CJAS de catre specialistii CJAS.

PROCEDURA CARD INVALID SIMPLIFICATA

 LISTA CU PERSOANE DE CONTACT – CARD NATIONAL

Consultatia la domiciliu : pentru validarea acestui serviciu va trebui sa avem la noi un laptop, cititorul de card si internet mobil.

 

Atenţie!! 
Începând cu 1 Mai 2015  serviciile medicale înregistrate off-line care nu se transmit in platforma informatică a asigurărilor de sănătate în maximum  72 de ore de la momentul acordării, nu se decontează.

 

 

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro