Servicii de transport pe calea ferata, in Romania, pentru persoanele cu dizabilitati motorii, in scaune cu rotile, cu deficiente de vedere, auz, cu probleme neurologice. Ce trebuie facut? CFR Calatori vine cu precizari.
CFR Calatori anunta ca ofera gratuit, la cerere, servicii de asistenta la transportul cu trenul, incepand cu rezervarea locurilor speciale, insotirea in incinta garilor si terminand cu asistenta la urcarea / coborarea in si din tren si asistenta la bordul trenului.
Mai concret, in 29 de gari si 82 de trenuri InterRegio ale CFR Calatori care circula in traficul intern si international sunt puse gratuit la dispozitia persoanelor cu mobilitate redusa, servicii de imbarcarea si debarcarea persoanelor in scaun cu rotile pliabil sau nu, cu sau fara insotitor, prin solutii diferite adaptate fiecarui caz in parte. De asemenea, se asigura insotirea in incinta garii si pâna la imbarcare si insotirea de la coborarea din tren pâna la iesirea din gara a persoanelor nevazatoare, cu deficiente de vedere sau de auz si a persoanelor cu probleme neurologice.
Pentru a beneficia de aceste servicii, pasagerii pe trenurile operate de CFR Calatori trebuie sa completeze un formular tip, cu minimum 48 ore inainte de plecare, cu precizarea tuturor detaliilor necesare (date de identificare, dizabilitate, servicii necesare, datele trenului de plecare/ sosire si datele trenului de legatura). Chiar si in situatia in care cererea este depusa sub acest interval de 48 de ore, CFR Calatori va incerca sa o solutioneze, in masura posibilitatilor tehnice si organizatorice.
Formularul de cerere a serviciilor de asistenta, precum si a rezervarilor de locuri este disponibil atat online, cat si la punctele de vânzare ale CFR Calatori.
Informatii suplimentare se gasesc pe pagina de internet a CFR Calatori, se pot solicita de la Birourile Relatii cu Publicul sau la telefon 0731990987, de luni pana duminica in intervalul orar 8,30 — 19,30 sau prin e-mail la adresa prmcentral@cfrcalatori.ro