Sute de asigurati au cerut Casei Nationale de Asigurari de Sanatate Bucuresti (CNAS) un duplicat al cardului de sanatate, motivand solicitarea prin faptul ca l-au pierdut, le-a fost furat sau au schimbat numele ori adresa, acestia platind aproape 15 lei, a declarat joi, Cristina Calinoiu, purtatorul de cuvant al CASMB.

Eliberarea unui nou card de sanatate, dupa pierderea, distrugerea sau modificarea datelor personale, il va costa pe asigurat aproape 15 lei, din care costul de productie al cardului este de 2,2 euro plus TVA, iar cel de distributie, 2,74 lei plus TVA, a spus presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), Vasile Ciurchea. "In aceasta situatie (eliberarea unui nou card, n.r.), este stabilita o procedura simplificata, care presupune un singur drum la Casa de Asigurari, pentru a depune o cerere tip, copie de pe cartea de identitate si actele doveditoare pentru plata contravalorii cardului si a cheltuielilor de distribuire prin servicii postale. Plata se va efectua la sediul Casei de Asigurari, iar cheltuielile sunt identice cu cele efectuate de CNAS si Ministerul Sanatatii pentru primul card", a precizat Vasile Ciurchea, citat de Mediafax.

Dupa depunerea documentelor, asiguratul va primi acasa noul card, in termen de 30 de zile. Pana atunci, cardul va figura in sistem ca fiind inactiv, iar asiguratul va beneficia de servicii medicale in baza unei adeverinte.
"Procesul de tiparire si de distribuire a cardului de sanatate continua pentru asiguratii care vor implini in viitor varsta de 18 ani sau dobandesc calitatea de asigurat. Pana la primirea cardului de sanatate, aceste persoane vor beneficia de servicii medicale in baza unei adeverinte care inlocuieste cardul, valabila nu mai mult de 30 de zile de la emiterea acestuia", a mai spus Vasile Ciurchea.

Lipsa de interes fata de cardurile de sanatate

Potrivit presedintelui CNAS, cardul national de sanatate va fi utilizat in paralel cu actualul sistem de validare a serviciilor medicale, in perioada 1 februarie - 31 martie. "In acest fel, se va asigura accesul la servicii medicale si celor aproximativ 800.000 de asigurati care inca nu au intrat in posesia cardului. Incepand cu 1 aprilie 2015, cardul national de sanatate va deveni unicul instrument de validare a serviciilor medicale", a adaugat Ciurchea. La Casa de Asigurari de Sanatate Bucuresti au fost aduse de catre Posta 177.121 de carduri de sanatate. De asemenea, au fost anuntati prin sms 3.878 de oameni, iar pana acum au venit sa le ridice 1.148 dintre acestia. Alte 1.009 cereri sunt in asteptare. Potrivit legislatiei, in cazul in care asiguratul sau imputernicitul acestuia, acolo unde este cazul, se afla in imposibilitatea de a intra in posesia cardului, acesta se va pastra la medicul de familie pe listele caruia se afla inscris, pana la ridicarea sa, dar nu mai mult de trei luni, dupa care se predau Casei de Asigurari de Sanatate de la care le-a primit.

Asiguratul suporta contravaloarea cardului national in situatia solicitarii eliberarii unui duplicat ca urmare a pierderii, furtului sau deteriorarii acestuia, precum si in situatia modificarii datelor personale de identificare. In termen de 15 zile calendaristice de la producerea uneia dintre aceste situatii, titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat sa solicite prin intermediul Casei de Asigurari de Sanatate eliberarea unui nou card national, pe baza unei cereri insotita de dovada platii in contul Companiei Nationale "Imprimeria Nationala" a contravalorii cardului. Eliberarea unui nou card national se face in termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea unei cereri la Casa de Asigurari in a carei evidenta se afla persoana respectiva prin medicul de familie. Pana la eliberarea noului card national, acordarea serviciilor medicale, medicamentelor si dispozitivelor medicale se realizeaza pe baza unei adeverinte eliberate de casele de asigurari de sanatate cu o perioada de valabilitate de maxim 30 de zile calendaristice.

Sursa

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro