Ce fac medicii cand se blocheaza cardul de sanatate?
Cateva raspunsuri la problemele intampinate de unii medici la initializarea cardului cum ar fi: blocarea cardului in cititor, validarea consultatiei, verificarea cardului la internare, le ofera dr. Vasile Ciurchea, presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
Cardul de sanatate se va bloca in situatia in care pin-ul va fi tastat gresit de cinci ori consecutiv ( sau daca comunicarea cu serverul CNAS- merge incet, adica depaseste cateva minute ). In aceasta situatie, medicul de familie va telefona la numarul 021 202 69 95 helpdesk, unde se aloca un numar de ticket, si prin e-mail, la adresa suport.ceas@casan.ro ( sau support.cnas@provus.ro ), se dau informatiile privind cardul blocat.
Numarul de telefon inscriptionat pe cardul de sanatate, 0800.800.950, este destinat asiguratilor care doresc sa solicite informatii despre cardul de sanatate.
Furnizorii de servicii medicale vor telefona la helpdesk pentru suportul necesar.
Medicul este cel care intervine in momentul in care se blocheaza cardul. Adresa de e-mail mentionata la primul raspuns este afisata pe site-ul CNAS : support.cnas@provus.ro
MOD DE UTILIZARE CARD DE SANATATE
Cardul se introduce in cititor la inceputul consultatiei si este pastrat in cititor pana la finalizarea actului medical – adica finalizarea consultatiei.
CARDUL DE SANATATE – SPITALIZARE
In cazul spitalizarii, cardul va fi introdus in cititor atat la internare, cat si la externarea pacientului. In acest mod va fi evidentiata perioada de timp in care asiguratul a fost internat si in care nu pot fi decontate alte servicii medicale.
Informatiile au fost preluate de aici
http://www.casan.ro/casnt/page/procedura-deblocare-carduri-nationale-de-sanatate.html
.
.