Cardurile de sănătate au ajuns la Antifraudă
În perioada următoare se vor desfăşura controale la nivel naţional la furnizorii de servicii medicale aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări, în baza unui ordin emis de preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
Controalele vor avea loc în special în urma sesizărilor primite de la pacienţi, potrivit unui comunicat de presă al CNAS.
„Vom aplica sancţiuni tuturor acelor furnizori care refuză dreptul la servicii medicale unei persoane asigurate. Principala noastră preocupare în acest moment este ca pacienţii să beneficieze de servicii atunci când au nevoie de ele”, spune preşedintele CNAS, Vasile Ciurchea.
În urma sesizărilor primite la CNAS, a fost declanşată o operaţiune de control operativ a echipelor Direcţiei Generale de Monitorizare, Control şi Antifraudă, pentru verificarea condiţiilor de utilizare a cardului de sănătate şi a respectării dispoziţiilor legale referitoare la modul de acordare a serviciilor medicale în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, arată sursa citată, informează www.agerpres.ro
„Controalele au fost efectuate la medici de familie şi medici specialişti. În urma acestor controale s-a constatat că la două dintre cabinetele medicale controlate asiguraţii se aflau în sala de aşteptare iar cardurile acestora se aflau în cabinetul medicului. Un medic de familie avea afişat mesajul că nu acordă consultaţii medicale decât în baza cardului de sănătate. Cu toate acestea, echipele de control nu au constatat situaţii în care pacienţilor le-au fost refuzate servicii medicale pe motiv că nu prezintă cardul de sănătate. De asemenea, s-a constatat prezenţa unui număr de asiguraţi care solicitau activarea cardului de sănătate fără a avea nevoie de un serviciu medical. Recomandăm asiguraţilor ca activarea cardului să fie solicitată cu ocazia acordării unui serviciu medical”, precizează CNAS.
Totodată, reprezentanţii CNAS reamintesc că asiguraţii care nu au primit cardul de sănătate se vor prezenta la medic fără alte documente doveditoare. Furnizorul are obligaţia de a verifica în sistem calitatea de asigurat a pacientului din cabinetul său.
În cazul în care asiguratului nu îi este acordat serviciul medical pentru că nu se prezintă cu cardul de sănătate, acesta trebuie să sesizeze casa de asigurări în evidenţa căreia se află sau să sune la numărul de telefon inscripţionat pe cardul de sănătate.
Conform reglementărilor în vigoare, furnizorii de servicii medicale au obligaţia de a le acorda servicii medicale şi asiguraţilor care nu au primit cardul