Peruca inteligentă, cu GPS integrat, care, pe lângă mascarea calviţiei, oferă indicaţii legate de traseul persoanei care o poartă, a fost inventată de firma japoneză Sony, informează AFP.
Peruca inteligentă dispune de o conexiune wireless la un calculator, care îi oferă instrucţiuni pentru a-şi ghida "subiectul" de la distanţă, cunoscând localizarea acestuia datorită receptorului GPS integrat. Dispozitive de vibraţie situate în diferite părţi ale capului (în faţă, în spate, la dreapta, la stânga) se activează pe rând, în funcţie de direcţia ce trebuie urmată.
"Craniul este o parte extrem de sensibilă a corpului, care simte şi localizează foarte bine vibraţiile", au explicat inventatorii perucii, Hiroaki Tobita şi Takuya Kuzi.
Altă variantă a acestui prototip de perucă este prevăzută cu captatori ai semnalelor electronice emise de creier şi le poate transforma în comenzi.
Datorită acestor captatori, peruca poate măsura temperatura corpului, tensiunea arterială şi poate chiar înregistra imagini pe care posesorul perucii le va putea primi ulterior pe un monitor.
"Există deja un mare număr de obiecte din viaţa de zi cu zi ce pot încorpora componente informatice: ochelari, haine, pantofi etc., dar cea mai mare parte nu au devenit succese comerciale", au precizat anul trecut inventatorii japonezi, care susţin că peruca, ce poate fi confecţionată din păr natural, are avantajul că "este o îmbinare dintre natural şi practic."
Un purtător de cuvânt de la Sony a arătat joi că au fost depuse cereri de brevete în Uniunea europeană şi Statele Unite, chiar dacă, deocamdată, gigantul japonez producător de electronice nu intenţionează să comercializeze deocamdată invenţia sa cea mai recentă.
De la inventarea walkman-ului, în 1979, compania Sony nu a mai conceput un produs care să revoluţioneze cu adevărat modul oamenilor de a se distra şi care să se bucure de un succes mondial comparabil.
Luna trecută, directorul executiv de la Sony, Kazuo Hirai, a anunţat că grupul japonez va mări fondurile destinate dezvoltării tehnologiilor mobile, cum ar fi de exemplu o nouă generaţie de ceasuri inteligente, un teren ocupat deja de compania sud-coreeană Samsung şi de firma americană Apple, care, în prezent, pune la punct un iWatch.