Deja hulitul sistem al centrelor de permanenţă a intrat sub lupa autorităţilor din sistemul sanitar botoşănean. Asta după ce, duminică, familiile a două femei dintr-o comună din nord-estul judeţului au reclamat că au fost nevoite să sune la 112 pentru a chema ambulanţa, deşi în localitate ar fi trebuit să fie deschis centrul de permanenţă.
Direcţia de Sănătate Publică (DSP) şi Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) au creat deja o comisie care are în vizor nu numai cazul reclamat, ci şi restul centrelor de permanenţă din judeţ. „Putem confirma că au fost sesizări cu privire la aceste aspecte, dar nu putem face mai multe precizări, pentru că este o anchetă în desfăşurare”, a precizat Silvana Tudorache, directorul DSP.
Reprezentanţii comisiei vor trebui să stabilească dacă lipsa medicului de la centrul de permanenţă, care chiar şi prin titulatură arată că prezenţa acestuia este obligatorie, era sau nu justificată de o urgenţă medicală. „Eram la o altă urgenţă în acel moment. A durat o oră jumătate până a ajuns pacienta la cabinet, timp în care am avut o altă urgenţă”, a precizat medicul acuzat că a lipsit de la cabinet.
Medicul reclamat duminică a primit lunar, cu câteva mici excepţii, aceeaşi sumă de bani, aproximativ 2.700 de lei pentru serviciile prestate în centrul de permanenţă.
Lunar, între 70 şi 80 de medici de familie din judeţ primesc de la CAS aproximativ 200.000 de lei în total pentru serviciile efectuate în centrele de permanenţă, în condiţiile în care au existat şi cazuri în care medici au primit aproape 6.000 de lei pentru doi pacienţi consultaţi în centru.