Buna ziua, Conform adresei atasate,va rugam sa faceti raportarea anuala in tabelul atasat, Tabelul de morbiditate are capul de tabel inghetat,pentru a fi vizibil la completare pe toate codurile si grupele de varsta. Numai bine, dr.Cismas Felicia,
Descarca documentele de mai jos
|
||
DSP MURES |
||
CJAS MURES- EVALUARE |
||
RURAL |
||
MEDICINA SCOLARA |
||
PERMANENTA |
||
SPORT |
||
INLOCUIRE CONCEDII |
||
Conturi BANCARE |
||
Conducere AMFMS |
||
SEDINTE |
||
Având în vedere adresa Instituţiei Prefectului judeţului Mureş, privind informarea meteorologică pentru perioada 12-14.08.2014, potrivit căreia valul de căldură se va intensifica, vremea va fi călduroasă, pentru prevenirea riscurilor medicale cauzate de temperaturile foarte ridicate din această perioadă, vă rugăm să luaţi următoarele măsuri:
-asigurarea stocurilor de medicamente de urgenţă, în special a medicamentelor pentru patologiile determinate/agravate de caniculă;
-asigurarea rezervelor de apă proprii ale unităţii sanitare;
-asigurarea aerului condiţionat în cabinetul medical;
-recomandări de prevenire a efectelor caniculei în rândul populaţiei.
DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
SĂNĂTATE PUBLICĂ
DR.VASILE ADRIAN MUREŞAN DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA
...........................................................................................
Conform adresei Ministerul Sănătăţii – CNSCBT vă comunicăm :
- Ungaria a transmis în sistemul de alertă rapidă şi răspuns ( EWRS ) informaţii referitoare la 2 focare de antrax ( cazuri animale şi umane ) care evoluează în 2 zone diferite ale ţării
- Supravegherea antraxului face parte din sistemul de alertă precoce ( pragul de alertă fiind de 1 caz ) motiv pentru care vă rugăm să aveţi în vedere următoarele :
1. La depistarea unui caz suspect de antrax, furnizorii de servicii medicale vor
informa DSP - Compartimentul de Epidemiologie imediat telefonic
- în zilele lucrătoare între orele 8-16 la nr. tel. – 0265-269880
între orele 16-20 la nr. tel. 0265-261152 şi
- în zilele nelucrătoare între orele 8-19 la nr. tel. 0265-261152
2. Datele minime ce vor fi transmise telefonic sunt : numele, prenumele, adresa, localitatea / ţara de expunere, data naşterii, sexul , ocupaţia, locul de muncă / colectivitate, data debutului bolii, data depistării, data izolării în spital, data decesului
( dacă este cazul ), unitatea sanitară / numele persoanei care a raportat cazul suspect.
Mai multe informaţii sunt postate ( în limba maghiară ) pe site-urile :
https://www.nebih.gov.hu/ şi https://www.antsz.hu/ .
DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
DR. VASILE ADRIAN MURESAN SĂNĂTATE PUBLICĂ,
DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA
Şef compartiment
DR. MARIALAKI ELLA
Metodologia de supraveghere a bolii diareice acute (BDA) si holerei
Cod CIM:
A 00.0 – cu Vibrio cholerae, serogrup O1, biovar ElTor sau clasis/O139
TOTI MEDICII DE FAMILIE
IMPORTANT !
Avand in vedere ca in data de 13.V.2014 a fost confirmat un caz de RUJEOLA la un sugar nevaccinat RRO cu domiciliul in judetul Mures va rugam sa luati urmatoarele masuri
-intensificarea supravegherii epidemiologice pentru Rujeola si Rubeola :
-raportarea telefonica in primele 24 ore de la depistare a cazurilor suspecte /indrumarea la Clinica de Boli infrctioase I pt examen de specialitate
-catagrafierea si vaccinarea copiilor eligibili la vaccinarea RRO conform calendarului de vaccinare , precum si recuperarea in cel mai scurt timp posibil a restantierilor
- DSP Mures are in stoc sufient vaccin RRO , inclusiv pentru recuperarea restantierilor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
HG 857/2011
CAPITOLUL XIII Contraventii la normele privind organizarea si functionarea institutiilor pentru protectia, educarea, instruirea, recreerea si odihna copiilor si tinerilor
Art. 55. - Constituie contraventii si se sanctioneaza cu amendă de la 1.000 lei la 2.000 lei pentru persoanele fizice, respectiv cuamendă de la 5.000 lei la 10.000 lei pentru persoanele juridice urmatoarele fapte:
b) primirea in unitatile pentru protectia, educarea si instruirea copiilor si tinerilor fara dovada efectuarii imunizarilor profilactice obligatorii si fara documentele medicale eliberate de medicul de familie care atesta starea de sanatate a copiilor si tinerilor;.
..............................................................................................................................
Buna ziua !
Va rugam ca in termen de 5 zile de la primirea acestui e mail sa ne trimiteti prin fax , e mail sau aduceti personal , actele necesare pentru intocmirea actelor aditionale la contractele de furnizare si administrare vaccinuri pentru 2014.
Mentionam ca semnarea contractului de furnizare a vaccinurilor este obligatorie pentru a va putea asigura dozele de vaccin necesare. Semnarea contractului de administrare (decont vaccinari ) este recomandabila.
Actele pe care trebuie sa le trimiteti depind de situatia in care ati fost cu contractele in 2013 , dupa cum urmeaza:
1. Medicul /Societatea are semnate ambele contracte pe 2013
- solicitam sa aduca copie asigurarea de malpraxis pt medic si asistenta pe 2014 si copie act aditional de la casa de asigurari pe 2014 sau declaratie ca aduce acesta in termen de 3 zile
2.Medicul / Societatea are semnat numai furnizare vaccinuri pe 2013 , daca doreste sa semneze pentru 2014 si contractul de decontare a administrarii vaccinurilor trebuie sa aduca :
-cerere pentru incheiere contract administrare vaccinuri
- copie certificat de inregistrare de la DSP
- copie autorizatie sanitara cabinet
-copie contract cu casa de asigurari pe 2013 plus act aditional pt 2014 sau declaratie ca il aduce dupa semnare in termen de 3 zile
- copie asigurare malpraxis 2014 pt medic si asistenta
- copie extras cont banca
-copie certificat de inregistrare fiscala
- copie buletin identitate medic
- date de contact nr de telefon , adresa si e mail cabinet
In cazul in care nu doreste sa incheie si contract pentru decont administrare vaccinuri si ramane numai cu furnizare vaccinuri aduce doar actele de la punctul 1
3. Medicul /Societatea nu are semnat nici un contract pe 2013 ,pentru incheierea contractului de furnizare si /sau decontare administrare , trebuie sa aduca
-cerere pentru incheiere contract furnizare si cerere pentru incheiere contract administrare vaccinuri
- copie certificat de inregistrare de la DSP
- copie autorizatie sanitara cabinet
-copie contract cu casa de asigurari pe 2013 plus act aditional pt 2014 sau declaratie ca il aduce dupa semnare in termen de 3 zile
- copie asigurare malpraxis 2014 pt medic si asistenta
- copie extras cont banca
-copie certificat de inregistrare fiscala
- copie buletin identitate medic
- date de contact nr de telefon , adresa si e mail cabinet
va multumim anticipat !
Nota: Va rugam ca toate documentele solicitate sa poarte inscriptia " Conform cu originalul ", sa fie semnate si stampilate de medicul titular al cabinetului.
Colectivul de la birou epidemiologie DSP Mures
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DSP MURES – COMPARTIMENT EPIDEMIOLOGIE
CATRE
CABINETELE MEDICILOR VACCINATORI
Va aducem la cunostinta ca incepand de luni, ora 8.00, se distribuie vaccinurile pentru campania de rutina, vaccinari obligatorii, conform PNI din luna decembrie.
Cu stima,
As. Munteanu Petru
DSP MURES
Decontarea serviciilor medicale de vaccinare antigripala (conform Ordin 422/2013), cu vaccin gripal distribuit gratuit de catre Ministerul Sanatatii, efectuata de catre medicii de familie grupelor populationale considerate de risc, se va face pe baza formularului standard (atasat).
Formularul este postat si pe site-ul www.insp.gov.ro , sectiunea „REGISTRU VACCINARI” – categoria „Proceduri RENV”.
Formular de decontare servicii medicale de vaccinare antigripala
Cu stima,
Echipa PN I.1 – CNSCBT
MASURI SEZON RECE
COMPARTIMENT EPIDEMIOLOGIE CATRE CABINETELE MEDICILOR VACCINATORIVa aducem la cunostinta ca, in conformitate cu adresa MS nr.6432/23.10.2013, este in curs de livrare catre DSP vaccinul hexavalent necesar vaccinarii copiilor cu varsta de 2 si 6 luni, astfel incat acesta va fi disponibil pentru campania de rutina din luna noiembrie. Pentru buna desfasurare a vaccinarii acestor contingente de copii, va rugam ca la inaintarea catagrafiilor pentru luna noiembrie ( odata cu raportarile pe luna octombrie ) sa cuprindeti toti copiii, baza si restantieri, eligibili la vaccinarea de 2 si 6 luni ( inclusiv copii restantieri de 2 si 6 luni nevaccinati in lunile septembrie si octombrie ).Va multumim,As. Munteanu Petru
—————————————————————————————————————-
Incepand de marti, 22.10.2013, ora 9,00, se distribuie vaccinurile pentru campania de rutina din luna octombrie, cu exceptia vaccinului hexavalent pentru copiii de 2 si 6 luni, care inca nu este disponibil si nu detinem inca informatii referitoare la livrarea sa. As. Munteanu Petru Va multumim! CATRE CABINETELE MEDICILOR DE FAMILIE Va reamintim ca, odata cu ”Formularele de raportare lunara a utilizarii vaccinurilor obligatorii în cadrul PNI “, pâna la data de 5 octombrie, în conformitate cu adresa DSP 2545/13.05.2013, pe care v-o retrimitem, aveti obligatia de a înainta la DSP- Epidemiologie si ” Formularul de raportare trimestriala a vaccinarilor efectuate în sistem public si/sau privat, la cererea beneficiarului ” si ” Formularul de raportare trimestriala a vaccinarilor optionale la grupele de risc, în cadrul PNI ”. Va retrimitem în atasament formularele mai sus mentionate si formularul de catagrafie lunara. Intrucât este posibil ca în stocurile cabinetelor Dvs. sa fie vaccinuri care se apropie de termenul de expirare ( de exemplu, vaccinul Priorix expira la 30.11.2013 ), va rugam sa folositi cu prioritate aceste vaccinuri iar în cazul în care nu puteti sa le utilizati va recomandam sa le dati colegilor care le-ar putea utiliza, în cazul cabinetelor comasate sau cu program alternativ ( cu mentionarea acestui lucru în raportul lunar de utilizare a vaccinurilor catre DSP ), sau sa le returnati la DSP în timp util, pentru a putea fi redistribuite. Va rugam, de asemenea, sa respectati termenul de raportare. As. Munteanu Petru descarca documentele pentru raportare-click Compartimentul de supraveghere epidemiologica si control boli transmisibile Târgu-Mures, Str. Gheorge Doja, Nr. 34 Tel. 0265269880, tel/ fax 0265261278 E-mail : statepid@aspms.ro, epid@aspms.ro Nr. 6527 / 16.09.2013
C A T R E , CMI – în atentia medicilor de familie
DSP prin adresa Institutul National de Sanatate Publica Bucuresti – CNSCBT nr. 9598 / 12.09.2013 a fost informat asupra faptului ca în Israel ( în special zona de sud si centrala ) începând din luna aprilie si pâna în prezent s-a pus în evidenta circulatia virusului salbatic tip atât în mediu ( apa de canal ) cât si la subiecti sanatosi. Dat fiind riscul de import al virusului polio salbatic în Europa, OMS si ECDC au facut recomandari adresate în mod special vaccinarii polio si supravegherii cazurilor de paralizie acuta flasca. În acest sens va rugam sa luati masuri pentru :
- identificarea copiilor nevaccinati sau vaccinati incomplet în vederea vaccinarii imediate - intensificarea supraveghererii paraliziei acute flasce - cazurile de PAF depistate vor fi raportate imediat la DSP – Compartimentul de Epidemiologie / Serviciul de Permanenta telefonic la nr. telefon - în zilele lucratoare între orele 8-16 – nr. telefon 0265-261278 - în zilele lucratoare între orele 16-22 si în zilele nelucratoare între orele 8-20 – la nr. telefon 0265-261152 - recomandarea de a efectua vaccinarea antipolio persoanelor care calatoresc în Israel indiferent de vârsta daca statutul vaccinal anterior nu poate fi dovedit prin documente. DIRECTOR EXECUTIV, DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT DR. VASILE ADRIAN MURESAN SANATATE PUBLICA, DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA
Sef compartiment DR. MARIALAKI ELLA
Intocmit Papp Melinda Serviciul RUNOS DSP-Mures - despre obligatia medicului de familie de a verifica ” Buletinele sau cartile de identitate ” . In caz contrar amenda este intre 40 si 80 de RON !!! DSP MURES Catre Cabinetele Medicilor de familie ale medicilor care efectueaza vaccinari conform PNI As. Munteanu Petru In atentia medicilor de familie!!! Precizari cu privire la anuntul: In conformitate cu Ordinul CNAS Nr. 190 /2013 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate curative pentru anii 2013 si 2014 ART. 32 lit.e) Prescrierea medicamentelor oncologice specifice pentru tratamentul bolnavilor cu afectiuni oncologice( medicamentele corespunzatoare DCI-urilor prevazute în lista C – sectiunea C2 din Hotarârea Guvernului nr. 720/2008 pentru aprobarea Listei cuprinzând denumirile comune internationale corespunzatoare medicamentelor de care beneficiaza asiguratii, cu sau fara contributie personala, pe baza de prescriptie medicala, în sistemul de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare) se realizeaza astfel: ” initierea si continuarea tratamentului se fac de catre medicul oncolog sau hematolog, dupa caz“. Articolul se refera la medicamentele specifice prevazute in lista C– sectiunea C2, nicidecum la medicamentele G10-din sectiunea C1 (de.ex morfina) care se prescrie in continuare de medicul de familie In atentia medicilor de familie!!!! Medicul de familie înlocuit va depune anterior perioadei de absenta, la CAS Mures (minimum 5 zile lucratoare), un exemplar al conventiei de reciprocitate si va afisa la cabinetul medical numele si programul medicului înlocuitor, precum si adresa cabinetului unde îsi desfasoara activitatea. In ceea ce priveste prescrierea retetelor electronice pe perioada de reciprocitate medicul titular va opera in sistemul informatic utilizat datele medicului inlocuitor (Parafa/Nume/CNP), astfel incat reteta sa aiba tiparit numele si parafa medicului inlocuitor.Pentru detalii privind configurarile necesare va rugam sa contactati firma care asigura serviciul informatic. Pentru aplicatia SIUI configurarea necesara se va face accesand urmatorul meniu: Administrare>Angajati/Inlocuitori.
Cu stima CAS Mures DSP MURES EPIDEMIOLOGIE Va multumim! Dr. Marialaki Ella PRESCRIERE – ELIBERARE RETETE TAB 3/2 Atentie ! Avand in vedere intentia CNAS de a introduce ca filtru de validare a retetelor TAB3/2 existenta pe aceste retete doar a medicamentelor prihotrope/stupefiante, va recomand sa prescrieti/eliberati retete verzi doar pentru medicamentele din aceasta grupa. Orice reteta care va contine pe langa medicamentul psihotrop/stupefiant orice alt medicament, vor fi respinse de catre CAS. ORDIN Nr.5574 din 7 octombrie 2011 FISA MEDICALA SINTETICA pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educational pentru copiii,elevii si tinerii cu cerinte educationale speciale integrati in invatamantul de masa Buna ziua, Întra-adevar, pâna acum un an asa a fost, însa odata cu Noua Lege a învatamântului s-au schimbat o serie de metodologii si din aceasta cauza copiii care beneficiaza de profesori de sprijin (copii care nu sunt încadrati si nici nu vor fi încadrati în niciun grad de handicap) trebuie sa primeasca si ei un certificat de orientare scolara în care sa fie precizat acest aspect, deoarece beneficiaza de un serviciu gratuit. Pentru obtinerea certificatului de orientare scolara pe care apare numele scolii de unde este copilul si faptul ca beneficiaza de sprijin (care nu-i afecteaza cu absolut nimic, din contra, beneficiaza de un serviciu specializat gratuit), parintii trebuie sa întocmeasca un mic dosar care trebuie sa contina si acea fisa sintetica tip în care apare pur si simplu istoricul medical al copilului (daca are ceva de mentionat, daca nu, se precizeaza pur si simplu: clinic sanatos sau aparent sanatos). De asemenea, trebuie cunoscut faptul ca aceasta Comisie de Orientare Scolara si Profesionala (COSP) functioneaza în cadrul CJRAE (Centrul Judetean de Resurse si Asistenta Educationala) din Inspectoratului Scolar Judetean Mures si nu la DGASPC. Am anexat ordinul si metodologia care atesta cele precizate si modelul de fisa medicala sintetica tip. Va rog sa-mi dati un feed-back daca ati primit mesajul. Numarul meu de telefon este 0752-18.22.48, în cazul în care mai doriti sa lamurim si alte aspecte. Cu stima, |
CONTRACTpentru desfasurarea activitatilor prevazute în Programul National de Imunizare încheiat între.. MODELUL contractului din partea Asociatiei Medicilor de Familie Mures……..Membrii cotizanti au primit modelul de contract agreat de AMFMS iar cei care nu l-au primit sunt rugati sa-si actualizeze datele de contact prin secretarul organizatiei, nr de tel al asociatiei si adresa de email a lui Dr. FINNA JUDIT disponibile pentru actualizari!Contractul se trimite doar la membrii cu cotizatia la zi Pentru actualizarea datelor de contact se poate folosi urmatoarea adresa de emai si telefonul: finnajutka@yahoo.com 074 605 2900 ————————————-Acte, documente pentru contractare CU DSP-UL Mures- varianta oferita de DSP Mures |
Psiholog Teodora Popescu CSEI NR. 2- membru în Comisia de Orientare Scolara si Profesionala, CJRAE Mures
Ordinul Nr.422 din 29.03.2013
privind aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor nationale de sanatate publica pentru anii 2013 si 2014
ACT EMIS DE: Ministerul Sanatatii
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 173 din 29 martie 2013
DSP MURES
Va prezentam in atasamente formularele necesare pentru incheierea contractelor cu DSP ( invitatia si cererile ), pentru realizarea imunizarilor
document 1 document 2 document 3
În atentia medicilor de familie care nu au trimis necesarul pentru încheierea contractului de furnizare a vaccinurilor.
Va rugam sa trimiteti pâna la data de 09.05.2013 datele solicitate printr-un e-mail anterior (necesarul de vaccinuri pentru perioada 01.04 – 31.12.2013, conform programului national de vaccinari transmis prin acelasi e-mail). Aceste date sunt necesare încheierii de contracte cu DSP Mures.
Exista riscul de nu va mai putea furniza vaccinuri (fara cuntract) începând cu luna mai 2013.
Atentie! Este necesar contractul de furnizari – vaccinuri si pentru medicii care efectueaza vaccinari obtionale: gripal, VTA, HPV, hepatitic A, B. (deci necesarul de VTA)
DSP Mures
Compartiment Epidemiologie
DSP MURES
EPIDEMIOLOGIE
Rugam cabinetele medicale care nu au ridicat vaccinul VPI necesar recuperarii restantierilor din clasele IV-VIII sa trimita un reprezentant.
Mentionam ca avem obligativitatea raportarii realizarilor in termenul stabilit de Ministerul Sanatatii.
Noile grupe de varsta pentru raportarea cazurilor noi de boala pe anul 2013,conform tabelului atasat
DSP MURES
Compartimentul Epidemiologie
CATRE
CABINETELE MEDICILOR DE FAMILIE
Avand in vedere adresa adresa Nr. 3092/12.04.2013 a Institutului de Sanatate Publica Bucuresti – Centrul National de Supraveghere si Control a Bolilor Transmisibile, va rugam ca pana la data de 17.04.2013, ora 14.00, sa ne transmiteti telefonic, la tel. 0265/269880 sau pe e-mail – epid@aspms.ro, urmatoarele date:
- necesarul de vaccin Pneumococic conjugat ( vaccin ce se administreaza in 3 doze, la varstele de 2 luni, 4 luni si 14 luni ) pentru trimestrele II, III si IV, 2013.
- necesarul de vaccin dT pentru gravide pentru trimestrele II, III si IV, 2013.
Tip vaccin | Nr. doze estimate pe anul 2013 | Total dozenecesare | ||
Trimestrul II | Trimestrul III | Trimestrul IV | ||
Pneumo conjugat | ||||
dT pt. gravide |
Va aducem la cunostinta ca, incepand cu data de 20.04.2013, DSP Mures, Compartimentul de Epidemiologie va asigura necesarul de vaccin tetanic numai pentru vaccinarea gravidelor.
Sef Compartiment
Medic primar epidemiolog
Dr. Marialaki Ella
DSP MURES
Epidemiologie
Va trimitem atasat macheta modificata pentru raportul statistic lunar . In aceasta macheta, fata de modificarile anterioare , sunt introduse pentru monitorizare si helmintiazele
Va rugam sa folositi aceasta macheta.
Va multumim!
descarca macheta in care se introduc datele si apoi se trimit pe adresa statepid@aspms.ro
click pe link pentru a descarca materialul
DSP Neamt – ADRESA PRIVIND PRESCRIERE RETETA LAPTE PRAF
In conformitate cu Ordinul nr. 267/1253/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a
Legii nr. 321/2001 privind acordarea gratuita de lapte praf pentru copiii cu vârste cuprinse între 0-12 luni,
care nu beneficiaza de lapte matern, cu modificarile si completarile ulterioare, precizam urmatoarele:
prescrierea laptelui praf formula pentru sugari, care se acorda gratuit copiilor cu vârste cuprinse între 0
si 12 luni, care nu beneficiaza de lapte matern si se încadreaza în criteriile de acordare se face pe reteta
tip Ministerul Sanatatii -
Reteta simpla în trei exemplare – si cuprinde, în mod obligatoriu, urmatoarele
date: denumirea cabinetului medical, datele de identificare ale copilului (numele, prenumele, CNP,
vârsta), criteriul de încadrare în program, numarul fisei de consultatie/din registrul de consultatie,
diagnosticul „alimentat artificial sau mixt”, denumirea laptelui praf indicat si cantitatea recomandata, data
prescrierii, semnatura si parafa medicului.
Un exemplar al retetei va ramâne la medicul de familie care a
eliberat reteta, al doilea exemplar va ramâne în evidenta primariei, iar al treilea va fi predat de catre
primarie Directiei de Sanatate Publica Neamt, însotit de borderou, pentru efectuarea descarcarii
extracontabile a cantitatii de lapte praf eliberate.
Prescriptia medicala pentru acordarea laptelui praf are
valabilitate pentru luna în curs.
Reteta electronica nu se accepta.
08 Februarie 2013
dsp mures
epidemiologie
catre
medicii de familie
atasat va trimitem formularul de raportare lunara a bolilor transmisibile, cu mentiunea ca au fost introduse de catre MS-INSP-CNSCBT inca doua boli - ERIZIPEL si SCABIE.
deoarece o parte dintre Dvs nu raporteaza GIARDIOZA confirmata cu laboratorul, va reamintim ca incepand cu anul 2012 este raportare obigatorie ( pe care ati facut-o retroactiv ) aceasta rubrica a fost introdusa la sfarsitul tabelului.
va rugam sa luati in considerare acest raport pe care il veti folosi incepand cu luna februarie 2013.
va multumim
Dr. MARIALAKI ELLA
În atentia medicilor vaccinatori:
Centrul National de Supraveghere si Control a Bolilor Transmisibile informeaza ca începând cu luna ianuarie 2013 este disponibil un serviciu web prin intermediul caruia se poate realiza transferul datelor vaccinale în RENV direct din softurile folosite de D-voastra în cadrul cabinetului.
Informatii suplimentare puteti obtine prin adresare personala trimitând un e-mail pe adresa contact@renv.ro
Tg Mures 11.01.2013
Director executiv adj.
Dr Csiki Iren Zsuzsanna
D.S.P.Mures – Masuri pentru sezonul de iarna –permanent
Va înaintam în atasament adresa MS – Directia Sanatate Publica si Control în Sanatate Publica, nr. 55444, din 30.10.2012, referitoare la recuperarea restantierilor la vaccinarea DTPa-VPI-Hib, corespunzatoare vârstei de 12 luni, cu vaccin pentavalent.
Targu Mures,str.Gheorghe Doja nr.34
E-mail: inspectie@aspms.ro
CATRE
ASOCIATIA MEDICILOR DE FAMILIE MURES
Având în vedere apropierea sezonului rece, va rugam sa întreprindeti o serie de masuri pentru a preîntâmpina aparitia unor evenimente nedorite legate de temperaturile scazute si caderile masive de zapada în asigurarea asistentei medicale în rândul populatiei.
1. Catagrafierea si monitorizarea de catre medicii de familie, cu sprijinul asistentilor medicali comunitari, a pacientilor cu risc – pacienti cu afectiuni cronice care necesita monitorizare, bolnavi care necesita hemodializa, gravide cu risc, gravide în ultimul trimestru de sarcina, persoane dependente fizic, vârstnici cu nevoi speciale.
Catagrafiile cuprinzând bolnavii care necesita hemodializa, gravidele cu risc respectiv gravidele în ultimul trimestru de sarcina se vor transmite la Directia de Sanatate Publica Mures, pe adresa de e-mail aboghita@gmail.com pâna vineri, 02.11.2012.
2. Evaluarea stocului de medicamente si materiale sanitare din dulapul de urgenta al cabinetului medical individual.
3. Identificarea nevoilor si asigurarea necesarului de medicamente si materiale sanitare pentru situatii de urgenta aparute în sezonul rece.
Va multumim pentru colaborare,
DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
SANATATE PUBLICA
DR. VASILE ADRIAN MURESAN DR.CSIKI IREN ZSUZSANNA
DSP MURES
Va comunicam ca incepand de luni, 29 octombrie, ora 10, se reia distributia de vaccinuri pentru campania de rutina din luna octombrie. Se vor distribui toate vaccinurile necesare realizarii campaniei, inclusiv vaccinul pentavalent.
De asemenea, va inaintam in atasament scrisoarea metodologica privind recuperarea restantierilor la vaccinarea cu DTPa-VPI-Hib ( vaccinul pentavalent ), asa cum a fost inaintata catre DSP prin adresa Ministerului Sanatatii – Directia de Sanatate Publica si Control in Sanatate Publica, nr. 52849/24.10.2012.
Cabinetele care au ridicat deja vaccinurile, fara vaccinul pentavalent, sunt rugate sa revina dupa acest vaccin pentru inceperea cat mai urgenta a recuperarii restantierilor.
Cu stima,
medic epidemiolog
Dr. Bogdan Ovidiu
DSP MURES
COMPARTIMENTUL DE EPIDEMIOLOGIE
CATRE
cabinetele medicale individuale
Va inaintam in document atasat extras din metodologia de supraveghere a gripei si infectiilor acute respiratorii pentru sezonul 2012 – 2013 – MS – INSP – CNSCBT Nr 9781/02.10.2012. Raportarea cazurilor de ILI, ARI si Pneumonii inregistrate in cabinetul Dvs se face saptamanal in fiecare zi de luni la tel 0265 – 261278 si cuprinde datele inregistrate in saptamana precedenta.
Prima raportare este luni, 08.10.2012.
descarca de aici ” Metodologia de supraveghere “
DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
SANATATE PUBLICA
DR VASILE ADRIAN MURESAN DR CSIKI IREN ZSUZSANNA
DSP MURES
Compartimentul de Epidemiologie
Va rugam sa ne raportati pana la data de 12.10.2012 catagrafia la vaccinarea antigripala pentru sezonul 2012-2013, respectand grupele de risc si grupele de varsta din macheta atasata.
Raportarea catagrafiei precum si urmatoarele raportari privind realizarile la vaccinarea antigripala se vor face la urmatoarea adresa de e-mail : bolitransmisibile@aspms.ro .
descarca de aici ” macheta antigripal “
Medic primar epidemiolog,
Dr. Bogdan Ovidiu
FORMULARE NOI: din luna iulie 2012
Adresa DSP despre Paralizia Acuta Flasca -PAF- click si citeste
06 iulie 2012
Precizari privind taxa pentru viza anuala si autorizarea sanitara.
02 iulie 2012
Procedura de raportarea a gravidelor si bolnavilor cronici -completare ONLINE
21 IUNIE 2012
AM TRIMIS CATRE DSP
AMMF/MG MURES
TgMures.Bul republicii 21/1
Stimata D-na Dr Márialaki
Aceste date sunt în posesia serviciului de epidemiologie, ele fiind raportate saptamânal telefonic, si pe suport de hârtie lunar, sever controlat de persoana care raspunde de acest sector.
Va comunicam, ca nu suntem de acord cu înca o raportare în acest sens.
Tg Mures, la 21.06.2012 Dr Mihaescu Ileana-Greta
Presedinte AMMF/MG Mures
Dr Craciun Viola-Roli
Presedinte Patronatului MF Mures
Dr Kovacs Beatrix
Secretar AMMF/MG Mures
=======================================================
RASPUNS PRIMIT DE LA DSP:
dsp mures
epidemiologie
conform machetei noi de raportare a bolilor transmisibile , pneumoniile virale neclasate in alte locuri ( cod CIM J 12 ) si infectiile acute ale cailor respiratorii inferioare ( cod CIM J 20 – 22 ), incepand cu 01.06.2012 trebuie rapportate pe coduri CIM separate, date care pana in 01.06.2012 au fost raportate cumulat – in conformitate cu vechiul model de raport statistic.
conform adresei, MS – INSP Bucuresti Nr 5198 din mai 2021 , datele defalcate pe cele doua coduri CIM pe care le-am cerut anterior sunt solicitate si retroactiv pe perioada ianuarie – mai.
mentionam ca din rapoartele dumneavoastra saptamanale si lunare – daca cititi cu atentie macheta noua de raportare pe care ati primit-o in data de 11.06.2012 si metodologia de supraveghere a gripei primita in 28.09.2011 – puteti sa constatati ca nu reies cate cazuri de pneumonie virale neclasate in alte locuri ( cod CIM J 12 ) si infecti acute ale cailor respiratorii inferioare ( cod CIM J 20 – 22 ) ati inregistrat si raportat.
Pentru a evita o raportate nereala si incorecta, am solicitat si solicitam in continuare aceste date.
tinand cont ca in urma adoptarii acestei pozitii din partea Dvs, nu vom avea datele
corecte si de la toti medicii ( desi am primit de la o parte dintre colegi ) mailul Dvs a fost trimis la MS – INSP Bucuresti, MS – INSP – Centrul National de Statistica si Informatica pentru Sanatatea Publica , Centrul Regional de Sanatate Publica – epidemiologie Cluj Napoca.
medic epidemiolog
dr Marialaki Ella
20 IUNIE 2012
dsp mures
epidemiologie
avand in vedere adresa MS – INSP Nr 5198 cu privire la raportarea bolilor transmisibile pe macheta noua ( care v-a fost transmisa pe e-mail ) va rugam ca pana in data de 26.06.2012 sa completati si sa returnati pe fax, e-mail sau personal la compartimentul de epidemiologie datele de pneumonie virala si infectii acute ale cailor respiratorii inferioare in conformitate cu tabelul atasat , retroactiv pentru perioada ianuarie – mai 2012.
multumim
dr Marialaki Ella
Raport pneumonii medici familie click pentru descarcare
24 MAI 2012
LISTA MEDICI DE FAMILIE CARE NU AU RAPORTAT LUNARUL LA DSP
ATENTIE click , citeste si trimite raportarea lunara
Lista medicilor de familie care nu au raportat niciodata lunarul cu gravidele,bolnavii cronici,etc.
Cu rosu sunt 3 medici pe care nu-i vad in lista actuala de la CAS,daca puteti sa-mi spuneti ce este cu ei.
Adresa de raportare:rap.mf@aspms.ro
DSP Mures
Comp. Informatica si Biostatistica Medicala
Tel: 0265 215914
Email: statistica@aspms.ro
17 MAI 2012
DSP MURES
Compartimentul de Epidemiologie
Avand in vedere ca dupa actiunea de evaluare a cicatricii postvaccinale BCG a copiilor nascuti in luna septembrie 2011 ne-ati raportat dimensiuni cicatrice sub 3 mm, va comunicam urmatoarele :
Administrarea dozei a II-a de vaccin BCG se va face la nivelul CMI ( in acest caz, va rugam sa solicitati vaccin de la DSP ) sau daca nu este posibil, puteti indruma la Clinica de Neonatologie-Prematuri, Tg.Mures Bul.1848 nr. 24 tel. 0265-237 contactand asistenta sefa a clinicii pentru programare.
Va rugam sa intocmiti o adeverinta medicala privind starea de sanatate a copilului valabila 24 ore. Parintii se vor prezenta cu carnetul de vaccinare a copilului.
Recuperarea incepe in data de 22.05.2012 si se incheie cel tarziu in 25.06.2012 conform instructiunilor MS-CNSCBT.
Dr. Marialaki Ella
12 MARTIE 2012
CATRE ,
CABINET MEDICAL INDIVIDUAL
Urmare adresei Ministerului Sanatatii – Centrul National de Supraveghere si Control al Bolilor Transmisibile nr 1692 din 24.02.2012 catre DSP Mures, prin care se sesizeaza ca procentul de copii vaccinati BCG fara cicatrice vaccinala este mare, în cursul lunii martie 2012 se va desfasura o actiune de citire a dimensiunilor cicatricii vaccinale BCG la copiii nascuti în luna septembrie 2011 (la vârsta de 6 luni).
Dimensiunile cicatricii se consemneaza în fisa de consultatie a copilului, iar rezultatele se completeaza pe formularul din anexa pentru fiecare cabinet medical al medicului de familie.
Formularul din anexa completat cu toate datele si semnat va fi trimis la DSP Mures - compartiment epidemiologie prin fax (0265-261152, 0265-269391), e-mail epid@aspms.ro, epid1@aspms.ro, epid2@aspms.ro) sau direct, pâna la data de 20.03.2012.
În cursul lunii aprilie 2012, DSP Mures – Compartiment epidemiologie va desfasura o actiune de evaluare a dimensiunilor cicatricii vaccinale la nivelul cabinetelor medicilor de familie, verificând datele consemnate în evidente.
DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
DR. VASILE ADRIAN MURESAN SANATATE PUBLICA
DR. CSIKI IREN ZSUZSANNA
Sef compartiment
Dr. MARIALLAKI ELLA