Autor: Marinela Francu    Sursa

Aproape 3 % din reclamaţiile făcute la Alianţa Pacienţilor Cronici din România se referă la comunicarea defectuoasă între medic şi pacient - a declarat pentru postul nostru de radio, preşedintele Alianţei, Cezar Irimia.

El a explicat că toate cazurile sunt rezolvate punctual şi a insistat asupra rolului pe care îl care comunicarea în reuşita terapeutică.

Cezar Irimia: "Atunci când pacientul pleacă neinformat de la medic, nu ştie ceea ce i-a comunicat medicul, din varii motive, comunicarea a fost la un nivel prea înalt, academic putem spune, sau el nu are cunoştineţele necesare să înţeleagă ceea ce i-a comunicat medicul, atunci izvoreşte marea întrebare, marea nelămurire: Ce am? Ce a vrut să-mi transmită medicul? - sau medicul nu este bun că n-a ştitut să-mi explice, nu că nu înţelegem noi, pacienţii şi, de aici, o mare nebuloasă vizavi de comunicarea medic-pacient. Ne-am gândit, că acest proiect ar putea să aducă benficii majore pacienţilor, informându-i, atunci când ai informaţia, cu siguranţă dialogul este altul."

Problema a fost abordată şi în discuţiile din cadrul proiectului "Inteligenţa în sănătate", care are ca obiective creşterea accesului organizaţiilor de pacienţi în procesul decizional din domeniul sănătăţii.

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro