Sursa dej24.ro

Conducerea Consiliului Judeţean Cluj a realizat împreună cu echipa managerială a Spitalului Clinic de Urgenţă pentru Copii Cluj o analiză a modului de derulare a activităţii serviciului telefonic dedicat de tip „Call-Center” destinat obţinerii de sfaturi medicale pediatrice de urgenţă – 0364-917 care a fost pus la dispoziţia comunităţii clujene de părinţi şi copii începând cu 1 mai 2015.

S-a constatat astfel faptul că ALOPEDI 0364-917 a fost apelat în cursul anului 2016 de către nu mai puţin de 6536 de părinţi, majoritatea apelurilor finalizându-se cu sfaturi care au permis îngrijirea copiilor la domiciliu (68%), nemaifiind astfel necesară deplasarea, cu inconvenientele de rigoare, la unitatea de primire a urgenţelor sau la o altă unitate medicală. Ceilalţi copii, care au avut nevoie de evaluare medicală faţă în faţă, în decursul a maxim 2 ore, au reprezentant 12%, în cazul a 19% dintre copii s-a recomandat evaluarea de către medicul de familie în următoarele 24 de ore, iar 1% dintre ei aveau patologie cronică ce putea fi ulterior rezolvată prin intermediul medicului de familie.

Citeste mai departe

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro