IT & Telecom, Finanțe-Asigurări și Auto: top industrii în care angajații merg cel mai des la medic în scop preventiv

București, 22 noiembrie 2016. Piața serviciilor medicale private a depășit 1 milion de abonamente de sănătate, iar acest beneficiu preferat de angajați marchează, în 2016, 20 de ani de existență. Cu această ocazie, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, compania care a introdus acest concept în România, lansează, în premieră, un studiu care demonstrează impactul pe care aceste pachete de prevenție îl au asupra stilului de viață al angajaților, dar și felul în care influențează starea de sănătate a acestora. Studiul a fost realizat la nivel național și are la bază o analiză cantitativă și calitativă a datelor interne ale Rețelei, cuprinzând 1.464.383 de accesări, dintre care 785.000 sunt ale abonaților corporate din peste 20 dintre cele mai mari și mai active industrii din România.

”Studiul demonstrează, o dată în plus, influența pozitivă clară pe care abonamentul medical o are asupra comportamentului preventiv al angajaților: când au acces nelimitat la servicii medicale de calitate, oamenii merg la medic. Astfel, abonamentul de sănătate s-a transformat în cel mai cerut și mai apreciat beneficiu pe care o companie îl poate oferi angajatului, în afara salariului. Cererea mare pentru pachetele medicale a însemnat, ca profit reinvestit, și un număr mai mare de clinici private la nivel național, care au acoperit nevoile pacienților acolo unde statul a rămas descoperit. În prezent, portofoliul REGINA MARIA numără peste 365.000 de abonamente de sănătate, ceea ce reprezintă aproximativ 40% din business-ul nostru.”, susține Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate REGINA MARIA.

Studiul a analizat comportamentul angajaților din România, iar printre concluziile cele mai importante regăsim următoarele:
Angajații care se bucură de un abonament de sănătate accesează de 2,5 ori mai mult serviciile medicale decât o fac pacienții neabonați, care merg la medic punctual, la nevoie.

Acest rezultat vine în contextul în care, în ultimul an, 30% dintre români au mers la medic doar atunci când au prezentat simptome/dureri și doar una din cinci persoane susține că a mers la medic în scop preventiv. Angajații care au o mentalitate puternic axată pe prevenție și pe un stil de viață sănătos activează, în general, în companiile mari din industriile cele mai efervescente din România: IT & Telecom (8% din toate accesările pe servicii medicale corporate), Finanțe și Asigurări (3%), Industria Auto (2%).
Abonamentele încurajează un comportament proactiv în ceea ce privește sănătatea, oferind acces continuu la servicii medicale, dar și la workshop-uri ori campanii de informare.

Abonații corporate ajung, în medie, de 6,6 ori la medic, pe parcursul unui an.

Dintre aceștia, 63% sunt cu vârste cuprinse între 26 și 45 de ani. Tinerii văd abonamentele de sănătate ca pe o componentă firească a vieții, înțeleg importanța prevenției și influențează pozitiv comportamentul medical al apropiaților. 16% din totalul abonamentelor încheiate în Rețeaua de sănătate REGINA MARIA aparțin membrilor de familie ai celor abonați. 58% dintre cei care accesează abonamentele de sănătate corporate sunt femei, care au putere de decizie când vine vorba de sănătatea întregii familii. Toate aceste date indică schimbări pozitive care, în timp, pot conduce la creșterea speranței de viață din România. În prezent, decalajul dintre țara noastră și alte state din Europa de Vest din acest punct de vedere este de 7-8 ani.
O treime dintre abonații corporate diagnosticați cu o afecțiune suferă de o boală cronică, un rezultat al faptului că, în general, pentru români, prevenția nu reprezintă o prioritate.

Numărul afecțiunilor cronice identificate de medicii din Rețeaua de sănătate REGINA MARIA este direct proporțional cu numărul pacienților abonați din fiecare domeniu de activitate. Ca atare, cei mai mulți dintre pacienții diagnosticați cu boli cronice provin din domeniul Finanțe & Asigurări (18%) și din industria IT (14%). Mai departe, o corelare a datelor indică faptul că în domeniul serviciilor financiare, cele mai întâlnite afecțiuni grave sunt atingeri ale discurilor intervertebrale, specifice segmentului 26-45 de ani, dar și hipertensiunea arterială, pentru segmentul de vârstă 46-65 de ani. Cei mai mulți pacienți cu abonamente corporate diagnosticați cu boli respiratorii provin din IT & Telecom.

”Vârsta la care sunt identificate afecțiunile cronice, precum cele articulare sau cardiovasculare, este în scădere. Această situație apare din două motive: pe de o parte, bolile cronice afectează mai des persoanele tinere în contextul unui stil de viață solicitant și dezordonat, iar pe de alta, tinerii au acces nerestricționat la un medic specialist prin intermediul unui abonament de sănătate, care permite identificarea afecțiunilor în stadiu precoce, atunci când sunt și mai ușor de tratat. Abonamentele de sănătate au rol și în preîntâmpinarea unor afecțiuni pentru că oferă acces la campaniile de informare derulate de medicii noștri. ”, declară Dr. Dan Dimitriu, medic de Medicină Internă și Coordonator Medical al Departamentului de Calitate în cadrul Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
***
PACHETELE DE PREVENȚIE - PILON DE BAZĂ ÎN STRUCTURA PACHETULUI MEDICAL COMPLET
Pe piața serviciilor medicale s-a dezvoltat un produs complementar cu abonamentul medical: asigurarea de sănătate. Cele două alcătuiesc pachetul complet care acoperă integral nevoile medicale ale unui angajat. Abonamentul de sănătate are un rol decisiv în prevenție și în educație, oferind acces la serviciile medicale de bază, care nu acoperă și zona spitalicească. Asigurarea de sănătate funcționează ca un instrument financiar pe care pacientul îl poate activa la nevoie, în cazuri medicale grave, care necesită chirurgie și spitalizare.

Abonamentul de sănătate și asigurarea medicală intervin în toate cele trei paliere care stau la baza sistemului medical: educație continuă și profilaxie, evaluarea și rezolvarea unor situații de gravitate mică și medie, respectiv soluționarea problemelor grave de sănătate. Cele două produse pot coexista perfect, astfel încât să vină în sprijinul pacienților și să le ofere acestora beneficii majore pentru sănătate. Prin urmare, ne dorim ca legislația din România să permită același regim fiscal, atât pentru abonamente, cât și pentru asigurări. Pacienții ar avea acces la un pachet medical ”onest”, în condițiile în care, în prezent, în România, 70% dintre asigurările vândute sunt, de fapt, abonamente mascate.”, adaugă Fady Chreih, CEO al Rețelei de sănătate REGINA MARIA.
***
ANUL 2016: BUSINESS OVERVIEW
Rețeaua de sănătate REGINA MARIA și-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 90 de milioane de euro. Totodată, acest an a adus și șase investiții importante la nivel național:
semnarea unui parteneriat pentru inaugurarea primului spital privat generalist din Cluj-Napoca,
intrarea în Rețea a Ponderas Academic Hospital (cel mai mare spital al rețelei și singurul Centru de Excelență în Chirurgie Metabolică și Bariatrică din Estul Europei cu dublă acreditare – europeană și americană),
preluarea Centrului Medical Helios din Craiova cu inaugurarea unui centru modern de imagistică, cu RMN ( în valoare de 1 milion de euro),
preluarea centrelor medicale Dr. Grigoraș din Timișoara (una dintre mai importante unități medicale private din vestul țării),
inaugurarea celei de-a doua policlinici din Pitești (REGINA MARIA Brătianu, cu o investiție de 700.000 de euro) și
deschiderea primului Campus Medical REGINA MARIA din Târgu Mureș (o investiție de 1,7 milioane de euro, cu peste 20 de specialități medicale).

Pentru 2017, principalele obiective de business sunt creșterea cu aproximativ 15% pentru atingerea unei cifre de afaceri de 110 milioane de euro, dar și inagurarea spitalului din Cluj Napoca, primul spital privat multidisciplinar din regiune, cu o investiție totală de 15 milioane de euro.

Despre Rețeaua de sănătate REGINA MARIA
Reţeaua de sănătate REGINA MARIA este operatorul de servicii medicale private din România ce reunește peste 3.500 de angajați și colaboratori în cele 32 de locații proprii din Bucureşti şi din ţară. REGINA MARIA și-a câștigat poziția de lider pe piața medicală românească datorită calității serviciilor oferite și a numărului de unități medicale prin intermediul cărora deservește peste 1,4 milioane de pacienți retail. Totodată, REGINA MARIA are un portofoliu de peste 365.000 de pachete de prevenție și tratament. În cifre, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA înseamnă: 32 de locații proprii, 4 spitale, 3 centre cu spitalizare de zi, 2 maternități, 8 campusuri medicale, 11 centre de imagistică, 15 laboratoare de analize, bancă proprie de celule stem și peste 180 de policlinici partenere în țară. REGINA MARIA este prima companie care a introdus în România pachetele de prevenție (abonamente) pentru companii, în urmă cu 20 de ani, dar și care a lansat primele abonamente de retail, destinate persoanelor fizice, precum și prima gamă de pachete pentru IMM-uri.

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro