Sursa medicalmanager.ro

Începând cu săptămâna viitoare, pacienții vor putea evalua experiența în spitale prin noul mecanism de măsurare a satisfacției, prin SMS și formular web. Astfel, vor fi contactaţi anual aproximativ jumătate dintre pacienţii care se externează din spitale. Se estimează că se vor trimite 5.400.000 de SMS-uri în toate reţelele naţionale. Un eşantion relevant de pacienţi selectați aleatoriu la nivelul fiecărui spital din România va fi contactat automat printr-un SMS care va conține un set de întrebări simple referitoare la:

– calitatea servicilor medicale
– curăţenia din spital
– interacţiunea cu personalul medical
– eventuale cazuri de corupţie.

Răspunsul pacienţilor va fi anonimizat şi apoi înregistrat într-un sistem informatic dezvoltat gratuit pentru Ministerul Sănătăţii de către Serviciul pentru Telecomunicaţii Speciale. SMS-ul de răspuns va fi gratuit pentru pacienți.

Situația rezultată din centralizarea datelor și analiza acestora va fi publicată trimestrial pe site-ul transparenta.ms.ro, administrat de Ministerului Sănătăţii și dezvoltat de GovITHub.

În acest moment, măsurarea satisfacției pacienților se bazează pe formulare tipărite care sunt completate de pacienţi în timpul internării, iar apoi introduse într-un sistem centralizat de către angajaţii spitalului. Această metodologie distorsionează rezultatele şi nu oferă o situaţie reală a experienţei pacientului în spital.

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro