Corpul de control al prim-ministrului urmează să finalizeze la sfârșitul lunii martie 2017 controlul la C.N.A.S., în legătură cu cardul de sănătate, iar Avocatul Poporului va continua să monitorizeze situația. Răspunsul guvernului, ca și al celorlalte autorități în domeniu este urmarea demersurilor și a anchetei realizate de către Avocatul Poporului în anul 2016 și începutul anului 2017. Sesizarea din oficiu și ancheta Avocatului Poporului a fost inițiată după apariția în presă, în luna octombrie 2016, a unor informații referitoare la blocarea cardului de sănătate, în care se specifica faptul că nu funcționează sistemul unic integrat, motiv pentru care medicii de familie nu au putut valida calitatea de asigurat și nici evita cozile de la cabinete.
În cadrul anchetei Avocatului Poporului, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a răspuns inițial, în parte la întrebări și a comunicat, între altele, faptul că medicul are un instrument de rezervă, iar la începutul lunii, își importă o personalizare a statutului asiguraților. Motivele ultimei întreruperi a sistemului au fost erorile de comunicație, iar Casa s-a angajat să comunice ultimul raport al acesteia cu privire la situația cardurilor. O soluție pentru îndepărtarea cauzei defecțiunilor, este încheierea unui nou contrat de mentenanță. La acel moment, mentenanța s-a realizat de proprii angajați.