O linie telefonica gratuita TelVerde, dar si un site au fost puse la dispozitia pacientilor pentru a se informa asupra drepturilor lor, in cadrul campaniei "Drepturile pacientilor: Pacientii informati au parte de servicii mai bune".

Campania "Drepturile pacientilor: Pacientii informati au parte de servicii mai bune" vizeazadeschiderea unei linii telefonice TelVerde (0800 080 444), unde pacientii pot suna, gratuit, de luni pana vineri, intre orele 8.00 si 20.30, dar si un website- drepturilepacientilor.info-, unde pot afla toate drepturile pe care le au.

In plus, cei care au plangeri legate de incalcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate.Voluntarii vor prelua sesizarile si, ulterior, o echipa de doctori si manageri in domeniul medical le va raspunde persoanelor care vor semnala incalcari ale drepturilor pacientilor, malpraxis sau conditionarea serviciilor medicale.

Campania a fost lansata miercuri de fostul presedinte al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) Cristian Busoi, europarlamentar in Comisia de Sanatate a Parlamentului European.

Cristian Busoi a precizat ca, din discutiile purtate cu pacientii, a reiesit ca cele mai multe persoane "nu-si cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci cand solicita servicii medicale". Printre drepturile mentionate de Busoi se afla si cel de a fi informat cu privire la tratamentul propus si alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege in cunostinta de cauza.

El a mai afirmat ca o institutie care sa se ocupe de apararea drepturilor pacientilor este necesara si trebuie infiintata de Guvern.

Sursa

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro