Nu puțini pacienți se plâng că doctorii îi tratează de sus, că le aruncă două vorbe, din care nu înțeleg nimic, și pleacă nedumeriți, ori că se răstesc la ei. Sunt cazuri și cazuri. Doctorul Octavian Mazilu este managerul Spitalului Municipal Timișoara, iar experiența sa în domeniul halatelor albe este îndelungată. „Luptă” de mult timp pe „frontul” medicinei și a învățat să-și lase problemele acasă, să nu le aducă la spital. Nu de alta, dar aici, în cadrul unității medicale, sunt alte probleme, care dacă se combină cu problemele personale ale doctorului nu cauzează decât alte… probleme. Doctorul Mazilu lucrează din 1991 în Spitalul Municipal Timișoara și spune că este necesară o comunicare permanentă a doctorului cu pacientul, bazată pe respect reciproc.

„Pacientul așteaptă evident o bună comunicare cu medicul pe care la acel moment l-a ales și practic i-a încredințat sănătatea. Evident, această bună comunicare face ca pacientul să fie conștient că este bine îngrijit, că este bine urmărit și că lucrurile se desfășoară sub atenta implicare a medicului terapeut. Vizitele, contravizitele, pansamentele, tot ceea ce ține de activitatea la pacient sunt modalități prin care omul este conștient de implicarea medicilor, pentru că de principiu o întreagă echipă participă. De multe ori, la anumite cazuri mai dau un telefon la colaboratori, după ce ajung acasă și întreb ce face pacientul cutare”, spune Octavian Mazilu.

Conform doctorului de la Spitalul Municipal Timișoara, lupta se dă în doi, iar medicul face echipă cu pacientul și colaborează îndeaproape.

„Pacientul este implicat și el în luptă, nu numai medicul. Pacientul trebuie să înțeleagă o suferință fizică presupusă de actul medical. Mediul în care se găsește el îl percepe ca pe unul foarte puțin prietenos. O atitudine lipsită de respect a doctorului față de pacient cred că este în primul rând o problemă de temperament și, în același timp, o problemă care poate însemna și o serie de lacune ale școlii medicale în care s-a format medicul. Când am intrat în spital ne detașăm de problemele personale, de probleme care nu țin de activitatea noastră”, spune Mazilu.

Iar o zi din viața unui doctor este plină. Cu toate acestea, spune Mazilu, doctorii trebuie să dea dovadă de respect față de pacienți.„Ca medic, o zi obișnuită din viața mea înseamnă raport de gardă, și nu de puține ori înaintea raportului deja anumiți pacienți, pe care îi consider cazuri mai grave, îi consult. Urmează apoi vizita în echipă la fiecare dintre pacienții secției și evident activitatea operatorie dublată de pansamentul pacienților operați, analiza noilor cazuri internate, prescrierea medicației la pacienții aflați în grija mea personală, în zilele respective, și, bineînțeles, orice alte probleme care se ivesc la pacient sau în buna funcționare a secției. Contravizita de seară este iarăși o activitate importantă în ceea ce privește actul medical, pentru că supravegherea pacientului trebuie să fie permanentă”, spune doctorul Octavian Mazilu, managerul Spitalului Municipal Timișoara.

Sursa

  • Newsletter

  • Medical Forum Targu Mures 24-25 aprilie 2024
    (Eveniment cu prezenta fizica)



  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro