De Craciun, exista doua surse mari de stres: pregatirile si cadourile. Acestea devin o problema atunci cand punem pe noi presiunea ca totul sa iasa cat mai bine, chiar perfect:

1Standarde nerealiste: „Totul trebuie să fie perfect... măcar în perioada asta a Crăciunului“. Cu toţii ne gândim la Crăciun ca la o zi în care dorinţele devin realitate, însă, presiunile pe care le punem asupra noastră ne schimbă dispoziţia şi devenim mai irascibili, mai neliniştiţi, avem dureri de cap, insomnii sau chiar conflicte cu familia.

IC MED surpriza

Ce este de făcut?

·  Stabileşte-ţi obiective realiste; nu-ţi propune foarte multe de făcut deoarece asta conduce la epuizare şi, ca urmare, la irascibilitate, deprimare. Nu-ţi crea aşteptări prea mari de la tine în scurtul timp care-ţi va fi la dispoziţie;

cu siguranţă nu toate lucrurile vor ieşi aşa cum vrei, pentru simplul motiv că uneori nu avem control complet asupra lor şi sunt mulţi factori externi care intervin

·  Deleagă cât de mult posibil şi preţuieşte timpul personal. Oamenilor le place să ajute şi să fie implicaţi. Nu face totul singur; oboseala şi suprasolicitarea îţi vor modifica în rău dispoziţia. Cu cât alegi să faci mai puţine, cu atât vei avea mai multă energie pentru lucrurile cu adevărat importante: familie, prieteni.

·  Fii flexibil, nu gândi în termeni absoluţi – „Totul sau nimic!“. Nu eşti foarte bine pregătit pentru Crăciun sau deloc, nu eşti cel mai bun sau cel mai prost bucătar, nu eşti cel mai bun părinte sau cel mai rău. De cele mai multe ori, lucrurile se petrec pe un continuum şi există între cele două extreme. Şansele de a fi mai satisfăcuţi si mai liniştiţi de Crăciun cresc cu cât suntem mai mult între cele două extreme.

·  Contruieşte propriile tradiţii: familiile evoluează şi se schimbă şi, ca urmare, se schimbă şi tradiţiile. De exemplu, multe dintre noi sunt femei care merg zilnic la muncă şi au avut sau au o mamă care a stat acasă sau care avea un program fix de 8 ore; în acest caz, este util să nu încercăm să reproducem exact Sărbătorile copilăriei noastre, ci să facem ceea ce putem face.

·  Oferă-ţi o pauză, mai ales atunci când simţi că nu ai timp pentru ea: în timpul zilelor supraaglomerate, lasă jos ceea ce ţii în mână – lista de cumpărături, cea de-a treia cană de cafea, agenda, telefonul pe care tocmai urma să-l foloseşti – şi stai în linişte 60 de secunde. Respiră adânc şi apoi reia-ţi actvitatea.  

2. Presiunea financiară: „Trebuie să găsesc cadoul perfect!“. Una dintre bucuriile acestei perioade este să oferi celorlalţi cadouri. Faptul că nu putem face acest lucru aşa cum am vrea, din cauza limitelor financiare, ne face să ne întristăm şi să fim frustraţi sau nemulţumiţi.

Ce este de făcut?

·  Creează-ţi un buget pentru cadouri şi cumpărături şi respectă-l. Aminteşte-ţi că Sărbătorile sunt, în primul rând, despre prezenţa alături de ceilalţi şi nu despre preţ.

·  Planifică din timp cumpărăturile şi achiziţionarea cadourilor. Pe ultima sută de metri s-ar putea să fim nevoiţi să nu ne mai uităm la bani.

·  Fii responsabil şi protejează-te: nu închide ochii data viitoare când îţi foloseşti cardul pentru cumpărături. Cheltuielile suplimentare de Sărbători nu te deprimă acum, dar vor pune o presiune suplimentară asupra ta în perioada care va urma. Reconsideră cheltuielile excesive legate de cadourile de Crăciun şi practică simplitatea, creativitatea, dragostea şi bunătatea.

  • Newsletter


  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro