Candy Crush este jucat zilnic de peste 93 de milioane de oameni, care platesc aproximativ 800.000 de dolari ca sa cumpere vieti virtuale pentru a ajunge la un alt nivel.
Anul trecut, compania care a lansat jocul, King Digital Entertainment, a declarat un venit net de 538 de milioane de dolari.
Multi jucatori recunosc ca aceasta aplicatie, care este gratuita, provoaca dependenta si le este foarte greu sa renunte la joc. Acum, cercetatorii au aflat de ce se intampla asta.
In primul rand, jocul este foarte simplu, fiind accesibil chiar si prescolarilor: trebuie doar sa potriviti trei bomboane de aceeasi culoare.
Primele etape ale jocului sunt foarte usor de terminat, ceea ce da utilizatorului un sentiment de satisfactie, care produce in creier eliberarea dopaminei, un hormon asociat cu recompensele. Astfel, simtim nevoia sa continuam jocul, pentru a prelungi aceasta placere.
Daca jocul ar continua la fel de simplu, utilizatorii s-ar plictisi repede, dar el devine tot mai complicat pe parcurs.