Postasii vor bate doar de doua ori la usa pentru a distribui la domiciliul asiguratilor din intregul judet cele 302.962 carduri, impreuna cu o scrisoare de informare. Cei care nu vor fi gasiti la domiciliu isi vor putea ridica „pasaportul de sanatate” de la de la CJAS.
Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate (CJAS) Buzau anunta locuitorii judetului ca in curand vor incepe sa primeasca, la domiciliu, cardurile nationale de asigurari de sanatate.
Potrivit unui comunicat remis de CJAS, in data de 5 septembrie 2014, la sediul Guvernului, CNAS a incheiat cu Compania Nationala Posta Romana contractul-cadru pentru serviciile de distribuire a cardului de sanatate la nivel national, pentru o perioada de patru ani.
Pretul unitar al serviciilor de distribuire a cardului national de asigurari sociale de sanatate este de 2,74 lei/trimitere postala cu confirmare de primire, la care se adauga TVA.
Conform contractului-cadru, CN Posta Romana va distribui la nivel national, in urmatorii patru ani, un numar de aproximativ 13,6 milioane de carduri de asigurari sociale de sanatate.
Corneliu Vasilescu, preseinte CJAS
Contractul subsecvent aferent contractului-cadru a fost semnat de catre Casa de Asigurari de Sanatate Buzau in data 02.09.2014. In judetul Buzau vor fi distribuite 302.962 carduri.
Zilele de preluare a cardurilor de la Imprimeria Nationala de catre reprezentantul CJAS Buzau si cel al Companiei Posta Romana – Oficiul Judetean Buzau vor fi 22, 29 septembrie, respectiv 6,13 si 20 octombrie 2014.
CN Posta Romana va efectua servicii de preluare, sortare, transport si distribuire a trimiterilor postale continand carduri nationale de asigurari sociale de sanatate pentru asiguratii sistemului de asigurari sociale de sanatate, insotite de o scrisoare de informare a asiguratului.
CN Posta Romana va livra cardurile nationale cu confirmare de primire, in termen de 20 de zile de la preluare, la locuinta fiecarui asigurat pentru care a fost emis cardul national de asigurari sociale de sanatate, in baza cartii de identitate si a semnaturii de primire, se arata in comunicatul amintit.
Cardul de sanatate se va distribui prin posta
In cazul in care asiguratul nu va fi gasit de catre distribuitor, acesta va fi instiintat printr-un aviz care va contine in clar, continutul trimiterii, respectiv „card national de asigurari de sanatate”, numarul de telefon al agentului postal sau al subunitatii postale de distribuire unde destinatarul poate anunta, optional, si data si intervalul orar in care este gasit la domiciliu in vederea inmanarii trimiterii.
Dupa ce se va face dovada ca s-a mers la domiciliul asiguratului de minim doua ori pentru a preda personal destinatarului cardul de sanatate, distribuitorul va returna cardul de sanatate la sediul Casei de Asigurari, in termen de 10 zile ulterioare termenului afectat livrarii.
Dupa acest termen, asiguratul isi poate ridica propriul card de sanatate de la Casa de Asigurari de Sanatate in evidenta careia se afla.
Cardul national de sanatate constituie codul de acces pentru toate sistemele informatice ale CNAS si contine datele de identificare ale asiguratului. El va deveni instrumentul de confirmare a prestarii tuturor serviciilor din sistem (PIAS), se mai mentioneaza in comunicatul amintit, semnat de Corneliu Georgian Vasilescu, presedinte – director general CJAS Buzau si de directorul Relatii Contractuale, Jr. Simona Anghel, care este si purtator de cuvant al institutiei.