"România liberă“ semnala încă din noiembrie anul trecut existenţa unor posibile fraude la nivelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, avertizând că numai 0,23% din pacienţii români cu probleme reale de sănătate beneficiază de astfel de servicii.
Măriuca Ivan, preşedintele Federaţiei Furnizorilor de Îngrijiri la Domiciliu din România (FFIDR), acuza, într-un interviu pentru RL, faptul că „foarte mulţi furnizori au realizat că este o formă de câştig şi şi-au dezvoltat societăţi comerciale şi, din acel moment, lucrurile au degenerat foarte tare. Pacienţii au început să fie vânaţi şi racolaţi de aceste societăţi comerciale şi nu mai ştii acum dacă pacientul are sau nu nevoie, dacă el vrea sau nu vrea să se ducă la -socie-tatea respectivă să fie îngrijit, se trezeşte pur şi -simplu în faţa unei recomandări şi vine un furnizor acasă, iar unii -dintre pacienţi nici nu ştiu că li s-a recomandat îngrijire la domiciliu. Pacientul a semnat o hârtie şi îi vine acasă o firmă de 2-3 ori, dar furnizorul decontează servicii pentru 30 de zile. Astfel se risipesc banii, sunt firme care câştigă şi 100.000 de euro pe lună, în condiţiile în care o vizită la domiciliul unui pacient este decontată cu 50 de lei“.