Se zice că după ce înveţi o limbă străină celelalte vor fi mult mai uşor de deprins. Ce putem spune însă despre copii, ştiind că pentru ei prima limba străină este chiar limba maternă? Un studiu citat de Science News oferă o ipoteză despre modul în care cei mici învaţă primele cuvinte.
Oamenii de ştiinţă au cercetat felul în care 30 de copii în vârstă de 19 luni au reacţionat la cuvinte şi obiecte noi. Copiilor li s-au arătat fotografii cu două lucruri pe care aceştia nu le mai văzuseră: un animal exotic şi o operă de artă abstractă. După ce copiii nu au mai putut vedea imaginile, li s-a dat să asculte o înregistrare în care doi adulţi vorbesc despre animalul exotic, folosind un nume inventat pentru acesta „dax”. În unele cazuri conversaţia conţinea propoziţii de tipul „dax plânge”, alteori referinţele erau vagi „dax este chiar aici”.
Când fotografiile au fost arătate din nou copiilor, cercetătorii au observat că cei care au auzit conversaţii conţinând verbe familiare au privit mai mult timp la animalul exotic. Copiii şi-au dat seama că doar o fiinţă poate plânge şi au ajuns la concluzia ca animalul din poze este un dax.
Practic, cei mici ascultă conversaţiile din jur şi creează, folosindu-se de verbele care definesc obiectele, o hartă a limbii materne.