Dificultățile de citire și de pronunție au fost considerate mult timp ca fiind legate, însă cercetători germani au descoperit în cadrul unui un nou studiu că cele două dizabilități sunt distincte, informează DPA.

Foto: (c) GRIGORE POPESCU/ AGERPRES ARHIVA

Ei eu identificat, în funcție de dizabilitate, probleme diferite ale memoriei de lucru, care este responsabilă pentru stocarea pe termen scurt și prelucrarea informațiilor.

Copiii cu probleme de citire au deficite în partea memoriei care coordonează simultan diverse activități și recuperează informații de la memoria pe termen lung, în timp ce copiii cu dificultăți de scriere au adesea probleme cu "bucla fonologică", o parte a memoriei de lucru responsabilă pentru informațiile verbale.

În cadrul studiului, care a durat mai mulți ani, au fost testați 365 de copii cu dizabilități diferite, în timp ce o sută au servit ca grup de control.

Studiul a fost realizat de centrul de cercetare interdisciplinar IDeA, cu sediul la Frankfurt și fondat de Institutul German pentru Cercetare Educațională Internațională, de Universitatea Goethe din Frankfurt și Institutul Sigmund Freud.

AGERPRES/(AS — autor: Ana Bîgu, editor: Mariana Ionescu)

Sursa

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro