Adresa de email pentru a trimite intrebari despre cardul de sanatate: mihai.bejat@casan.ro
INTREBARI :
Cind mergem sa facem o consultatie la domiciliul pacientului trebuie sa luam cu noi laptopul, cititorul de card si internetul pe care nu-l are pacientul, cel putin in mediul rural?!?! Dr .P
1-cum se va proceda cu consulturile la domiciliu dupa introducerea obligativitatii utilizarii cardului?
2-cum se procedeaza la cabinetele organizate in SRL cu mai multi medici si mai multe cabinete? fiecare cabinet un cititor? sau exista posibilitatea unui server care sa faca posibila existenta unui singur cititor la receptie si pacientul se directionaza ptr cabinetul unde este programat consultul-in conditiile existentei unei retele in centrul medical respectiv
3-daca din motive independente de utilizatori se blocheaza cardul...cum beneficiaza asiguratul de servicu medical decontat de cas in acel moment?
4-cum se vor acorda consultatii pe pachet minimal ptr neasigurati? ei banuiesc ca nu au card...??
5- in caz de pierdere sau deteriorare a cardului,cu adeverinta eliberata de cas,in ce mod se poate acorda serviciu medical platit de cas ..in lipsa cardului ...
6-Avand ini vedere ca pe piata sunt f greu de gasit cititoare si multe firme au confirmat intrarea lor in tara doar in ianuarie la sfarsit...cum se va gestiona- aceasta problema? care este momentul in care se va lucra excusiv cu card?
7- cardul are alta functie in afara de certificarea prezentei asiguratului in cabinet si a validarii serv medical platibil de cas?
CERTIFICA CALITATEA DE ASIGURAT SI CATEGORIA PE CARE O ARE POSESORUL CARDULUI IN MEMENTUL INTRODUCERII ACESTUIA IN CITITOR?
Cum se va activa cardul ?, si ce contine cardul de sanatate
Ce sa faci daca ai pierdut cardul de sanatate ? Poti sa soliciti un duplicat ?
Cum o sa foloseasca farmacistul cardul de sanatate in momentul in care elibereaza reteta
Cardul va fi inactiv. Cum trebuie activat?
Cardul de sanatate primit acasa de asigurat este inactiv. Intrat in posesia cardului de sanatate, asiguratul il va prezenta pentru activare la prima vizita la un furnizor de servicii medicale.
Mai exact, pin-ul de transport al cardului national (000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinatie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus si confirmat personal de catre pacient.
Atentie! Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul ramane in stare inactiva si nu poate confirma servicii medicale in sistem. Acest pin va fi introdus de catre asigurat ori de cate ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea si, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurarilor sociale de sanatate.
Potrivit CNAS, se pot chiar introduce alte date suplimentare pe cardul de sanatate, insa aceasta masura este optionala si se realizeaza doar la medicul de familie. De asemenea, aceasta etapa nu trebuie sa se realizeze concomitent cu activarea cardului, ci asiguratul poate decide ulterior introducerea de noi informatii.
Cardul national va face dovada calitatii de asigurat si va confirma prezenta asiguratului la furnizorul de servicii medicale.
“Prin implementarea acestui sistem informatic, banii din sistemul asigurarilor de sanatate vor fi cheltuiti mai eficient si mai transparent. Unul dintre principalele obiective ale CNAS este ca, incepand de anul viitor, toate serviciile medicale sa fie validate si decontate doar prin intermediul cardului national”, puncteaza institutia.
Cum arata cardul de sanatate?
Modelul cardului national de asigurari sociale de sanatate, precum si informatiile inscrise pe cipul documentului au fost stabilite, inca din 2012, prin Ordinul Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. 633/2012, prevederile nefiind schimbate de-atunci.
Conform actului normativ mentionat, cardul national de sanatate va trebui sa respecte urmatorul model:
Pe fata cardului se vor trece urmatoarele date:
Pe verso sunt inscrise date generale, pe care asiguratii trebuie sa le respecte: