Foarte mulți oameni nu conștientizează faptul că la Unitatea de Primiri Urgențe nu trebuie să ajungă cu cazuri simple. Medicul de familie este cel care îi poate ajuta în astfel de situații, iar la urgență trebuie să ajungă doar în momentele critice. Programele de educație medicală vin în sprijinul cetățenilor şi ușurează munca medicilor care se luptă să lămurească pacienții care nu sunt foarte înțelegători.
Specialiştii în domeniu spun că educația medicală este o problemă care necesită multă muncă de lămurire. Şi asta pentru că oamenii veniți la sistemul de primiri urgențe cu probleme minore au pretenția de a fi tratați pe loc, ceea ce îngreunează activitatea medicilor care sunt obligați să trateze orice fel de caz.
Managerii unităţilor sanitare spun că la secţia URGENŢE există un triaj al pacienților sosiți. Astfel ei sunt împărțiți în cazuri majore și minore. Și pentru că personalul medical este restrâns pacienții sunt nevoiţi să aştepte chiar şi cteva ore. De exemplu în Spitalul Municipal Medgidia, sunt trei medici de gardă, iar volumul zilnic de pacienți care ajung la urgenţă este de minim 80. Când hotărăsc oamenii că trebuie să ajungă la urgența spitalului?
Pe vremuri în școli existau programe de sănătate, dar din păcate acum nimeni nu mai pune mare preţ pe educaţia medicală. Specialiştii spun că elevii au nevoie de instruire astfel încât atunci când vor crește să pună în aplicare normele studiate şi să nu mai ajungă la urgenţe pentru o banală răceală. În acest mod noile generații şi-ar cultiva respectul față de medici. Statisticile arată că în zilele noastre între 5 şi 10% dintre oameni se arată interesați de activitatea doctorilor, de modul în care trebuie să acționeze ei ca și pacienți în spital, sau cum să ajute semenii ce se află în situații critice. De cele mai multe ori aceștia se implică în activități de voluntariat care îi ajută să înţeleagă sistemul medical din România.