Este vorba dspre o noua actiune indedita inscrisa in calendarul campaniei Zambeste Romania.

Incepand de maine, intra in vigoare programul „Rabla pentru periuta ta”, in cadrul caruia oricine va putea primi o periuta de dinti noua in schimbul celei vechi, cu conditia sa se prezinte cu periuta uzata la unul din corturile campaniei, care vor fi amplasate in perioada urmatoare in mai multe orase ale tarii.

Startul programului se va da maine, in Bucuresti, unde un astfel de cort va fi amplasat in Parcul Tineretului.

In fapt este vorba despre o caravana, nu de un proagram de sanatate la nivel national, actiunea facand parte din campania Zambeste Romania, demarata in urma cu doi ani. Cei care se vor prezenta la cortul campaniei cu periuta veche primesc gratuit, in schimb, o periuta noua de dinti si un cupon de reducere intre 30 si 50 la suta pentru o anumita gama de pasta de dinti, precum si sfaturi din partea unor specialisti in sanatatea orala. Fiecare persoana care se prezinta poate veni cu maximum trei periute de dinti uzate. Totodata, cei care vin la cortul Rabla vor avea ocazia sa isi graveze numele pe noile periute de dinti, printr-un procedeu de personalizare.

Caravana va continua in luna septembrie si octombrie si in alte orase din tara, dupa cum urmeaza: Constanta, duminica, 14 septembrie, in fata la City Mall, Brasov, sambata, 20 septembrie, in Piata Sfatului, la fantana arteziana, Iasi, 27 septembrie, in fata Palatului Culturii, Cluj-Napoca, 4 octombrie, pe Bulevardul Eroilor, in continuarea Pietei Matei Corvin, Oradea, 5 octombrie, in Centrul Vechi, pe str. Republicii si Galati, 11 octombrie, in fata Casei de Cultura.

Initiativa promoveaza obiceiurile corecte de igiena orala, ca raspuns la statisticile ingrijoratoare cu privire la sanatatea dintilor romanilor. Cele mai recente studii de piata arata ca un roman foloseste in medie, la nivel urban, aceeasi periuta de dinti timp de 2 ani, desi medicii stomatologi recomanda schimbarea periutei de dinti o data la 3 luni.

Bucurestenii folosesc, in medie, o periuta pe an. De asemenea, fiecare roman consuma in medie 1,39 de tuburi de pasta de dinti pe an, in crestere usoara fata de datele nationale de anul anterior.

Campania Zambeste Romania a fost dezvoltata in 2012 de GSK Consumer Healthcare, cu ajutorul specialistilor in igiena orala, pentru a facilita accesul la educatie si la preventie, in vederea imbunatatirii sanatatii orale in randul populatiei din Romania. Proiectul face parte din Platforma Europeana pentru o Sanatate Orala mai Buna, ampla initiativa europeana lansata in 2012.

Sursa

"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro