Principala schimbare este că acestea se vor trece săptămânal într-un registru electronic unic de monitorizare pentru fiecare secţie, iar toţi angajaţii din spital, de la asistenţi, medici şi până la personalul din conducere vor fi responsabili de cum se va face monitorizarea, şi nu doar medicul epidemiolog, aşa cum era până acum. „Prin acest ordin sunt stabilite atribuţii clare pentru fiecare categorie de personal, începând de la medicul curant, la asistent medical şef, director medical sau manager. Se doreşte o raportare cât mai exactă a infecţiilor, pentru depistarea precoce a acestora, fără să mai fie probleme de subraportare, cum au fost până acum“, a precizat dr. Liviu Stafie, directorul Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Iaşi.
Astfel, în fiecare zi de luni, toate secţiile unui spital vor înregistra cazurile de infecţii nosocomiale, inclusiv cele de suspiciune pentru săptămâna precedentă. „Acest registru este înfiinţat la nivelul fiecărei secţii, iar confirmarea sau infirmarea cazurilor o dă epidemiologul, de exemplu, eu raportez că există suspiciunea, se face anchetă şi se stabileşte de unde provine infecţia“, a precizat dr. Florentina Popa, medic epidemiolog şi director de îngrijiri al Spitalului de Recuperare. Aceasta a mai explicat că raportările săptămânale sunt transmise mai departe către Compartimentul de Supraveghere şi Control al Infecţiilor Nosocomiale şi către managerul unităţii, urmând ca, la final de lună, raportarea integrală să se facă la DSP. „Prin această schimbare, responsabilizarea e mai mare, de toate se ocupa până acum epidemiologul, iar munca era una uriaşă, era dificil să gestionezi atâtea cazuri. Astfel, tot personalul este obligat să se implice în limitarea infecţiilor. De asemenea, pentru că raportările vor fi publice şi pe site, pacientul va şti care este situaţia în spital, va fi o transparenţă mai mare“, a precizat ec. Carmen Cumpăt, managerul Spitalului de Recuperare.