Norme Coca 2023 - 2024

Mulţi dintre noi avem nevoie de o ceaşcă de cafea dimineaţa pentru a ne trezi. Dacă vrem să profităm cu adevărat de efectele cafelei trebuie să o consumăm însă doar între anumite ore.

Ceasul intern pe care încercăm să îl accelerăm în momentul în care luăm în mână ceaşca de cafea este, de fapt, ritmul nostru circadian care determină cât de somnoroşi sau alerţi suntem pe parcursul zilei prin eliberarea în organism a unui hormon numit cortizol. Corpurile noastre produc o cantitatea mare de cortizol între orele 8 şi 9 dimineaţa.

Dacă bei cafea în acest interval nu doar că vei limita efectele cofeinei, dar îţi vei face şi corpul să dezvolte o toleranţă la aceasta. Deci cafeaua nu te va ajuta între orele 8:00-9:00 şi pe termen lung vei avea nevoie de o cantitate mai mare pentru a-i simţi efecte.

Pentru a te bucura din plin de efectele cafelei trebuie să o consumi în perioadele în care nivelul cortizolului scade. Dacă hormonul este eliberat în cantităţile cele mai mari între 8:00-9:00, apoi între 12:00-13:00 şi între 17:30-18:30, este bine să bei cafea la cel puţin o jumătate de oră după aceste intervale.

De dimineaţă, cel mai bine este dacă bei cafeaua între orele 9:30 şi 11:30.

Sursă: Science Alert

  • Newsletter


  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro