Potrivit dispozitiilor art. 7 alin. (1) din HG 161/2006 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, modificata prin HG 37/2010, angajatorul are obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora.
Continutul mimin al dosarului personal al salariatului este prevazut in dispozitiile alin. (2) din acelasi articol. Astfel, dosarul personal al salariatului cuprinde cel putin: actele necesare angajarii, contractul individual de munca, actele aditionale si celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca, precum si orice alte documente care certifica legalitatea si corectitudinea completarii in registru.
In privinta actelor specifice activitatii privind sanatatea si securitatea in munca mentionam si fisele de instruire la angajare si cele periodice ale salariatior.
Daca in unitate aveti salariate gravide, care au nascut recent sau care alapteaza veti avea in vedere si protectia acestora la locul de munca, cu intocmirea documentelor necesare in acest caz.
Tot din mentiunile facute de inspectoratele teritoriale de munca aflam ca din punct de vedere al sanatatii si securitatii in munca, in functie de activitatea desfasurata in cadrul societatii, in cazul unui control efectuat de catre inspectorii de munca vi se pot solicita urmatoarele:
1. Certificatul de inmatriculare la Registrul Comertului cu anexele aferente;
2. Autorizatia de functionare din punct de vedere al protectiei muncii;
3. Decizii interne pentru:
- personalul cu atributii in domeniul SSM
- componenta serviciului de SSM
- conducatorii locurilor de munca;
- personalul cu responsabilitati conform NSSM (ex. manipulare depozitare recipiente cu oxigen; deservire instalatii aer comprimat).
4. Documentele Comitetului de Securitate si Sanatate in Munca (CSSM):
- decizia de infiintare;
- raportul anual al conducatorului unitatii in CSSM cu privire la situatia securitatii si sanatatii in munca;
- raportul medicului care asigura supravegherea starii de sanatate a salariatilor;
- planul anual de masuri in domeniul SSM si fondul de cheltuieli necesar
- programul de activitate al serviciului de SSM
5. Evaluarea riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala la locurile de munca;

6. Dosarul medical individual;

7. Fisa de aptitudini;
8. Inscrierea in fisa de instructaj „Apt pentru lucru la inaltime ;
9. Foaia de parcurs;
10. Raport de sedinta siguranta circulatiei;
11. Nota de comanda reparatii;
12. Programe de instruire, testare pe meserii sau activitati;
13. Masuri tehnico oarganizatorice de prevenire, alarmare, intreventie, evacuare si prim ajutor;
14. Tematici de instruire;
15. Diploma de absolvire a cursurilor de protectia muncii
16. Verificarea testelor utilizate pentru evaluarea cunostintelor in procesul de instruire;
17. Fisele individuale de instructaj de protectia muncii
18. Procese verbale care sa ateste modul de efectuare a instructajului periodic;
19. Foaie de prezenta;
20. Normativul intern de acordare a echipamentelor individuale de protectie (EIP) si de lucru (EIL), corespunzator riscurilor activitatii;
21. Certificate de conformitate pentru EIP si EIL;
22. Fise de magazie pentru dotarea cu EIP;
23. Documentele care sa ateste ca ET utilizate in cadrul unitatii sunt certificate de organismele competente, potrivit legii;
24. Registre de supraveghere a parametrilor tehnologici a instalatiilor in functiune
25. Contractul colectiv de munca intocmit la nivelul unitatii (clauzele referitoare laprotectia muncii la timpul de munca, regimul pauzelor, munca in schimburi si intensitatea acesteia);
26. Regulamentul de Organizare si Functionare si Regulamentul Intern;
27. Masuri tehnice si/sau organizatorice luate pentru protectia impotriva electrocutarii prin atingere directa si indirecta;
28. Buletine de verificari PRAM;
29. Determinarile de noxe, in cazul unitatilor cu tehnologii care degaja noxe chimice ( in vederea stabilirii masurilor specifice de protectie a muncii);
30. Determinarea limitelor de zgomot la locurile de munca (daca sunt sub cele maxim admise pentru protectia neuropsihica si psihosenzoriala a executantilor);
31. Reguli proprii pentru aplicarea normelor de protectia muncii corespunzator conditiilor in care se desfasoara activitatea la locurile de munca;
32. Autorizarea din punct de vedere al protectiei muncii pentru salariatii care exercita meserii ce trebuie autorizate;
33. Evidenta locurilor de munca cu conditii deosebite: vatamatoare, grele si periculoase;
34. Certificate medicale cu diagnostic accident ;
35. Implementare noilor prescriptii minime pentru semnalizarea de securitate si/sau sanatate in munca;
36. Documentul privind protectia la explozie si evaluarea riscurilor de explozie;
37. Buletine de verificare metrologica a AMC–urilor din dotare;
38. Verificarile ISCIR;
39. Fisa postului;
40. Permisul de lucru cu foc;
41. Permis gass free, in situatiile de lucrari in spatii inchise unde exista pericol de explozie;
42. Documentul privind protectia la explozie;
43. Autorizatie de lucru in zone Ex;
44. Proiect de zonare Ex si clasificarea ariilor periculoase;
45. Plan tehnic de exploatare;
46. Registrul de evidenta a elementelor pentru legare a sarcinilor, dupa caz;
47. Registrul cu orele de functionare a echipamentelor tehnice (ET) (ex.compresoare)
48. Programul de revizii si reparatii a ET din dotare;
49. Plan de evacuare in caz de urgenta;
50. Registre de evidenta a accidentatilor in munca;
51. Registre de evidenta a accidentelor usoare;
52. Registre de evidenta a incidentelor periculoase;
53. Registre de evidenta a imbolnavirilor profesionale;
54. Raportare semestriala a accidentelor de munca;
55. Registrul de serviciu la bordul navelor;
56. Registrul pentru substante toxice;
57. Registrul de evidenta a materialelor explozive;
58. Formular comanda si indeplinirea comenzii pentru utilizarea materialelor explosive;
59. Cartea tehnica a utilajului;
60. Instructiuni de lucru;
61. Proces verbal de punere in functiune a schelei;
62. Conventiile de lucru;
63. Proiectele de executie a constructurilor, ET;
64. Masurile preventive si metodele de lucru stabilite de angajator;
65. Proces verbal de control propriu din punct de vedere al protectiei muncii;
66. Materiale necesare informarii si educarii angajatilor;
67. Fisele tehnice de securitate pentru substante toxice;
68. Contractele de lucrari;
69. Modul de acorare a materialelor igienico sanitare;
70. Fisa de expunere la riscuri profesionale;
71. Evidenta nominala a angajatilor cu handicap si a celor cu varsta sub 18 ani;
72. Dosare de cercetare a accidentelor cu ITM;
73. Registrul unic de control.
Alaturi de mentiunile anterior facute, avand in vedere practicile diferite ale inspectorilor de munca, sfatul nostru este sa va informati asupra exigentelor inspectoratului teritorial de munca de care apartineti.
"Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
Michel de Montaigne
"Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
admin@amfms.ro