Copiii au parte de un somn mai bun, se descurcă mai bine la scoală, se comportă mai bine si au parte de mai multe beneficii de sănătate atunci când părintii le limitează continutul si timpul petrecut în fata unui computer sau a televizorului, arată un nou studiu.
Douglas Gentile, coordonatorul studiul, profesor asociat de psihologie la Universitatea Iowa, spune că efectul nu este imediat, fapt care îngreunează observarea lui de către părinti. Drept rezultat, părintii ar putea crede că nu merită efortul de a monitoriza si limita folosirea media de către copii.
„Atunci când părintii sunt implicati, există un efect protector puternic într-o gamă variată de aspecte pe care, probabil, nu s-ar fi asteptat să le vadă”, spune Gentile. „Cu toate acestea, este probabil că părintii să nu observe că impunerea unor limite asupra media copiilor are aceste efecte sapte luni mai târziu”.
Luând în considerare că media copiilor este de mai mult de 40 de ore petrecute în fata monitorului într-o săptămână, fără să fie luat în calcul timpul petrecut în fata computerului la scoală, chiar si mici modificări pot face o diferentă, spun cercetătorii. Ei nu sugerează ca părintii să elimine complet timpul petrecut în fata ecranului, dar să găsească un echilibru sănătos.
Mai mult, timpul limitat din fata ecranului influentează indirect indexul de masă corporală. Studiul a descoperit că tinerii dormeau mai mult dacă părintii limitau timpul din fata ecranului, fapt ce a rezultat, de asemenea, într-un risc mai mic de aparitia a obezitătii. Părintii care au limitat expunerea la media violente au determinat un comportament prosocial crescut si un comportament agresiv mai scăzut sapte luni mai târziu.
Cercetătorii au analizat obiceiurile media a peste 1.300 de scolari care au fost recrutati pentru a participa într-un program de prevenire a obezitătii. Studentii si părintii au fost chestionati pentru limitele de timp petrecut în fata ecranului, expunerea la media violente, orele de culcare si comportament. Profesorii au raportat notele si au comentat despre comportamentul scolarilor, iar asistentele medicale ale scolilor au măsurat înăltimea si greutate fiecărui copil.
Cercetătorii au adunat date la începutul programul si sapte luni mai târziu. Analizând acesti factori în mod colectiv pe parcursul unui an scolar, a fost mai usor pentru oamenii de stiintă să identifice tipare care ar fi dificil de recunoscut în copiii individuali.
Sursa: Futurity