Cardul de sănătate le-a dat din nou bătăi de cap medicilor de familie, care nu au putut valida serviciile. În consecinţă, o parte din pacienţii care le-au trecut pragul pentru consultaţii, bilete de trimitere sau reţete compensate, fie au avut de aşteptat ore în şir fie au fost trimişi acasă.
Medicii de familie susţin însă că situaţia nu mai poate continua aşa şi afirmă că, dacă vor mai exista întreruperi mai mari de patru ore ale sistemului informatic, vor notifica autorităţile competente, să rezolve această problemă. „În ciuda numeroaselor noastre avertismente, CNAS nu este capabilă să ofere un sistem informatic funcţional şi nici să recunoască atunci când sistemul nu funcţionează, pentru ca pacienţii noştri să primească la timp serviciile medicale de care au nevoie, precum si respectul pe care îl merită”, a declarat Rodica Tănăsescu, preşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei (SNMF).
„Nu mai putem valida serviciile” Specialiştii atrag însă atenţia că deşi autorităţile susţin că serviciile pot fi validate într-un interval de 72 de ore, ele nu mai pot fi introduse luni în sistem. „Nefuncţionarea joi şi vineri va duce automat la invalidarea serviciilor, deoarece este depăşit termenul de 72 de ore impus”, mai transmit medicii de familie, adăugând că dacă lucrează în sistem offline nu pot verifica şi calitatea de asiguraţi a pacienţilor lor. În plus, aceştia nu pot verifica depăşirea numărului de medicamente primite de pacient, precum şi alte informaţii care există în contract şi pe care sunt obligaţi să le deţină. Doctorii au lansat, de altfel, o petiţie prin care cer inclusiv auditarea platformei informatice pentru rezolvarea acestor probleme...citeste mai departe
Autor Claudia Spridon