Nu este vorba nici despre ceaiuri-minune, nici despre vreun praf sau vreun medicament, ci despre mici modificari ale obiceiurilor de zi cu zi care te vor ajuta sa te simti satul fara sa mananci mult si chiar sa slabesti.

Dacă mănânci echilibrat pe tot parcursul zilei, nu vei mai fi tentat de micile escapade în frigider la miez de noapte !

Un motiv în plus să mănânci nuci

Ar putea părea ciudat, dar specialiştii ne asigură că o dietă în care nu doar că nu excludem grăsimile, ci le privilegiem, ne-ar putea ajuta să slăbim. Evident, nu este vorba despre orice fel de grăsimi.

Cercetătorii de la Universitatea California din Irvine au descoperit că acidul oleic, un tip de grăsime „bună“ declanşează mecanismul de producere la nivelul intestinului subţire a unei substanţe numită oleoilentanolamidă, un compus care transmite semnale de saţietate creierului.

Surse excelente de astfel de acizi graşi sunt nucile (alune, migdale, caju, nuci), avocado şi uleiul de măsline extravirgin. De asemenea, consumul de asemenea grăsimi se asociază cu un bonus, potrivit medicului Cynthia Sass, citată de Health.com: grăsimea întârzie golirea stomacului, ceea ce ne ajută să ne simţim sătui un timp îndelungat.

Taie-ţi mâncarea în bucăţi mici

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea de Stat din Arizona au descoperit, în urma unui studiu, că atunci când ne tăiem mâncarea din farfurie în bucăţi mici avem tendinţa să mâncăm mai puţin, fiindcă ne simţim sătui mai repede. Chiar dacă la final am consumat acelaşi număr de calorii, vom fi avantajaţi în cazul în care am mâncat cu îmbucături mici: următoarea masă o vom lua mult mai târziu, nefiindu-ne foame prea rapid şi, în plus, vom mânca mai puţin la următoarea masă.

În cadrul cercetării americane, unor studenţi li s-a dat să mănânce o chiflă întreagă, iar altora acelaşi tip de chiflă, dar tăiată în patru bucăţi. Cei care au primit chifla întreagă au terminat-o mult mai repede şi din mai puţine îmbucături. Dar ceilalţi nu au mai avut nevoie de mâncare câteva ore după experiment.

Condimentele îţi învăluie simţurile şi te ajută să te saturi rapid

Dacă adaugi condimente puternice în mâncare, cum sunt ghimbirul proaspăt dat pe răzătoare, menta proaspătă, scorţişoara, busuiocul şi rozmarinul, nu doar că vei beneficia de un plus de antioxidanţi şi îţi vei bucura papilele gustative, dar te vei şi sătura mai repede, susţine specialista Cynthia Sass.

Include secara în dieta zilnică

Recomandarea de a mânca zilnic cereale integrale am tot auzit-o. Dintre acestea, însă, cea care deţine o capacitate importantă de a ne tăia apetitul este secara integrală. Consumul de secară provoacă un nivel de insulină mai mic decât în cazul altor cereale integrale, ne face să ne simţim plini mai mult timp şi, desigur, ne face să mâncăm mai puţin pe tot parcursul zilei.

Cel mai simplu mod de a include secara în dieta ta este să mănânci biscuiţi speciali cu această cereală (cu o cantitate cât mai mică de zahăr), paste sau chiar fulgi de secară.

Cine mănâncă încet mănâncă şi mai puţin

E clar pentru toată lumea că atunci când mâncăm rapid, din câteva înghiţituri, nici nu ne săturăm prea bine, nici nu ne vom simţi bine (ne balonăm, de exemplu). În plus, în timp, ne îngrăşăm, fiindcă avem tendinţa să mâncăm mai mult decât avem nevoie.

Specialiştii recomandă ca, pentru a reuşi să avem un ritm mai lent la masă, să apelăm la câteva trucuri: să punem tacâmurile la loc pe masă după fiecare îmbucătură, să tragem aer în piept şi abia apoi să continuăm. Şi, desigur, să ne oprim din mâncat în momentul în care simţim că aproape ne-am săturat.

Sursa

  • Newsletter


  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro