Pacienții și medicii sunt nevoiți să lupte zilnic cu birocrația din sănătate. De multe ori, pacienții sunt plimbați între medici până să primească tratamentul sau îngrijirile medicale de care au nevoie. Informatizarea sistemului de sănătate prin rețeta electronică, card de sănătate, dosar electronic trebuia să eficientizeze munca medicilor și să crească accesul pacienților la serviciile medicale. Cu toate acestea, bolnavii încă plimbă hârtii de la un medic la altul, iar medicii se plâng de faptul că „hârțogăria“ le mănâncă mult din timpul consultației.
Autor Ana-Maria PREDILĂ Sursa GDS.ro
Un pacient care își fracturează piciorul este nevoit să facă mai multe drumuri între cabinetele medicale până să obțină concediu medical. Spitalul nu poate să îi acorde concediu dacă nu a fost internat, iar medicul de familie nu poate să îi dea mai mult de zece zile, timp în care fractura nu se vindecă. Odată ajuns la medicul specialist, pacientul este nevoit să stea pe o listă de așteptare pentru că numărul consultațiilor decontate de Casa de Asigurări de Sănătate este limitat, iar spitalele nu vor să își încarce cheltuielile cu astfel de servicii. Așadar, cine are ghinionul să își fractureze piciorul trebuie să se lupte pentru concediu medical cu un sistem birocratic absurd.
Mult mai simplu ar fi ca medicul specialist din Urgență, care constată gravitatea fracturii după ce pune ghipsul, să emită și concediul medical pentru perioada în care pacientul nu are voie să se miște. Sistemul de sănătate pare de multe ori gândit în așa fel încât să descurajeze pacientul.
„Mai mult de jumătate din timpul consultației este consumat de activitatea birocratică“
Cea mai mare birocrație este la ....