La camera de primiri urgențe, persoanele care au o problemă foarte gravă au prioritare și nu cele care vin primele.

Unii oameni nu înțeleg acest lucru, iar dovada o aveți în clipul de mai jos în care un medic este pus într-o situație dificilă din cauza unui bărbat care nu înțelege care sunt proritățile într-un spital.

Alina D., o fostă pacientă a medicului de la Spitalul Floreasca din Capitală, care apare în înregistrare, vorbește despre doctorul care, la un moment dat, i-a salvat viața. Femeia explică faptul că lucrurile nu sunt așa cum par la prima vedere.

"Ca tot omul care are cont pe rețelele de socializare, am intrat și eu în contul meu să văd ce se mai întâmplă. Surpriză: găsesc un clip "premeditat" chiar cu medicul care, acum ceva timp, îmi salva viața! Am simțit o furie de nedescris față de cel care a facut această filmare, apoi m-a cuprins o stare de dezamăgire profundă. E așa ușor să arunci cu noroi...

Să vă povestesc ce se întâmplă in clipul de mai jos: un aparținător (ne gândim că este aparținător după starea foarte bună de sănătate în care se prezintă) intră în camera de primiri urgențe și consultații chirurgicale din Spitalul Clinic de Urgența Floreasca București, dorind să înțeleagă de ce, după ce a așteptat o vreme la coadă, nu este consultată încă persoana cu care venise! Apoi începe să ridice tot felul de pretenții, reținând medicul din munca sa și avand un ton grav și calm, se vede controlat, pentru a dovedi că medicul, vezi Doamne, nu comunică cum și-ar dori și eventual își permite să îl și dea afară de unde chiar trebuia dat afară de către agentul de pază.

Ca pacient care a ajuns exact la acest medic (dar și ca persoană care a studiat la UMFB), simt nevoia să povestesc ce se petrece la camera de gardă, pentru a liniști poate spiritele sau pur și simplu pentru ca viitorii pacienți să înțeleagă mai bine ce se întâmplă și să aprecieze medicii buni rămași în țară. Nu că aș dori cuiva să ajungă la urgență, dar prea puțini dintre noi nu au pășit pragul unei astfel de secții, fie cu o problemă proprie, fie cu o boală a unui om drag. În urgență, pacienții nu sunt consultați după cum s-au așezat la coadă, ci după gravitatea urgenței.

Pe scurt, pacienții cu cel mai mare risc de a muri sunt consultați primii, prioritar, înaintea celor care poate stau la coadă de ore! Ar fi fost absolut stupid ca eu, cu peritonită, să aștept ore până ce vor fi consultați cei 20 de pacienți ce stăteau la coadă, care cu o fractură ușoară, care cu o luxație, ba unii cu viroză (care ar fi putut fi consultați chiar și de medicul de familie)! Cu siguranță nu mai apucăm consultația, ci aș fi fost condusă spre morgă... Mare scandal a fost că am intrat în față altora, mai să mă apuce de mâneca să mă tragă afară din cameră de consultații! Că oamenii nu au răbdare...

Acest clip se vede clar că este premeditat, că aparținătorul s-a gândit să facă un video în care nu a înțeles că nu va fi el eroul, ci cel care salvează atâtea vieți. Iar pe acest medic l-am cunoscut, că doar el m-a operat și va spun că este tare greu să îl scoți din pepeni. Chiar trebuie să fii perseverent... Iar acest aparținător pare a fi, căci nu se conformează normelor la rugămințile omenești adresate de medic, ci abia când aude chirurgul țipând, ajuns la capătul răbdării și roșu la față se hotărăște să iasă din încăpere. Bravo, ți-ai atins scopul, să demonstrezi că și doctorii sunt oameni și au și ei limite...

 

Doctorul din acest clip este un EXTRAORDINAR chirurg, făcând parte dintr-o echipă de elită a chirurgiei din România, LA AI CĂREI MEDICI TÂNJESC MAI MARILE STATE ALE LUMII. Dar presă a găsit profitabil a face scandal pe seamă medicilor, însă nu a găsit util să vorbească despre valorile medicale pe care le avem, decât sporadic... ", a scris Alina D, conform Kudika.

 

Sursa

  • Newsletter


  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro