Sanofi a prezentat recent, în cadrul unui Seminar Tematic privind Medicamentele Noi, intenţia de a lansa noi medicamente şi vaccinuri cu potenţial ridicat, generând astfel aproximativ 18 noi lansări în perioada 2014-2020. Aceste noi lansări au potenţialul de a genera vânzări cumulate de peste €30 miliarde în primii 5 ani(1),(2) şi confirmă dezvoltarea puternică a ariei de cercetare şi dezvoltare a companiei, precum şi capacitatea acesteia de a genera noi terapii într-o gamă largă de arii terapeutice.
“Aceste lansări potenţiale confirmă strategia Sanofi, adoptată în 2008, şi demonstrează clar avântul puternic al portofoliului de cercetare şi dezvoltare al companiei”, a declarat Serge Weinberg, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO Sanofi. “Pe măsură ce ne îndreptăm spre această perioadă de lansări succesive de produse noi, investim în excelenţa în lansare şi execuţie, continuând, în acelaşi timp, să promovăm inovaţia pentru a ne extinde portofoliul existent de produse aflate în dezvoltare”.
Seminarul Sanofi a cuprins o serie de prezentări referitoare la nouă medicamente şi vaccinuri noi:
Boli rare:
Scleroză multiplă (SM):
Boală cardiovasculară:
Diabet:
Vaccinuri:
Imunologie și Inflamaţie:
“Echipele de cercetare şi dezvoltare ale Sanofi Global au creat o dinamică impresionantă care valorifică talentele interne şi inovaţia deschisă pentru a deschide noi drumuri în industrie”, a declarat Elias Zerhouni, MD, President, Global Research and Development, Sanofi. “Sanofi are potenţialul de a lansa până la 6 noi medicamente în 2015 şi aproximativ un medicament nou o dată la şase luni între 2016 şi 2018. Aceste noi medicamente au potenţialul de a aborda arii terapeutice semnificative, precum boli rare, boli cardiovasculare, diabet, imunologie şi sănătate publică”.
Prezentarea din Boston va demonstra capacitatea Sanofi de a genera creştere durabilă, pe fondul dinamicii puternice a platformelor de creştere şi al contribuţiei accelerate pe care produsele aflate în etapele finale de cercetare și dezvoltare o vor avea la vânzări. În Diabet, în pofida impactului potenţial al dinamicii pieţei pentru insulinele bazale din SUA asupra vânzărilor de Lantus®, Sanofi se aşteaptă ca vânzările globale ale diviziei de Diabet să rămână stabile sau poate să crească uşor în perioada 2015 – 2018(4). Aceasta presupune o migrare substanţială a pacienţilor de la Lantus® la Toujeo® în SUA şi Europa, continuarea creşterii produselor pentru diabet pe pieţele emergente, lansarea în SUA a Affreza®, Lyxumia® şi LixiLan. Se preconizează că lansarea de noi medicamente şi vaccinuri în alte arii terapeutice şi performanţa susţinută a altor platforme de creştere ale Sanofi vor reduce în continuare contribuţia relativă a Lantus® la performanţa generală a Grupului. Seminarul Tematic privind Medicamentele Noi, organizat de Sanofi, a avut loc joi, 20 noiembrie 2014, de la ora 8.30 EST / 13.30 GMT și s-a încheiat la 13.00 EST/ 18.00 GMT.
***
(1) La CER, 5 ani pentru fiecare produs începând cu şi incluzând primul an complet de la lansare
(2) Proiecţii de vânzări neajustate la riscuri
(3) PraluentTM este numele comercial ales pentru alirocumab. Numele comercial este în prezent pre-aprobat în UE dar nu şi în alte regiuni
(4) Excluzând intrarea biosimilarului de insuline glargin cu potenţial de substituţie pe piaţa din SUA înainte de 2019.