Se știe că peștele e foarte important într-o dietă echilibrată, dar multă lume se întreabă dacă există diferențe între peștele proaspăt și cel conservat. În ce privește valoarea nutrițională, diferențele nu sunt notabile. Există, desigur, avantaje și dezavantaje de partea ambelor sortimente.
Pe de o parte, peștele conservat e mai ieftin și mai la îndemână, pentru că nu mai trebuie preparat. Dar conține mai mult sodiu. În același timp, peștele din conservă este cel mai probabil pescuit în sălbăticie, față de cel proaspăt care vine de obicei de la o fermă piscicolă, unde, peștii pot intra în contact cu tot felul de poluanți. Mai mult, peștele din conservă, mai ales sardinele, aduce un plus de calciu în organism, pentru că oasele bogate în calciu sunt înmuiate în timpul conservării și sunt de obicei mâncate.

Dacă alegeți pește conservat, e bine să știți că cel păstrat în ulei reține mai mulți acizi grași Omega 3, decât cel conservat în apă. Uleiul păstrează nutrienții din carnea de pește, însă adaugă mai multe calorii.

În privința conținutului de mercur, care îngrijorează mai ales femeile însărcinate, peștii mai mici sunt considerați mai puțin periculoși, așa că este bine să ne orientăm către astfel de pești, fie că sunt proaspeți sau conservați.

Concluzia este că, indiferent dacă îl alegeți proaspăt sau conservat, peștele nu trebuie să lipsească din meniul săptămânal, pentru că vine cu un aport considerabil de acizi grași Omega 3 care ajută la dezvoltarea armonioasă a organismului.

Sursa

  • Newsletter


  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati chirurgicale

  • Centrul Medical NOVA VITA TgMures Specialitati medicale

  • "Sănătatea e darul cel mai frumos şi mai bogat pe care natura ştie să-l facă."
    Michel de Montaigne
    "Un sistem de medicină de familie foarte bine pus la punct, cu medici bine pregătiţi si informati va face ca pacienţii să nu fie nevoiţi să se ducă la spital cu orice afecţiune minoră". Tony Mathie, președintele WONCA Europe
    admin@amfms.ro