Companiile din medicină trebuie sa implementeze progresele care au dezvoltat inteligenta artificiala (AI), ecosistemele digitale si alte tehnologii pentru a impulsiona experiențele consumatorilor si expertiza in domeniul sănătății pentru a răspunde cererii in schimbare, potrivit unui nou raport al Accenture. Raportul ”Accenture Digital Health Technology Vision 2017” arată că descoperirile digitale permit întreprinderilor din domeniul sănătății să îmbunătățească productivitatea muncii, rezultatele clinice și experiențele umane. Această nouă eră a inovării în domeniul sănătății oferă o mai mare posibilitate de auto-gestionare care să permită consumatorilor să acceseze asistența medicală în termenii lor.
Rolul tot mai mare al AI în domeniul asistenței medicale trece dincolo de un instrument back-end în prim-planul experienței consumatorilor și clinicianului, devenind o nouă interfață cu utilizatorul (UI) care sprijină modalitățile în care oamenii interacționează cu sistemele. Mașinile de astăzi cu AI pot efectua triajele pacienților pentru a crește calitatea deciziei clinicianului, pot servi drept consilieri pentru un rezultat optim, sugerând opțiuni bazate pe comportamentul sau modelele utilizatorului și chiar orchestrează sarcini pe mai multe canale pentru a obține rezultatele dorite. Subliniind importanta crescânda a AI, mai mult de patru 84% din directorii din domeniul medical chestionați cred ca AI va revoluționa modul in care se câștiga informații de la pacienți, în timp ce 72% din organizațiile medicale intervievate utilizează deja asistenți virtuali pentru a interacționa mai bine cu clienții.