Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea sunt bombardaţi cu telefoane. Week-end-ul trecut dispeceratul instituţiei a primit pentru 130 de sesizări.
Cele mai multe dintre ele erau probleme grave, precum incendii sau persoane blocate în casă, iar oamenii legii au intervenit exemplar.
La fel se întâmplă şi la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din Constanţa. Inspectorii de aici au de lucru tot timpul anului - vara pe litoral, iarna în oraş. Asta nu îi împiedică să vadă că unele dintre sesizările făcute de constănţeni sunt cu adevărat ridicole.
Echipa "Adevărul" a realizat clasamentul celor mai haioase sau ieşite din comun sesizări făcute de constănţeni.
1. Cea mai ciudata reclamatie - "prezervativele nu erau bune"
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor a primit o sesizare de la o domnişoară din Constanţa care s-a plâns că a rămas gravidă din cauza unor prezervative de proastă calitate. În petiţia formulată, viitoarea mămică "din greşeală" povesteşte că a cumpărat două prezervative şi amândouă s-au rupt - unul lateral şi cel de-al doilea în vârf.
2. "Papagalul fugar e in pom!"
Cadrele ISU Dobrogea au primit un apel prin numărul de urgenţă 112 despre un papagal fugar. "Veniţi cu autoscara! Papagalul fiicei mele este în pom şi nu ajungem la el!", i-a implorat disperată apelanta.
Femeia a uitat că pasărea care tocmai evadase din apartament putea oricând să zboare într-un alt pom, atunci când ofiţerii ISU se apropiau de ea.
3. "Vreau sa dezgropati cainele"
O altă femeie din Constanţa a venit recent la Protecţia Consumatorilor pentru a-şi reclama vecina de bloc. Femeia susţinea că vecinei i-a murit câinele şi aceasta l-a îngropat prea aproape de grădina dumneaei. Supărată de gestul co-locatarei de bloc, constănţeanca le cerea comisarilor de la CJPC să ia atitudine şi să dezgroape patrupedul trecut în lumea celor drepţi.
Cererea ei a fost ignorată pentru că oamenii de la Protecţia Consumatorului nu au astfel de atribuţii.
4. "Veniti repede! Se ineaca in apă pana la genunchi"
Ofiţerii ISU Dobrogea au avut parte de un apel mai puţin obişnuit în cursul perioadei de Cod Galben de ceaţă şi furtună de săptămâna trecută. Un paznic angajat al unei firme din Portul Constanţa a sunat la numărul de urgenţă 112 şi le-a spus oamenilor legii că un autoturism a intrat într-o groapă plină cu apă şi şoferul riscă să se înece. "Veniţi repede că se îneacă. Hai, domne, că are apa până la genunchi", le-a spus bărbatul pompierilor militari.
Aşa cum era de aşteptat, dispecerul de la ISU Dobrogea l-a liniştit pe apelant şi a reuşit să-l convingă că presupusa victimă putea să iasă singură din apa de 40 de centimetri.
5. Calul era obosit
Pompierii militari sunt frecvent chemaţi să intervină pentru a scoate animale căzute în puţuri vechi, neastupate. Proprietarii recurg la apelul la 112 atunci când văd că măgarul sau viţelul nu mai are şanse de supravieţuire.
Nu a fost cazul unui constănţean care i-a anunţat pe pompieri că i-a căzut calul în grajd. Omul le cerea cadrelor ISU Dobrogea să vină să-l ridice şi iniţial, toată lumea a înţeles că bietul cal era într-o groapă. Atunci când au aflat că animalul era doar extenuat şi a căzut din picioare în grajd, ofiţerii ISU i-au recomandat omului să caute un medic veterinar.
6. "Sa se spele in cada!"
O reclamaţia la fel de ciudată a venit din partea unei femei din Constanţa care le-a mărturisit comisarilor de la Protecţia Consumatorilor că locuieşte la etajul III din IV şi că deasupra ei îşi are domiciliul o familie formată din soţ şi soţie. Reclamanta era deranjată de faptul că bărbatul nu intră în cadă atunci când face baie.
"Se spală lângă cadă şi toată apa se scurge la mine în apartament", a scris femeia deranjată de atitudinea vecinului. Reclamaţia ei nu a fost luată în considerare pentru că nu intra în competenţa instituţiei.
7. S-a plâns că nu încape în criptă
Ajuns la vârsta de 72 de ani, Ioan Puşcaşu, din Botoşani, a vrut să se asigure că poate pleca liniştit pe lumea cealaltă. Aşa că omul a angajat o firmă care să-i amenajeze încă o criptă lângă locul de veci din cimitir în care se odihneşte deja soţia sa. După ce lucrarea a fost finalizată, lui Puşcaşu i s-a părut ceva în neregulă. S-a învârtit pe lângă mormânt până când şi-a dat seama: era prea mic! S-a întins în locul unde ar trebui să intre sicriul şi a văzut că are dreptate, aşa că a făcut o reclamaţie la OPC.