Consilierul primului ministru pe problem de sănătate, conf. dr. Vasile Cepoi a declarat joi, în deschiderea Conferinţei Colegiului Farnmaciştilor din România că "publicitatea pentru medicamente, sub orice formă, fie OTC(medicamente fără prescripţie medicală n.r.) fie suplimente alimentare, orice altă formă după părerea mea nu este în beneficiu populaţiei.Nu aduce niciun beneficiu pentru sănătate, este un risc , singura ei valoare este aceea de publicitate comercială pentru a creşte vânzările. Din punctul nostru de vedere, al sistemului de sănătate şi al medicilor şi a farmaciştilor, aceasta aduce doar dezavantaje".
Privitor la reglementări dr. Vasile Cepoi a menţionat că o parte din reglementări sunt, nu ar trebui să se elibereze decât pe reţetă dar, din păcate, nu se respectă.
,,După părerea mea toate produsele care conţin substanţe medicamentoase, nu ar trebui să facă obiectul publicităţii de tipul care se face la ora actuală. În cazul în care poate fi prea restrictivă această abordare , se poate face publicitate, cu condiţia să nu spui doar avantajele ci şi efectele secundare şi riscurile la care se expune pacientul,, a detaliat oficialul.
În ceea ce priveşte problemele pe care le ridicată reţeta fracţionată Vasile Cepoi a arătat că reţeta fracţionată a fost reglementată ca fiind o facilitate pentru pacienţi.
,,Recunosc că este o dificultate pentru farmacist, dar , sistemul informatizat, cu eliberarea electronic[ şi dacă se introduce şi cardul de sănătate pot uşura munca,, a punctat consilierul primului ministru.
Acesta a opinat că efectele noilor reglementări din sănătate se vor vedea cel mai devreme ,, după un ciclu contractual.Sunt o serie de lucruri care mai trebuie reglate cum ar fi lista de diagnostice şi procedurile care se tratează în ambulator, este incompletă.Sunt şi alte proceduri şi alte diagnostice care pot fi rezolvate în ambulator şi care dacă nu sunt prevăzute în listă, medicii vor fi obligaţi să le trateze şi efectueze în spitale,, a explicat conf. dr. Vasile Cepoi
autor: Cornelia Stanciu