
Ce trebuie sa faca PACIENTII
Pacientii trebuie sa se prezinte cu cardul de sanatate la consultatie la orice medic ( de familie, din policlinica, din spital), la farmacie, la laboratorul de analize, la spital.
ACTIVARE CARD, Cand trebuie facuta activarea si cine poate sa o faca !!! Activarea se va face la prima consultatie.
Cardul de sănătate poate fi activat şi peste doi ani, dacă asiguratul nu are nevoie de el. Activarea cardului de sănătate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicină primară, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima dată după primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul să meargă special la medic pentru activarea cardului ( potrivit CNAS)
Documente importante pentru pacienti:
Pentru copiii cu varsta de pana la 18 ani nu se tiparesc carduri naționale de asigurari de sanatate.
După data de 1 mai 2015, pentru dovedirea calitatii de asigurat se utilizeaza:
- cardul naţional;
- adeverinţa de asigurat cu o valabilitate de 3 luni, eliberată la solicitarea asiguratului de către casa de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă pentru persoanele care refuză în mod expres, din motive religioase sau de conştiinţă, primirea cardului naţional;
- documentul rezultat prin accesarea de către furnizorii aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate a instrumentului electronic pus la dispoziţie de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, pentru persoanele asigurate cu vârsta peste 18 ani, pentru care nu a fost emis cardul naţional, până la data la care asiguratul intră în posesia acestuia, dar nu mai târziu de 30 de zile de la data emiterii;
- adeverinţă de înlocuire a cardului naţional pentru situaţiile în care se solicită emiterea cardului duplicat
Emiterea cardului duplicat se face în termen de 30 de zile de la depunerea cererii la casa de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul.
Adeverinţa de înlocuire a cardului naţional are o valabilitate de 60 de zile de la data eliberării acesteia şi încetează înainte de acest termen în momentul activării cardului duplicat.
Dragi pacienti
Cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către asigurat pentru situaţiile prevăzute la lit. A), b) şi c). Pentru situaţiile prevăzute la lit. D), cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către Compania Naţională „Imprimeria Naţională” – S.A. Pentru situaţiile prevăzute la lit. E), cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei cardului duplicat se suportă de către operatorul de servicii poştale care a realizat distribuţia.
Modelul de cerere privind eliberarea cardului duplicat pentru situaţiile prevăzute lit. A) – d) este prevăzut în anexa nr. 1 din Ordinul CNAS nr.98/2015.
Cardurile nationale ale asiguratilor CASOPSNAJ nu se afla la CASMures. In vederea obtinerii informatiilor despre modalitatea de intrare in posesia cardurilor, va rugam sa va adresati CASOPSNAJ.
Vasile Ciurchea: Asiguratii OPSNAJ ar putea primi cardurile de sanatate centralizat in functie de institutie.
Ce trebuie sa faceti in situatia in care CARDUL ESTE BLOCAT.
Deblocarea cardului poate fi facuta dupa un apel la 021 202 69 95, se obtine un ticket si apoi prin adresa de email suport.ceas@casan.ro se dau amanuntele privind cardul blocat (numar card de exemplu). Medicul va primi instructiunile de resetare a PIN-ului.
Dragi pacienti DIN RESPECT PENTRU MEDICUL CARE VA TRATEAZA VA RUGAM SA VA ADRESATI CJAS Mures SERVICIUL TEHNIC PENTRU DEBLOCAREA CARDULUI DE SANATATE.
La internare, în afara cazurilor de urgenţă, pacientii trebuie să deţină card. Fără acest document, nu se pot face formalităţile de internare. Aşa cum avem asupra noastră actul de identitate, la fel e necesar şi cardul.
Important! Cardul national de sanatate poate fi folosit doar pe teritoriul Romaniei. Persoanele care pleaca temporar intr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau in Elvetia pot folosi doar cardul european de sanatate, care se elibereaza la cerere de catre casele de sanatate.
Asiguratii isi pot schimba medicul de familie in baza cardului
Concret, schimbarea medicului poate fi facuta, dupa cel putin sase luni de la momentul inscrierii pe lista acestuia, in baza cardului de sanatate si a unei cereri de inscriere prin transfer.
In cazul persoanelor care, din diverse motive justificate, n-au card de sanatate, cererea de inscriere prin transfer este de ajuns.
Nota: Schimbarea medicului de familie in mai putin de sase luni de la inscrierea pe lista acestuia se poate face daca acesta moare, nu se mai afla sub contract cu casa de sanatate sau praxisul sau este preluat. |